چه چیزهایی یاد خواهم گرفت؟ (آموزش مدل سازیِ کاراکتر برای انیمیشن)
با سرفصل دروس آمدیم!، پروژهی بخش آموزش شامل ساخت کامل کاراکتر میشه. یکی از اهداف اساسی این دوره، وارد کردن هنرجو به بازار کار هست، امیدواریم با پشتکار آموزشها رو دنبال کنید. واضح است که این دیدگاه به سادگی امکانپذیر نیست و تلاشهای دوجانبهای میطلبد. امیدوار هستیم بتوانیم سرفصلهای آموزشی رو گسترش بدیم و موضوعات و نکات بیشتری رو هم به صورت شخصی و هم به صورت همکاری تیمی با هنرمندان متخصص داشته باشیم. لازم به ذکر است که این دوره هیچ هزینهای برای علاقهمندان ندارد. در اکثر آموزشگاهها متاسفانه با دریافت مبالغ زیاد، نکاتی آموزش داده میشود که به نوعی گره از کار نمیگشاید و اشخاص مختلفی را شاهد بودیم که در پروژهها استخدام میشدند ولی متاسفانه از روند درست کار آگاه نبودند و تکیه میکردند به یک سری ابزار که عملا هیچ کاربردی برایشان نداشت. همچنین جای خالی آموزشهای تحت وب، در کنار ایمیلهای فراوانی که به پویانما مبنی بر معرفی آموزشگاه، نحوهی آموزش و… میرسید خود باعث شد تا بخش آموزش را راهاندازی کنیم.
در سری آموزشهای وبسایت “۲۰“ عنوان در نظر گرفته شده است و قصد داریم تا کاراکتری از Colin Jack رو تحت پروژه کار کنیم. طبق اولین درس که قبلن آپلود شده، از پرداختن به حاشیه پرهیز کردیم و بر اساس نیاز هر فصل جلو خواهیم رفت. ساعتهای زیادی رو دنبال طرح مناسب بودیم که این شخصیت از هر نظر توجهمون رو جلب کرد:
[widgetkit id=8292]
این کاراکتر هم پتانسیل خوبی برای آموزش داره و هم انرژی مناسبی که به نوعی مشتاق کنندهاس!. مهمتر از همه خسته کننده نیست و مطمئنم در طول دوره، حوصلهی کسی سر نخواهد رفت!، سخن رو طولانی نمیکنم.
colin jack متولد و بزرگ شدهی ونکوور است. در سال ۲۰۰۰ وارد دانشگاه Capilano در رشتهی انیمیشن تبلیغاتی شد و در سال ۲۰۰۲ فارغالتحصیل شده است. به گفتهی خودش، برای شروع یک طراحی شخصیت، از بازی با خطوط و اشکال شروع میکند، سیلوئت کاراکتر را ایجاد کرده و در مراحل آخر رنگ را اضافه میکند.
سرفصلهای این دوره عبارتاند از:
- درس اول: محیط نرمافزار.
- درس دوم: Transform (جابجایی اشیاء)
- درس سوم: دریچههای دید.
- درس چهارم: اصول مدلسازی و قدم اول.
- درس پنجم: EdgeLoop مدلینگ، لوپها در مدلهای صورت کاراکتر و فوایداش.
- درس ششم: شروع مدلسازی سر. تنظیم مدلشیت در دریچههای دید.
- درس هفتم: مدلسازی بدن، دستها، کفشها.
- درس هشتم: اضافهکردن جزئیات.
- درس نهم: UVW، آشنایی با مفاهیم اولیه تکچرینگ، آماده سازی کاراکتر برای طراحی بافت. (بخش اول آشنایی و بخش دوم اعمال یووی روی کاراکتر)
- درس ده: ایجاد بافتها، قدمهای اول در فتوشاپ، طراحی بافت صورت.
- درس یازده: مفاهیم اولیه متریال، تکسچر و شیدر.
- درس دوازده: طراحی بافت برای کت و شلوار.
- درس سیزده: طراحی بافت کفشها، دستها.
- درس چهارده: تست رندر، کلینآپ، آمادهسازی LOD، بررسی حجمفایل.
- درس پانزده: Rigging چیست؟ انواع ریگ در نرمافزار مکس و Skin.
- درس شانزده: توضیح تئوری کار مورفر و ساخت مورف برای صورت کاراکتر
- درس هفده: پارامترهای بایپد، ساخت و جاسازی استخوانها، اسکین.
- درس هیجده: آماده سازی صحنه،کلینآپ، لایه بندی.
- درس نوزده: مفهوم نور در ۳d، انواع نور، ستاپ صحنه.
- درس بیست: پوز و رندر.
سلام.خسته نباشید . ممنون از آموزش هاتون. چرا لینکهای ۸ به بعد نیست؟
ممکنه فایل ۳d رو هم بذارید ؟
بسیار عالی ، بینهایت سپاسگذارم
من هم سپاسگزارم از توجه و نیک اندیشی شما. پیروز باشید.
درود بر شما
عالیه
مثل همیشه بهترینها تو سایت شما پیدا میشه .
من خواهش ام اینه در بخش ریگ مبحث CAT رو جانشین کنید.
درسته بایپد هنوز هم در نرم افزار هست و در زمان خودش امکانی
عالی و کامل بود ولی در حال حاضر با توجه به تعامل بین نرم افزارها
و روند یکپارچگی اونها آموزش CAT میتونه کارآمد تر باشه.
سپاس
سلام. بسیار به ما لطف دارین. چشم. در آینده حتما پوشش خواهیم داد. تشکر از شما.