در طراحی کاراکتر چه نکاتی باید رعایت شود؟
چند نکته دیگر نیز در طراحی کاراکتر باید مد نظر باشیم:
- گول زدن بیننده: سعی کنید اصلا سراغ این گزینه نروید. آدم بد قصه را مثل آدم های بد، و هیولا را مثل هیولا طراحی کنید!. بیننده خصوصیاتی را قبول کرده است، سعی کنید از حیطه این مقبولیت دور نشوید تا بیننده هر چه بهتر کاراکتر تان را قبول کند.
- حساس باشید: همیشه در مورد استفاده از عناصر فرهنگی و نشانه های آن در کارتان، حساس باشید.
- حس اندازه: همیشه سعی کنید اندازه ها را رعایت کنید. اگر یک کاراکتر غول پیکر طراحی کرده اید، همیشه چیزی در اطراف او نیز در نظر بگیرید (معمولا انسان) تا اندازه حقیقی او احساس شود، اگر این کار را انجام ندهید، تشخیص این اندازه تا حدی غیر ممکن خواهد شد.
- کاراکتر را با واقعیت پیوند دهید: همیشه مطمئن باشید چیزی هست که کاراکتر را با واقعیت پیوند دهد. شخصیت شما، نیاز دارد تا در یک نقطه با واقعیت برابری کند. اگر کاراکتر غیر قابل درک باشد، بیننده آن را نخواهد پذیرفت. ما ظاهر کاراکتر را تصدیق میکنیم و آن را با خودمان مقایسه میکنیم تا بتوانیم مقداری از رفتار او را حدس بزنیم.
- همیشه اصیل باشید: سعی کنید ایده نابی داشته باشید. کارهای دیگران را کپی نکنید این کار، بی درنگ شخصیت را تاریخ دار خواهد کرد و با ایده اصلی سازگار نخواهد شد.
بهترین راه برای ایجاد ارتباط با طراحی هایتان، مقایسه آنهاست. رعایت این موارد، بسیار به کمکتان خواهد آمد.
- از طرحهای عمومی به طرحهای خاص برسید: استفاده از این تکنیک، معمولا خوب نتیجه میدهد.
- سادهسازی کنید: اشکال و فرم های ساده معمولا راحت تر درک میشوند. شما از مقدار پیچیدگی ذهن بیننده اطلاعی ندارید، ولی استفاده از مقداری سادهسازی، باعث میشود که با استقبال مخاطبان روبرو شوید. ( شاید هرگز این ساده سازی به کمکتان نیاید، ممکن است روی پروژه ای کار کنید که خواستار پیچیدگی های بسیاری در کاراکتر است!)
- کاراکترها را از اشکال ساده شروع کنید: تمامی اشکال و موضوعات دنیای واقعی را به سادگی می توان با حجم های سادهای مانند : مکعب، مخروط، استوانه و… روی کاغذ پیاده کرد. سعی کنید پایه کاراکترتان را بر اساس این فرم های ساده پی ریزی کنید.
- سیلوئت کاراکتر را تست کنید: با تست سیلوئت کاراکتر و ویرایشات، میتوانید به طراحیهای قویتری برسید.
- همنواختی بین کاراکتر و محیط زندگیاش ایجاد کنید: اگر کاراکترها را برای محیط یکنواختی طراحی میکنید، باید احساس یکنواختی داشته باشند. در ادامه، از تکرار فرمها پرهیز کنید.مثلا: از تکرار ریش روی اکثر کاراکتر ها دوری کنید.
در ادامهی این سری مباحث:
کاراکترتان از چه چیزی تشکیل شده؟
بسط ایده اولیه در طراحی کاراکتر – قسمت اول
بسط ایده اولیه در طراحی کاراکتر – قسمت دوم
ممنون از مطالب مفید.
با سلام اقای میر توحیدی مطالب شما مفید ولازم برای شروع کار طراحی شخصیت هاست اما برای مراحل بالاتر نیاز به کسانی است که بتوانند به اشخاصی مثل من که ابتدای کار هستند مراحل طراحی را از پایه تا صد این مراحل را یاد بدهد کلاسهای مختلفی هست ولی مدت انها از 2 ماه تا چهار پنج ماه و همه بر پایه انمیشن سه بعدی وتری دی مکس و اکثرا طراحی دستی و دو بعدی را نادیده می گیرند که اگر مفید بود تا الن ما باید صدها انمیشن سه بعدی وقابل عرضه داشتیم ولی اینگونه نشد ونخواهد شد مگر والت دیزنی با کامپوتر شروع کرد در ان زمان کامپیوتر نبود! ما در ایران روی پله صدم پریدیم درد ودل زیاده اقای میر توحیدی خود شما کلاس برای طراحی صفر تا صد طراحی شخصیتهای انیمشن دو بعدی دارید من واقعا دنبال یادگیری ای حرفه هستم اگر کمک کنید سپاسگذار خواهم بود
سلام و ممنون …مفید بود.لطفا درباره”سیلوئت کاراکتر ” توضیح بیشتری دهید.
http://puyanama.com/1389/434.html
بسیار عالی.
دستت درد نکنه .
جناب میرتوحید رضوی انشاالله که موفق باشی.
عالی بود.
از این نوع مطالب بیشتر بذارید.