skip to Main Content

بسط ایده اولیه‌ در طراحی کاراکتر – قسمت اول

در یک پروژه‌ی انیمیشن، و در حساس‌ترین قسمت، یعنی طراحی کاراکتر، با پاسخ به این سوالات می‌توانید به طراحی قدرتمند‌ی که تعیین کنند‌ه‌ی ظاهر کاراکتر‌تان‌ باشد‌ برسید.

معمولا یافتن ایده‌ی اولیه در طراحی کاراکتر، یکی از سخت‌ترین مراحل در پروسه‌ی تولید انیمیشن است. در این بین نباید سریعا پشت میز طراحی بشینید و طراحی کنید‌! به جای آن‌، قبل از شروع، باید از خیابان های تجربه، آرامش، خلاقیت و برنامه ریزی عبور کنید تا به ایده‌های خوبی برای کاراکترتان برسید. هرچند ایده‌های اولیه، قدم اول هستند، شما در این مرحله یک افق دید دارید‌، تجسم روح مانندی که در درونتان شکل گرفته است، این فرم‌ها و ایده‌های اولیه را با مداد یا خودکار روی کاغذ پیاده کنید و به آنها فکر کنید.

 قبل از این مراحل، باید در چند قدم، نکاتی را رعایت کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید:

آرامش داشته باشید‌:

قدم بزنید و ذهنتان را خالی کنید. نه حتما چیزی مثل قدم زدن در پارک یا فضای آزاد‌!! در حین تفکر، گام‌هایی آهسته بردارید.

 مردم را با دقت آنالیز و بررسی کنید. اگر با دقت این کار را انجام دهید، چیز‌هایی می‌بینید که قبلا نمی دیدید‌! خودتان را فقط به دوستانتان محدود نکنید، سوپراستارها، ورزشکاران ، مجله ها و… سعی کنید برای یافتن ایده‌ای مناسب، بررسی کنید.

جلسات طوفان فکری با دوستانتان برگذار کنید. اگر این کار را به تنهایی /NB/KAنجام دهید، نتیجه‌ی خوبی نخواهید گرفت، آن را با ۴ یا ۵ نفر برگذار کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد‌!.

characters by: Yang Qi

از مواد اولیه استفاده کنید:

این مواد را به کار بگیرید: کتابها، مجلات، فیلم ها و…، خصوصا اینترنت، این روزها همه چیز در اینترنت یافت می‌شود. از زمان خود حداکثر استفاده را ببرید.

بازی با کلمات‌:

بازی با کلمات، یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به ایده‌های اولیه خوبی برسید. کلمات را بنویسید و آنها را ترکیب کنید. شاید برای این کار زمان نیاز باشد، حتما آن را اختصاص دهید. می توانید این کلمات را با خطوطی به هم وصل کنید. کلماتی مانند :

نجیب

کند ذهن

بدذات

پری دریایی

قهرمان

پادشاه

زننده

مهربان

هیولا

و…

اضافه کردن یک عنصر:

به کاراکترتان یک خصیصه یا عنصری خاص اضافه کنید. بیننده توسط این عناصر می‌تواند بهتر و سریعتر کاراکتر را بشناسد. این عناصر در میان بسیاری از مردم شناخته شده هستند، شاید هم برای خودتان معنی و مفهوم خاصی دارند (‌نسبت به داستانتان)، کتابهای بسیاری در مورد این نشان‌ها ، کارکرد و مفهوم آنها وجود دارد. مانند : گربه‌های سیاه. ستاره‌ها، پروانه‌ها، گیاهان و…

به مکان های مختلف بروید:

به جاهایی که فکر می‌کنید ایده‌های خوبی پیدا خواهید کرد سری بزنید. مثل باغ وحش. با دیدن و بررسی کردن حیوانات، ایده‌های خوبی به دست خواهید آورد، البته مردمی که آنجا هستند نیز به دور از این پروسه نیستند. فرودگاه نیز مثال خوب دیگری می تواند باشد.

در همین زمینه

Character By: Jerad Marantz

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 4 دیدگاه دارد.

  1. سلام خسته نباشید
    میخواهم توی زمینه طراحی کارکتر بازی فعالیت کنم ولی نمیدونم از کجا باید شروع کنم .. اگر امکان داره منبعی یا کتاابی یا هرچیزی که بتونه منو به مسیر درست هدایت کنه معرفی کنید .. ممنون

  2. سلام من طراح و نقاش هستم کارامم میتونید از picaso.official پیج اینستاگرام ببینید ولی جدیدا میخواستم شروع به کار انمیشن کنم و تا حالا خودم استاد خودم بودم هبچ چیز از کسی دیگه نیاموختم میشه یه کمک کنید برای اموزش در تهران به کجا میتونم مراجعه کنم ممنون

  3. با عرض سلام و خسته نباشید من به کار های انیمیشن علاقه دارم و می خواهم کار کنم.
    از استادم پرسیدم فرمودند که باید اول طراحی کاراکتر کار کنی
    حال از شما سوالم این است که اگر من بخواهم طراحی کاراکتر را شروع کنم باید از کجا و از چه منبعی شروع کنم.
    لطفا جواب را برای من ایمیل کنید.
    با تشکر.

    1. والا چه عرض کنم! هیچ جای دنیا نگفتن که برای شروع انیمیشن باید از طراحی کاراکتر شروع کنید!. خوب هست که دستتون توی طراحی هم قوی باشه، ولی الزامی نیست. انیمیشن شاخه‌های گسترده‌ای داره که باید ببینید توی کدوم یکی از اونها علاقه‌ی بیشتری دارید. این خودش نکته‌ی مهمی هست که باید برید دنبالش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو