هویت کاراکترها
در قسمتهای آتی به طراحی ظاهر فیزیکی کاراکترها، نوع بدن آنها و… خواهیم پرداخت که برای هر کدام عنوان متفاوتی در نظر گرفتهام، ولی همگی زیرمجموعه بسط ایدهی اولیه در طراحی کاراکتر هستند.
هویت کاراکتر:
با پاسخ به سوالات زیر، میتوانید سریعا هویت کاراکترتان را بر اساس آن پایه ریزی کنید. مسلما از رفتار کاراکتر، اهدافی دارید، در نتیجه میتوانید داستانتان را بهتر هدایت کنید. این سوالات عبارت اند از:
• هویت کاراکترتان چگونه است و آیا گذشتهی او، روی این هویت تاثیری داشته است؟
• نام کاراکتر چیست؟
• شجره نامه خانوادگی کاراکتر چگونه است؟
• بر اساس افسانه است یا اسطوره؟ اگر بر اساس هر یک از این دو است، آیا بیننده از آن چیزی میداند؟
• آیا متولد شده، ساخته شده، یا نصفه نیمه است؟
• زبان بدن او چگونه است؟ آیا کمکی به درک رفتار او میکند؟ (سعی کنید زبان بدن کاراکتر با شخصیت و جنسیت او همخوانی داشته باشد)
• زندگی خانوادگی کاراکتر، خوب، بد یا فقیرانه بوده؟ آیا زندگی قبلی داشته است؟
• درس خوانده یا غارنشین است؟ رفتار یک انسان غار نشین تحصیل کرده کاملا متفاوت از یک انسان غار نشین تحصیل نکرده است! :) ، مطمئن باشید که مقدار سواد را به خوبی نسبت داده باشید.
• وضعیت زندگی کنونی کاراکتر چگونه است؟ ساده است یا مدرن؟
• شاغل است یا بیکار؟ لازم است استعداد تجاری داشته باشد؟
• آیا وضع مالی خوب یا بد نیاز دارد؟ یک کاراکتر ثروتمند، خرت و پرت بیشتری نسبت به کاراکتر فقیر دارد!
• غذای دلخواه او چیست؟
• آیا فعالیتهای دلخواهی دارد؟ از چه چیزی یا چیزهایی خوشش میآید ؟ ورزش؟ فیلم؟ پرواز و… .
ویژگی کاراکتر:
خیلی مهم است که در مورد کاراکترتان بیشتر بدانید. این سوالات میتواند مقدار زیادی روی طراحی کاراکتر تاثیر گذاشته و آن را باورپذیر تر کند.
• آیا خوشحال، آرام، یا عصبی است؟
• خجالتی است یا کم رو؟
• حریص است یا نخبه؟
• آب زیر کاه است یا ساده و گول خور؟
• خرافاتی است؟
• چقدر رمانتیک است؟
• آیا او خصوصیات آنی دارد؟ مثل تیک داشتن، سریع عصبانی شدن و…
• پیروزی یا شکست داشته است؟
• با دیگران چگونه رفتار میکند؟
• سیاستهای او چیست؟
• آیا مذهبیاست؟
• خصوصیت فردی خاصی دارد؟
• آیا خدمتکار دارد؟
• آیا خصوصیت فیزیکی خاصی دارد؟ ویژگی روحی و روانی چطور؟
• فعالیت روزانهی او چگونه است؟
• مثل سیب زمینی است یا مثل یک سرباز؟
ظاهر کاراکتر:
وقتی هویت کاراکترتان را شناختید، مهم است که در مورد ظاهر او نیز بدانید. به این سوالات پاسخ دهید تا تصور ذهنیتان کاملتر شود:
• چقدر قدرت دفاعی دارد؟
• قدرت هجومی چطور؟ چقدر؟
• آیا بدون لباس است؟ زره دارد یا لباس تنش است؟
• حالت خاصی دارد؟ اگر دارد، چگونه است؟
• توقع مخاطب از او چیست؟ مخاطب شما، چه ظاهری را دوست دارد؟ چقدر بیننده عمل و رفتار او را پیش بینی خواهد کرد؟
در همین زمینه
ممنونم. لطف ِ شماست.
به نظرم سایت خوبی دارید.ممنون از مطالب مفیدتون.
سلام خسته نباشید
مطالب فوقالعاده است
به امید موفقیت
با سلام
اولین باره که سایت شما رو می بینم، و طراحی شخصیت اولین مطلبی هست که خوندم، خیلی عالی و به درد بخور هست، حتما مطالب دیگر را هم خاهم خاند.
فقط اگر لطف کنید منبع فارسی یا انگلیسی رو هم ذکر کنید یا اگر نوشته خودتون هست باز هم بنویسید.
باز هم تشکر
سلام، تشکر از حسن توجه شما. باعث بسی خوشحالی هست که رضایت شما فراهم شده است. منابعی که از آنها در تامین محتوی در طی این سالها استفاده شده است: Digital Character Animation 2 Vol. 1 – Essential Techniques
Digital Character Animation 2 – Vol 2. – Advanced Techniques
Digital Lighting & Rendering, Second Edition
Digital Character Design and Painting
Writing for Animation, Comics and Games
Focal Press Character Animation In 3D
Ideas for the Animated Short Finding and Building Stories 2008
Timing for Animation
The Secret of Pixar Storytelling
Essential CG Lighting Techniques
Richard Williams The Animator’s Survival Kit
Directing the Story – Professional Storytelling
The illusion of life
(IRM Press) 3D Modeling & Animation
Digital Compositing for Film and Video Third edition
Focal.Press.Compositing.Visual.Effects.Essentials.for.the.Aspiring.Artist.TeamLRN.ebook
GFX-Design.Basics.7th.Edition_2
The Visual Effects Arsenal
Directing the Story [DrinkyCrow]
Idea for the animated short
Writing for Animation, Comics, and Games
Focal.Press.Essential.CG.Lighting.Techniques.with.3ds.Max.3rd.Edition[2008]
3D_Lighting_History__Concepts__and_Techniques
Morgan Kaufmann – Texturing and Modeling. A Procedural Approach (3rd ed) (2003)
Thinking Animation Bridging – The Gap Between 2D and CG
و بسیاری سایت و منابع دیگر که اشاره تک تک به آنها از حوصله کامنت خارج است!:)
تشکر، لطف داری.
سلام
حیف که وقت نمی کنم مدام نظر بدم ولی میر توحید جان کارت معرکست داداش . این مطالبی که می گی مثه طلا میمونه (حداقل برای من)
خیلی خیلی ممنون
راستی میشه در مورد طراحی کاراکتر در mud box و انتقالش در تری دی مکس و اسخون دهیش هم صحبت کنی؟
بازم ممنون