skip to Main Content

بسط ایده اولیه در طراحی کاراکتر – قسمت دوم


استفاده از کاریکاتور‌:
می‌توانید کاریکاتور را روی مردم، حیوانات، اشیاء و حتی صخره‌ها اعمال کنید‌!، کاریکاتور می‌تواند ایده‌های کهنه را نیز بهینه کند‌. دید کاریکاتوری داشتن یعنی نگاه شوخ و طنز آمیز داشتن روی هر آنچه می‌بینید. و اغراق‌آمیز کردن آنها.

استفاده از تصاویر قرینه‌: این روش‌، حالت روانشناختی دارد. در مواردی نیاز دارید که کاراکتری خاص طراحی کنید، در این مرحله، استفاده از تصاویر قرینه شده به کمکتان خواهند آمد. این تکنیک در کامپیوتر بسیار ساده است، نرم افزار فتوشاپ را باز کنید و با استفاده از تبلت، خطوط و فرم هایی طراحی کنید، سپس لایه را کپی کرده و قرینه کنید، خواهید دید از درون این اشکال ظاهرا نامفهوم، فرم ها و خطوطی اعجاب انگیز پدید آمده اند که می توانید روی آن کار کنید.

از اغراق استفاده کنید‌: اغراق، جزء جدایی ناپذیر کاریکاتور است!. کاراکتر‌تان را تا حدی به اغراق نزدیک کنید، البته نه تمامی اجزای او را، مواردی که احساس می کنید به کاراکترتان کمک خواهد کرد. در کل، این اغراق می‌تواند بسیار زیاد یا خیلی خفیف باشد. تمامی اغراق ها بر اساس تفاوت اجزای نرمال و غیر نرمال است.

بازی با حالات صورت‌: حتی اگر یک زامبی طراحی کرده باشید، نیازبه طراحی حالات صورت یا Facial Expressions خواهد داشت. به اجزای اصلی که در ایجاد این حالات دخیل هستند فکر کنید، چشم ها، دهان و بینی. در حین این طراحی ها، بسیاری از آنها به درد نمی خورد! ولی برخی از حالات صورت که نتیجه دلخواه دارند را انتخاب و در آینده آنها را کامل کنید.

Image By: Kekai Kotaki

حذف و اضافه کردن اجزاء‌: در ادامه با حذف و اضافه کردن اجزاء مختلف، می توانید کاراکترتان را بهینه کنید. مانند اضافه کردن لباس ها یا تجهیزات مختلف‌!، سپس به عقب برگردید، یعنی این اجزاء را حذف کنید. این روش به شما کمک می کند تا کاراکتر را در وضعیت‌های مختلف ببینید و آنالیز کنید. تکنیک دیگری که مانند این روش است: اضافه کردن اشکالی در توالی‌های منظم است، ذهنتان را محدود نکنید و در این مرحله، آزادانه حرکت کنید.

تغییر اندازه‌: قسمتی از ایده‌ی خود را انتخاب و اندازه آن را تغییر دهید. برای تاثیر گذارتر کردن این تغییر اندازه، باید چیزی را درون موضوع یا روی کاراکتر ایجاد کنید تا راهنمای بصری خوبی برای بیننده باشد. اگر کاراکتر غول پیکری دارید وجود عناصری قوی در اطراف کاراکتر باعث می شود تا ابهت او نیز بیشتر به چشم بیاید. هر کاری برعکس این، باعث می شود تا کاراکتر حقیر جلوه کند.

Image by: kekai Kotaki

ترکیب کردن‌: ترکیب کردن عناصر مختلف (‌چه کاراکتر با کاراکتر و چه کاراکتر با Object‌) راهی‌ست که باعث هر چه خلاق تر شدن کارتان می شود. سعی کنید این ترکیب را آزادانه و با خلاقیت به کار ببندید.

مقایسه کنید‌: طرح های خود را کنار هم قرار داده و آنها را مقایسه کنید. چه چیزی میان طرح ها شبیه است؟ چه چیزی باید بر اساس اهداف پروژه و داستان‌ اضافه شود‌؟ ‌و … سوالاتی که می‌تواند در این مرحله به کمکتان بیاید.

در همین زمینه

Image By: Benjamin Huen – MassEffect3

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو