skip to Main Content

چرخه احساسات و عواطف در انیمیشن قسمت دوم

تغییر حالت چهره طرز فکر شخصیت را نشان می‌دهد.

شخصیت‌ها زمانی  مانند یک موجود  زنده به نظر می‌رسند که ببینیم پشت کارها و اعمالشان اندیشه و تفکری وجود دارد. با مشاهده تغییر حالت چهره شخصیت‌ها متوجه می‌شویم که به چه چیزی فکر می‌کنند. این  تغییر حالت عمدتاْ در چشم‌ها، ابروها و دهان ایجاد و با وضعیت عمومی بدن نیز  حمایت می‌شود. حال که با برخی از این احساسات آشنا شدیم، بیایید ببینیم که بانی به چه چیزی فکر می‌کند. از نگاه انیماتور در صحنه قبلی ایگی پیشنهاد کرده تا از ایده‌ی بانی برای انجام آزمایشات خطرناک در آزمایشگاه استفاده کند. در این صحنه، ایگی به ایده‌ی بانی که درون شیشه‌ای در دستش قرار دارد، اشاره می‌کند. این صحنه  در مورد واکنش بانی به شنیدن این پیشنهاد است.

بانی شیشه را جلوی بدنش نگه داشته و حسابی در مورد پیشنهادی که ایگی داده، کنجکاو است.
بانی به انگشت اشاره ایگی نگاه می‌کند.
بانی مسیر انگشت اشاره را دنبال می‌کند و نگاهش به ایده‌اش در داخل شیشه می‌رسد و در یک حرکت متقابل شیشه را به سمت بیرون می‌برد تا داخلش را بهتر ببیند.

 

وقتی بانی متوجه می‌شود که ایگی می خواهد از ایده‌اش برای آزمایش استفاده کند، حالت کنجکاوی‌اش شروع به تغییر می کند. این تغییر در ابروها و دهان دیده می‌شود.
حالا بانی با چهره‌ای کمی عصبانی به ایگی نگاه می‌کند
حالا حالت چهره بانی با ابروهای بالارفته و دهان باز بدنش وضعیت وحشت‌زده به خودش می‌گیرد.
حالا حالت چهره بانی همراه با بردن ایده به سمت دیگر بدنش حالت دفاعی به خود می‌گیرد . ایگی هم در یک واکنش متقابل انگشتش را عقب می‌کشد.

در تصویر آخر بانی از ایگی فاصله می‌گیرد، دستهایش را دور شیشه‌ی ایده‌اش حلقه می‌کند تا از آن محافظت کند. حالت عصبانیتش بیشتر می‌شود . قدری روی این حالت مکث می‌کنیم تا به خوبی آن را درک کنند. رفتار و حرکات بانی و زبان بدنش بدون آنکه حتی نیاز به بیان یک کلمه باشد، به ما می‌فهماند که او به چه چیزی فکر می‌کند و روند این تفکر را نشان می‌دهد. او سعی می‌کند فاصله‌اش را با زامبی‌ها حفط کند.

بیایید دوباره به همان صحنه نگاهی بیندازیم و این‌بار وضعیت کلی بدن بانی را در هر تصویر تجزیه و تحلیل کنیم.

بانی شیشه را نگه‌داشته و قدری به جلو خم شده، کنجکاو است که ایگی چه پیشنهادی دارد.
بانی به سمت پایین و به انگشت اشاره ایگی نگاه می‌کند. به خاطر خم‌شدن به جلو شانه‌هایش شل و افتاده شده است.
بانی همانطور که به ایگی نگاه می‌کند، به حالت صاف و کشیده درمی‌آید.
بانی شیشه را عقب نگه می‌دارد و منتظر است تا آن را دور کند.
حالا بانی چرخیده و از ایگی دور می‌شود.
حالا بانی به ایگی پشت کرده و در جهت مخالف خم شده است و با عصبانیت به پشت سرش ، به ایگی نگاه می‌کند.

از بابت زمان‌بندی، تصور کنید که شخصیت به چه چیزی فکر می‌کند و از آن به عنوان یک معیار برای تعیین مدت زمان فکر کردن شخصیت استفاده کنید.  در این نمونه، بانی بلافاصله متوجه می‌شود که در ذهن منحرف ایگی چه چیزی می‌گذرد و به سرعت از ایده خود محافظت می‌کند.  این حالت حداقل باید ۱۲ فریم داشته باشد. اگر شخصیت در حال کشیدن نقشه باشد، فرایند فکر کردن بیشتر طول می‌کشد، چرا که دارد خوبی‌ها و بدی‌های نقشه را سبک و سنگین می‌کند و ایده‌های مختلف را در ذهنش امتحان می‌کند و شاهد کنار گذاشتن آنهاست تا جایی که به هیجان برنامه‌ای برسیم که واقعاْ نتیجه‌بخش باشد.

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو