بسط ایدۀ اولیه در طراحی کاراکتر – قسمت سوم
با ایجاد پسزمینه (پیشینه) برای کاراکترتان، آن را باورپذیر کنید. برای به دست آوردن نتایج مطلوب در طراحی کاراکتر، باید یک پسزمینه یا Background برای کاراکترتان داشته باشید. در این صورت، طراح کاراکتر میداند که چه چیزی باید طراحی کند و پاسخ سوالاتی که ممکن است برایش پیش بیاید را دریافت کرده و راه به سوی طراحی کاراکتر خوب هموار خواهد شد. مراحلی که باید برای تهیه پیشینه کاراکترتان باید بپپیمایید، ساده است:
گذشته، حال و آیندهی کاراکتر:
هنگامی که بیننده چیزهای بیشتری در مورد کاراکترتان بداند، شخصیت، برای او دلچسب خواهد شد. گذشتهی کاراکترها، جاییست که کاراکتر از آنجا آمده و سالهای زندگیاش را سپری کرده است. آیا کاراکترتان گذشتهای پر جنبوجوش داشته است؟ در ناحیهای خاص به دنیا آمده؟ امکان دارد کاراکترتان از گذشتهی دوری نیامده باشد، شاید گذشتهی او مد نظر نباشد!.
وضعیت حال کاراکترها: در چند روز، یا چند سال گذشته، برای کاراکترتان چه اتفاقی افتاده است؟ هم اینک کجا زندگی میکند و چرا؟
آیندهی کاراکترها: آیا میتوانید آیندهی کاراکتر تان را ببینید؟ خوب است، یا بد؟
محیط روزانه کاراکترها:
چگونگی محیط زندگی کاراکترها، یک سوال مهم و اساسی است. این مشخصه، تعیین کنندهی بسیاری از خصوصیات ظاهری او خواهد بود. به لیست زیر نگاهی بیندازید:
• کاراکتر از کجا آمده؟ مکان خاصی که زندگی او از آنجا آغاز شده، کجا بوده؟
• هم اینک کجا زندگی میکند؟
• آیا کاراکترتان نیاز به فضای بیرونی غیر از کُرهی زمین دارد؟
• آبزی است؟ اگر آبزی هست، نحوهی تنفس او چگونه است؟
• از زیر زمین آمده؟ آیا پنجههای بزرگی دارد؟ بدون چشم است؟
• پرنده است؟ یا موجودی است که بال دارد؟ سبک است؟
• آیا به انسان شباهت دارد؟
• محیط بیگانه یا عجیب و غریبی دارد؟ آیا تنفس سمی دارد و یا مایعات عجیبی مینوشد؟
• آیا ترکیبی از عناوین ذکر شده است؟
وقتی به محیطی که کاراکتر از آنجا آمده فکر میکنید، میتوانید سریعا ظاهر ویژوالی کاراکتر را مجسم کنید.
در همین زمینه
این مطلب 0 دیدگاه دارد.