skip to Main Content

V-Ray 3.5 برای مایا منتشر شد

کمپانی کیاس گروپ ورژن ۳٫۵ Vray برای مایا را منتشر کرد، از پلاگین ‌وی‌ری برای فیلمهایی همچون The Fate of the Furious و Beauty and the Beast و  Stranger Things استفاده شده است. در آپدیت جدید وی‌ری نیز سرعت رندر افزایش یافته است.

آقای Vlado Koylazov موسس شرکت کیاس گروپ می‌گوید؛ ما به طول مداوم با استودیوهای بزرگی در حال کار هستیم تا محصولات خودشان را تولید کنند، همچنین تحقیق و توسعه ایده‌های جدید را نیز در سرلوحه کارهایمان داریم و دنبال می‌کنیم.

در ادامه به این نکته نیز اشاره می‌کند که V-Ray 3.5 نتیجه تلاش‌های مداوم ما برای کمک به هنرمندان در جهت پیشبرد اهدافشان با استفاده از فن‌آوری‌های نوین رندرینگ به صورت همزمان است.

امکانات اضافه شده جهت رندر کردن سریع‌تر: Adaptive Lights, Vray IPR و بهبود در شیدرها و رفلکشن‌هاست.

رندرینگ سریعتر با استفاده از Adaptive Lights

در V-Ray 3.5 ما Adaptive Lights را معرفی کرده‌ایم، الگوریتم جدید و سریع در جهت سرعت بخشیدن به رندرینگ در صحنه‌‌هایی که نورهای بسیاری دارند. با استفاده از Adaptive Lights وی‌ری به صورت هوشمند تصمیم می‌گیرد کدام نور در صحنه دارای اهمیت بالایی است، بنابراین تمامی محاسبات ردیابی در Rayها بسیار متمرکزتر و دقیق‌تر هستند. پس بنابراین اگر رندرینگ با CPU و یا GPUهای چندتایی گرفته شود، زمان رندر ۲ تا ۷ برابر سریع‌تر انجام خواهد شد.

توسعه تعاملی در IPR:

توسعه تعاملی جهت دریافت سریع بازخورد در V-Ray 3.5 برای مایا بهبود یافته است. این تغییر از V-Ray IPR  شروع می‌شود، بروزرسانی سریعتر و استفاده از حافظه (RAM) کمتر. این تغییرات در Hypershade مواد نیز انجام شده است و بلافاصله هرتغییری که می‌دهید می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

فریم‌بافرجدید V-Ray، رندر با استفاده از IPR را بسیار سریع‌تر کرده‌ است. گزینه‌هایی مانند Render Mask و Isolate Select بدون اینکه تمامی فریم را رندر بگیرید، می‌توانید تنها آبجکت مورد نظرتان را رندر بگیرید. و البته با Set Focus Point نیز می‌توانید به صورت تعاملی نقطه کانونی دوربین را به سادگی تنها با کلیک روی آبجکت مورد نظرتان تغییر دهید.

بهبود عملکرد شیدرها و بازتاب‌ها:

برای اعمال دقیق‌تر در عملکرد بازتاب‌ها و پوست واقعی، V-Ray 3.5 برای مایا از شیدرهای aISurface که توسط آقای Anders Langlands توسعه یافته نیز می‌توانید استفاده کنید. شیدرهای aISurface که توانایی SSS چندلایه را دارند و می‌توانید پوست واقعی را با استفاده از این شیدر ایجاد کنید.

در ادامه می‌توانید برخی از امکانات اضافه شده را بخوانید، ساپورت نرم‌افزار مایا ۲۰۱۷، ازسرگیری رندرینگ (Resumable Rendering)  و برخی از بهبودها در GPU رندرینگ.

Maya 2017 support

Support for XGen Interactive Groomable Splines

Support for AOV setups in new Render Setup templates

Resumable rendering

Stop your render at any point and continue where you left off

GPU rendering improvements

On-demand Mip-mapping – Fit larger, more detailed scenes into memory with automatic texture sizing and loading

Matte Shadow catcher – Composite 3D scenes with realistic shadows onto background images

Improved glossy materials – Cleaner renders of glossy materials

Low thread priority – Continue working while rendering, now possible on a single GPU

Directional lights – Add realistic area lights with directional controls

Stochastic Flakes – Create car paints, snow and sand with procedural glitter and sparkle effects

Clipper – Create cross sections using a clipping plane

Aerial Perspective – Add atmospheric depth and haze

Cached irradiance maps – Pre-calculate global illumination using CPU and render with GPU

Lens distortion – Add realistic barrel or pincushion lens distortion

Interactive lens effects – GPU-accelerated bloom and glare effects

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو