skip to Main Content

آیا اثر من به قدر کافی خوب هست؟

نه. منظورم اینست که یک اثر هیچگاه به اندازه کافی خوب نیست، درست است؟ به اندازه کافی خوب برای چه چیزی؟ برای اینکه دیگر یادگیری را کنار بگذاریم؟ نه، یک کار هیچ‌وقت آنقدر خوب نیست که تصور کنید به انتهای راه رسیده‌اید. رسیدن به چنین تصوری به معنای مرگ و نابودی یک هنرمند است. می‌دانم که منظور شما از این سوال اینست که « آیا کارتان به قدری خوب هست که پولی برای آن پرداخت شود؟» شاید . عوامل متعددی در پاسخ به این سوال نقش دارند.

نخست اینکه، آیا این کار با آثار هنرمندان حرفه‌ای مورد علاقه‌تان هم‌خوانی دارد؟ آیا با آثار آنها برابری می‌کند؟ برای تعیین این موضوع باید هشت هنرمند حرفه‌ای داشته باشید که واقعاً تحسینشان می‌کنید. اگر نمی‌توانید این هشت نفر را به راحتی نام ببرید، لازم است که آثار هنری برجسته بیشتری را مورد بررسی قرار دهید. برای آنکه یک هنرمند عالی باشید، لازم است که ابتدا واژه «عالی» را به خوبی تعریف کنید. فکر می‌کنید هیچ دانشجوی بسکتبالیستی نیست که هشت نفر از بسکتبالیستهای حرفه‌ای مورد علاقه خود را نام ببرد؟ کارتان را با اینستاگرام شروع کنید، زیرا در آنجا می‌توانید تمام تصویرگرانی راکه در حد جهانی هستند ، پیدا کنید.

ممکن است کار شما خوب باشد، اما نه به آن حد خوب که بتواند نظر خریداران و گالری‌دارهایی را که هر روز شاهد آثار هنری عالی و برجسته هستند به خود جلب کند. اثر شما باید به شکلی برجسته توجه آنها را به خود جلب کند.

 

در مرحله دوم یک مربع با 9 خانه درست کنید و اثر خودتان را در خانه مرکزی آن و آثار هشت هنرمند مورد علاقه‌تان را در اطراف آن قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا اثر خودتان را از نظر مفهوم، طرح، مهارت و سبک با آنها مقایسه کنید. گاهی اوقات تشخیص دقیق اینکه کار شما در کدام قسمت نقص دارد، دشوار است. سعی کنید که فهرست دقیق و صحیحی داشته باشید، هر قدر این فهرست جزئی‌تر باشد، بهتر است. می‌توانید از یک هنرمند مورداعتمادتان بخواهید که نگاهی به این جدول 9خانه‌ای شما بیندازد و به شما بگوید برای آنکه کارتان را به حد کار هشت نفر دیگر برسانید، چه تغییراتی در آن باید بدهید.

مرحله سوم، به خاطر داشته باشید که جذب  سفارش از یک مشتری که برای کارتان پول بپردازد خیلی سخت‌تر از آنست که مشتریهای پولی قبلی خود را حفظ کنید. منظورم اینست که کار تصویرگرانی که از قبل مشغول به کار بوده‌اند – کسانی که کتابهای مصور را طراحی یا نقاشی می‌کنند، برای کتابهای کودکان  نقاشی می‌کنند، داستانهای گرافیکی را به تصویر می‌کشند و یا آثارشان در گالری‌ها به نمایش گذاشته شده است، خیلی راحت‌تر از شماست. آنها فضای موجود را از قبل اشغال کرده‌اند؛ و اگر کار با آنها راحت باشد ، خوش‌قول باشند و کارشان از کیفیت مطلوب برخوردار باشد، مشتری چندان تمایل نخواهد داشت که شما را به جای آنها انتخاب کند.

اغلب آثار بسیار خوبی از یک هنرمند به من نشان می‌دهند که بعداً به من می‌گوید که هنوز سفارش زیادی نگرفته یا اصلاً هیچ سفارشی نداشته است. ممکن است دلیل این امر آن باشد که آثار این افراد به اندازه کافی در معرض دید قرار نگرفته است. ممکن است به این دلیل باشد که این آثار خوب هستند اما نه به اندازه‌ای که بتواند نظر خریداران آثار هنری و گالری‌دارهایی را که هر روز شاهد آثار هنری عالی و برجسته هستند به خود جلب کند. شما هر روز آسمان را می‌بینید، به حدی که دیگر دیدن آن برایتان عادی می‌شود. دیدن آثار هنری عالی و برجسته برای گالری‌دارها عادی‌ست ، چون هر روزه شاهد چنین آثاری هستند. این به آن معنی نیست که این افراد به دنبال کارهای جدید و تازه نیستند. کار شما باید به شکلی برجسته توجه آنها را به خود جلب کند. هر روزه استعدادهای جدیدی کشف می‌شود.

به هنرمندان پیشنهاد می‌کنم که  هم‌زمان با این کار بر روی پروژه‌های هنری خود هم کار کنند و پیشرفت خود را به صورت آنلاین در معرض دید قرار دهند. وقتی به جای طراحی‌ها و نقاشی‌های پراکنده و غیرمرتبط یک پروژه در حال انجام داشته باشید که بتوانید در مورد آن صحبت کنید، جذب مخاطب برایتان خیلی آسان‌تر خواهد بود.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو