skip to Main Content

Brad Bird فیلم « Ray Gunn» را برای استودیو انیمیشن Skydance کارگردانی خواهد کرد

براد برد ( Brad Bird) کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم بلند بعدی خود، « Ray Gunn» را برای استودیو انیمیشن Skydance بر عهده خواهد داشت.

این فیلم نخستین پروژه انیمیشن وی پس از فیلم Incredibles 2 محصول استودیو دیزنی-پیکسار در سال 2018 است که تا به حال پرفروش‌ترین محصول پیکسار بوده است.

Ray Gunn که نوعی یادآوری حوادث آینده است، پروژه ساخته‌نشده‌ایست که برد در اواسط دهه 1990 در استودیو انیمیشن Turner Animation به صورت دستی طراحی کرده بود. آن پروژه خیلی جلوتر از زمان خودش بود – در دوران فیلمهایی مانند Balto ، مروارید و پنگوئن، این فیلم از دسته فیلمهای dark و هوشمندانه محسوب می‌شد. برد ناچار شد آن را کنار بگذارد ودر نهایت نخستین کارگردانی فیلم بلندش را در فیلم خانواده‌پسند پسر و رباتش به نام  غول آهنین ( The Iron Giant) انجام داد.

برد فیلمنامه Ray Gunn را با همراهی متیو رابینز (Matthew Robbins) نوشته بود، اما مشخص نیست که برای ساخت کار جدید، روی همان فیلمنامه کار می‌کند یا آن را بازنویسی خواهد کرد. برد پس از طرح اولیه ایده  Ray Gunn   بر روی 6 فیلم بلند انیمیشن و واقعی دیگر  کار کده است، پس جای تعجب ندارد که در طول چند دهه دیدگاه خلاقانه‌اش در مورد این فیلم تغییر کرده و کامل‌تر شده باشد . در ادامه به توضیحاتی که وی در دهه 1990 در مورد شرایط این فیلم ارائه کرده است، می‌پردازیم:

قصد داشتم داستانی پلیسی بسازم که در آینده اتفاق می‌افتد، اما می‌خواستم مانند همان دوره زمانی که داستانهای پلیسی در اوج محبوبیت  بودند – دوره زمانی دهه 1930 ، کلاً زمان قبل از جنگ جهانی دوم و ساخت بمب اتمی- زمانی که دنیا کوچک‌تر بود و آینده آنقدرها درخشان نبود،  به آن آینده نگاه شود.

این آینده ، آینده‌ای به سبک ART DECO است ، جایی‌ست که در آن همه‌چیز تا سرحد مرگ ساده و آسان شده است، شهرها ساختمانها و سنگهای صیقلی غول‌اسایی هستند که سر به فلک کشیده‌اند، ماشینهای پرنده در آسمان پرواز می‌کنند ، موجوداتی از سیارات مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و همه تصاویر و نماها فقط سیاه‌وسفید هستند.

در عین حال می‌خواستم دو دنیای متمایز از یک دوره زمانی را با یکدیگر ترکیب کنم: ترکیبی از ظاهر بسیار مرتب و اتوکشیده باک راجرز (Buck Rogers) را با شخصیتهای پرجنب‌وجوش و خاک گرفته رمانهای محبوب دوران معاصر .

برد این فیلم را با همکاری جان لستر (John Lasseter) ، رئیس سابقش در پیکسار که سریال Incredibles و فیلم  راتاتوی (Ratatouille) را با نظارتش ساخته بود ، خواهد ساخت. دیوید الیسون (David Ellison) و دانا گلدبرگ (Dana Goldberg) به عنوان تهیه‌کننده در استودیو انیمیشن Skydance حضور دارند.

بر حسب تصادف برد قبل از آنکه لستر به عنوان سرپرست واحد انیمیشن به استودیو Skydance بپیوندد، با این استودیو همکاری داشته است. نخستین فیلم بلند واقعی با نام Mission: Impossible – Ghost Protocol نیز با کارگردانی برد در سال 2011 در این استودیو تولید شده است.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو