skip to Main Content

Psyop نخستین اکرانِ جهانی انیمیشن «دربِ بطری» را در کلرمون- فرانِ فرانسه برای جهانیان به نمایش گذاشت

استودیوی تولید محتوای خلاق Psyop که مقر آن در لس‌آنجلس است، جدیدترین فیلم کوتاه خود یعنی «دربِ بطری» به کارگردانی ماری هیون (Marie Hyon) و مارکو اسپیر (Marco Spier) را برای نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون- فران که درتاریخ 28 ژانویه تا 5 فوریه در فرانسه برگزار شد، به جهانیان معرفی کرد. داستان این انیمیشن در مورد یک خرچنگ کمانچه‌زَن به نام شلتون (Shelton) است که زمانی که رویای «عادی و معمولی بودنش» با رویاهای قدرت و سرنوشت همراه می‌شود، که ناخواسته درگیر فراموشی شده و تواناییهای معمولی خود را نیز از یاد می‌برد.

نیسا هورسبرگ (Neysa Horsburgh) ، مدیر ارشد بخش استراتژی Psyop می‌گوید،« یکی از افتخارات Psyop حمایت از سازندگان خلاق و جان‌بخشیدن به ایده‌های منحصربه‌فرد آنهاست. ما از به نمایش درآمدن فیلم « دربِ بطری» ، ایده خلاقانه و منحصربه‌فرد ماری هیون و مارکو اسپیر در جشنواره بین‌المللی کلرمون- فران بسیار خوشحال هستیم. این انیمیشن داستان بسیار مهمی دارد که به مخاطبان و بینندگان سراسر دنیا تعلق دارد. »

ایده ساخت ماجرای شلتون زمانی به ذهن هیون و اسپیر خطور کرد که هزاران مایل دور از اینجا ، به جزیره‌ای دورافتاده در سواحل برزیل سفر کرده بودند و در آنجا یک در بطری  را دیدند که آب با خود به ساحل آورده بود. این دو نفر تصمیم گرفتند که به شیوه‌ای که خیلی خوب بلدند ، کاری برای مقابله با آلودگی اقیانوسها به پلاستیک انجام دهند، به این امید که روایت این داستان بتواند سبب ایجاد تغییری در این زمینه شود.

هیون و اسپیر می‌گویند، « از مدتها قبل می‌خواستیم  داستان شلتون،  خرچنگ نقب‌زن کوچکمان ، را روایت کنیم. انجام این کار در کلرمون-فران ، جشنواره برجسته جهانی فیلم کوتاه، واقعاً مایه خوشحالی‌ست و ما به طور ویژه چشم‌انتظار دریافت پاسخ از سوی مخاطبین ارزشمند این جشنواره هستیم. ما معتقدیم که فیلم و داستان قدرت تغییر رفتار را دارد، ما امیدوار و مشتاق هستیم که با ارائه این فیلم بتوانیم مشکلات دنیای واقعی را به دیگران نشان دهیم و ایده تلاش برای ساخت دنیایی بهتر  را به ذهن همه انسانها القا کنیم .

این کارگردانها انیمیشن « دربِ بطری» را با استفاده از Unreal Engine و با حمایت Epic MegaGrant در استودیو Psyop – استودیوی برجسته انیمیشن که با همکاری تاد مولر (Todd Mueller)، کیلی ماتولک (Kylie Matulick) و ابن میرس (Eben Mears) تأسیس کرده‌اند و تا به حال برنده چندین جایزه شده است_ ساختند.

اندرو لینسک (Andrew Linsk)، تهیه‌کننده/ تهیه‌کننده اجرایی کار می‌گوید،« دربِ بطری» کاری بود که تمام کسانی که در آن مشغول بودند، آن را با عشق و علاقه انجام می‌دادند. ما توانستیم برای این پروژه یک تیم کامل از همکاران قدیمی این دو کارگردان را گرد هم جمع کنیم. این کار در نهایت به یک موضوع خانوادگی تبدیل شده بود که همه عوامل از قلب و روح خود در تک‌تک قابها و صحنه‌های آن مایه گذاشتند. »

خلاصه داستان : اندازه چنگال برای یک خرچنگ ویولون‌زَن خیلی مهم است _ و این موضوع برای شلتون به یک مشکل تبدیل شده است. وقتی یک دربِ بطری پلاستیکی در مقابل چنگال حفاری بی‌ارزش شلتون قرار می‌گیرد، او به این باور می‌رسد که در حال تبدیل شدن به یک قدرت بی‌مانند است. اما این باور و شوکت برای خرچنگی که از متفاوت بودن متنفر است و تنها رویای «عادی بودن» را در سر می‌پروراند، هزینه سنگینی دارد.

پیش‌نمایش کوتاه این انیمیشن را در psyop.com تماشا کنید.

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو