skip to Main Content

چرا باید انیماتورها ” کاری کنند که انیمیشن بامزه‌تر شود”

کریس ملداندری ( Chris Meledandri)، رئیس استودیو انیمیشن فاکس، در صحنه فیلمبرداری فیلم “روبات‌ها” در استودیو Blue Sky مدام به انیماتورها و تیم سازنده کار می‌گفت،« بامزه‌ترش کنید.» او همیشه جک بیشتر، طنز بیشتر و سرگرمی بیشتری می‌خواست.

“بامزه‌ترش کن.” تذکر بدی نیست. جمله‌ای در هالیوود هست که می‌گوید،« بامزگی ثروت است.» انیماتورها در پایان یک روز کاری همواره باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که در یک حرفه و صنعت سرگرم‌کننده کار می‌کنند؛ وقتی در نحوه حرکت و مکانیک بدن و مهارتهای فنی لازم برای ایجاد حرکاتی باورپذیر و قابل‌قبول در شخصیتهای داستانمان مهارت لازم را به‌دست آوردیم، باید عملکردی عالی ارائه دهیم و کاری کنیم تا تماشای اثرمان سرگرم‌کننده باشد.

در نهایت مخاطب چندان اهمیتی به مهارتهای فنی نمی‌دهد، بلکه فقط می‌خواهد سرگرم شود.

 

کارهای بزرگان را به دقت مطالعه کنید

انیماتورها باید آثار کمدی فیزیکی – آثار چارلی پاچلین و باستر کیتون_ و نسخه امروزی آنها، مستر بین را به دقت بررسی کنند.

انیمیشن پیکسار

رالف اگلستون (Ralph Egglestone) از استودیوی پیکسار می‌گوید، تیم سازنده Wall-e قبل از ساخت این فیلم تمام فیلمهای چاپلین را تماشا کردند، چرا که کار آنها در اصل یک فیلم صامت بود و باید راز موفقیت چاپلین را می‌شناختند. انیماتورهای خوب « یاد می‌گیرند کاری کنند که فیلمهای صامت را بتوان خیلی خوب درک کرد، زیرا بهترین بازیهای انیمیشن از طریق پانتومیم ارائه می‌شوند. »

ایمون باتلر (Eamonn Butler)  رئیس بخش انیمیشن Cinesite چند سال پیش به دانشجویان ما توضیح داد که این استودیو در نمونه‌کارهای انیمیشن به دنبال چیست. وی توضیح داد که همیشه « به دنبال سرگرمی‌ست.» و یا بهتراست بگوییم به دنبال انیماتورهایی‌ست که بتوانند «این سرگرمی را خلق کنند. »  دانستن اصول و قواعد انیمیشن خیلی خوب است، اما « برای هر چیز باید دلیلی وجود داشته باشد.»

به عبارت دیگر انیماتور خوب فقط یک تکنسین نیست – بلکه باید چیزی را با مخاطب به اشتراک بگذارد. مثلاً باید «دلیلی برای خلق چرخه‌ی راه رفتنِ یک شخصیت وجود داشته باشد» تا آن را جالب و جذاب  کند.  ساخت چرخه‌ی متوالی از عمل راه رفتن نباید فقط یک کار فنی باشد، زیرا  در این صورت علی آقای را « تحت تأثیر قرار نخواهد داد.» این نمونه‌کارها باید « تون، حال‌وهوا و فضای خاص خود » را داشته باشند. و «اگر شما این ویژگی را ندارید، نمی‌توانم این کار را به شما بسپارم.»


+

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو