skip to Main Content

خیلی هیجان‌زده نشوید و پوستر و تبلیغ جدید ” Turning Red” را تماشا کنید.

بزرگ شدن می‌تواند خیلی وحشتناک باشد، به ویژه زمانی که باعث شود انسان به یک هیولا تبدیل شود. انیمیشن طنز کامپیوتری سه‌بعدی ساخته Domee Shi دومی شی ، برنده جایزه اسکار ، با موسیقی اصیلش که ساخته چند تن از برندگان جایزه GRAMMY یعنی Billie Eilish و FINNEAS است ، نخستین گروه نوازندگان مرد پیکسار یعنی ۴*Town و دختر ۱۳ساله دمدمی‌مزاج و گروهش که تحسین‌شان می‌کند را به نمایش می‌گذارد. قرار است که این فیلم در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۲ اکران شود.

Turning Red، انیمیشن سه‌بعدی/ CG جدید دیزنی و پیکسار شخصیتی به نام می‌لی ( Mei Lee) ( با صداپیشگی روزالی چیانگ) را معرفی می‌کند. این شخصیت نوجوان بااعتمادبه‌نفس و دمدمی‌مزاجی‌ست که در انتخاب بین دختر سربه راهِ مامانی و درگیرشدن در آشفتگیهای دوران بلوغ مردد مانده است. مادرش ، مینگ ( Ming) ( با صداپیشگی ساندرا اوه) ، اگر خیلی سرکوب‌گر نباشد، مادری‌ست که همواره مراقب اوست و همیشه در کنارش است – و این  حقیقتی دردناک برای یک نوجوان است . و اگر علائق، ارتباطات و ویژگیهای جسمی‌می‌لی به حد کافی و مناسب تغییر نمی‌کردند، هر موقع که بیش‌از حد هیجان‌زده شود (که عملاً همیشه همینطور است)، ناگهان یه یک پاندای غول‌پیکر قرمز رنگ تبدیل می‌شود! کارگردانی این کار طنز بر عهده‌ی Domee Shi (کارگردانِ انیمیشن کوتاهِ بائو محصولِ پیکسار) که برنده جایزه آکادمی می‌باشد، و تهیه‌کننده آن نیز لیندسی کالینز (Lindsey Collins) است، این فیلم قرار است در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۲ )جمعه، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰(به اکران دربیاید.

خانم دومی شی، کارگردانِ انیمیشنِ Turning Red

سرگذشتِ هر دخترِ ۱۳ ساله‌ای که به سنِ بلوغ می‌رسد اغلب تقریباً در سالِ ۲۰۰۰ روایت می‌‎شود و باید شاملِ یک گروهِ موسیقی پسرانه هم باشد. اینجاست که گروهِ ۴*Town، اولین گروه نوازندگان پسرِ پیکسار وارد کار می‌شود. این گروه سه آهنگ اصیل از آهنگسازانی چون Billie Eilish و FINNEAS که از برندگان جایزه GRAMMY هستند از جمله آهنگ ” Nobody Like U” را که در تبلیغ جدید کار مورد استفاده قرار گرفته ،را به نمایش می‌گذارند.

Shi خاطرنشان می‌کند، « لازم بود که ذهن شخصیتِ اصلی ما یعنی Mei مدام درگیر مسائلی باشد که مادرش آنها را تأیید نمی‌کند. گروه‌های موسیقی پسرانه برای بسیاری از دختران هم‌سن Mei نخستین گام آنها برای ورود به دنیای پسرها محسوب می‌شوند. این پسرها همگی بسیار خوش‌قیافه، خوش‌تیپ و دوست‌داشتنی هستند و ویژگیهایی دارند که باعث می‌شود دختران و دوستانِ صمیمی‌شان دور هم جمع شوند. علاوه بر این، فکر می‌کردم خیلی جالب است که یک گروه موسیقای پسرانه‌ی کارتونی درست کنیم.»

کالینز اضافه کرد، « وقتی برای نخستین بار در مورد Billie Eilish و FINNEAS صحبت کردیم _ قبل از اینکه برنده جایزه یک میلیاردی GRAMMY شوند، می‌دانستیم که آنها تا چه حد از آخرین اخبار و وقایع دنیای موسیقی آگاه هستند. ما از طرفداران پروپاقرص آنها بودیم. با آنها ملاقات کردیم و ایده فوق‌العاده ساخت یک گروه آهنگسازی و خوانندگی پسرانه را مطرح کردیم و  پرسیدیم که آیا مایل به نوشتن و آهنگ‌سازی برای این گروه هستند؟ و البته آنها تمایل به این کار داشتند. »

Eilish که آلبوم دومش ، Happier Than Ever ، در ۲۰۰ بیلیورد تبلیغاتی در ایالات متحده و ۱۹ کشور در سراسر جهان رتبه نخست را به دست آورده است، جوانترین هنرمندی‌ست که در شصت و دومین جشنواره GRAMMY ، در تمام عناوین اصلی، بهترین هنرمند جدید، آلبوم سال، اثر ضبط‌شده سال، آهنگ سال و بهترین آلبوم آواز پاپ جایزه دریافت کرده است. FINNEAS جوانترین کسی‌ست که تا به حال جایزه بهترین تهیه‌کننده سال (در آثار غیرکلاسیک) را در جشنواره GRAMMY دریافت کرده است. در حال حاضر نخستین آلبوم انفرادی او یعنی Optimist منتشر شده است.

لودویگ گورانسون ( Ludwig Göransson) ، آهنگساز سوئدی و برنده جوایز GRAMMY، اسکار و Emmy (سازنده موسیقی “پلنگ سیاه” و The Mandalorian) نیز موسیقی متن این فیلم را ساخته است.

اوریون لی ( Orion Lee) ( در نقش جین، پدر Mei) و  وای چینگ هو (Wai Ching Ho) ( در نقش مادربزرگ) نیز به چیانگ و اوه که قبلاً از آنها نام بردیم، اضافه می‌شوند. صداپیشگی دوستان نزدیک Mei بر عهده آوا مورس ( Ava Morse) ( در نقش میریام)،  مایتری راماکریشنان (Maitreyi Ramakrishnan) ( در نقش پریا) و هایین پارک (Hyein Park) ( در نقش اَبی) است. تریستان آلریک  چن (Tristan Allerick Chen) صداپیشگی نقش تایلر، همکلاسی Mei را بر عهده دارد و آدی چندلر (Addie Chandler) به جای دوون(Devon)، دوست پنهانی Mei حرف زده است. ایجاد هماهنگی در صدای اعضای گروه ۴*Town هم بر عهده جوردن فیشر (Jordan Fisher)، گرایسون ویلانووا (Grayson Villanueva)، جاش لوی (Josh Levi) ، تافر نگو (Tیpher Ngo) و فینیاس اوکانل (Finneas O’Connell) بوده است. جیمز هانگ (James Hong)، لوری تان چین (Lori Tan Chinn) ، لیلیان لیم (Lillian Lim)، میا تاگانو ( Mia Tagano) ، شری کولا (Sherry Cola)، ساشا رویز (Sasha Roiz) و لیلی سانفیلپو (Lily Sanfelippo) نیز وظیفه صداپیشگی نقشهای مکمل را بر عهده دارند.


+

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو