skip to Main Content

تمام آثار هنری از سریال ‘بوژاک هورسمنBoJack Horseman’ توضیح داده شد!

همه ما زمانی که فرهنگ پاپ تاریخ هنر را بپذیرد، از آن استفاده کند، و دوباره بازسازیش کند لذت می‌بریم، به خصوص زمانی که این شامل یک سریال تلویزیونی باشد! اگر از طرفداران سریال بوژاک هورسمن (BoJack Horseman) و عاشق هنر هستید، این مقاله مخصوص شماست.

ابتدا تعریف مختصری داشته باشیم برای کسانی سریال بوژاک هورسمن ساخته نتفلیکس (۲۰۱۴-۲۰۲۰) را ندیده‌اند، کاراکتر بوژآک، یک اسب نیمه انسان و نیمه حیوان است که در هالیوود زندگی می کند و ستاره سریال تلویزیونی موفق دهه نود ( Horsin’ Around) بوده است، او از همه چیز شاکی است و همیشه ژاکت های رنگارنگش را به رخ می کشد. اکنون، ۱۸ سال پس ازاتمام یا بهتراست بگیم لغو برنامه اش، بوجک می‌خواهد شهرت خود را بازیابد. او با کمک مدیر برنامه که دوست دختر سابق خود نیز هست، تصمیم می‌گیرد تا آن را محقق کند. این سریال بدون واهمه، سفر پرفراز و نشیب و احساسی این نیمه‌اسب نیمه‌انسان را نمایش می‌دهد که گاهی اوقات می‌تواند دلخراش و خنده‌دار باشد. ماجرا‌های بوجک همچنین حاوی نکاتی درباره رابطه جنسی، مواد مخدر و الکل در قالب طنز است.

علاوه بر کمدی دارک و مونولوگهای آموزنده در مورد اتفاقات زندگی بوجک، نتفلیکس بینندگان خود را در مورد آثار هنری کلاسیک و معاصر نیز آگاه می‌کند. پس بدون هیچ معطلی به رفرنس‌های بکار برده شده در این سریال می‌پردازیم.

 

۱٫ هنری روسو(Henri Rousseau)

هانری روسو نقاش در طول زندگی خود به دلیل نقاشی ساده یا بدوی، مورد تمسخر قرار می‌گرفت. با پیشرفت بیشتر روسو در هنر خود، هنرمندان دیگر (مانند پابلو پیکاسو و هانری ماتیس) روسو را یک نابغه خودآموخته ‌دانستند. شناخته ‌شده‌ترین اثر او صحنه‌های خیالی جنگل است که با الهام از بازدیدی که او از باغ ‌وحش داشت به تصویر کشید. وجود گیاهان بلند و خوش طعم و خورشید صاف و قرصی شکل از عناصری است که در بسیاری از آثار او یافت می‌شود.

 

۲٫ دیوید هاکنی(David Hockney).

پرتره هنرمند دیوید هاکنی که با نام استخر با دو فیگور نیز شناخته می‌شود، شاید شاخص‌ترین نقاشی است که اشتراکات زیادی با داستان خود بوجک دارد، از تیتراژ ابتدایی سریال تا سکانس‌هایی از فصل ۵ این سریال که به طرز اختصاصی به این نقاشی اشاره دارد. هاکنی در دهه ۱۹۶۰ از بریتانیا به کالیفرنیا نقل مکان کرد و در نهایت در خانه‌ای نزدیک به دره کانیون زندگی کرد. از او برای نقاشی هایش از استخرهای لس آنجلس در سطح بین المللی تحسین شد. گفته می‌شود که هاکنی این اثر را در دوران نقاهت بعد از قطع رابطه طولانی‌ مدتش درحالی اغلب احساس افسردگی و انزوا از سایر نقاط جهان را داشت نقاشی کرده است. این نقاشی داستانی از تنهایی و جدایی را به تصویر می‌کشد، یک تصویر هنری عالی از آشفتگی مداوم بوجاک.

 

۳٫ هانری ماتیس(Henri Matisse)

رقص هانری ماتیس چهره‌های برهنه‌ای را به تصویر می‌کشد که آزادانه در یک دایره می‌رقصند. داستان نقاشی کاملاً خارق العاده است. یک صنعتگر بسیار ثروتمند روسی به نام سرگئی شوکین از ماتیس سه بوم در مقیاس بزرگ برای تزئین پلکان مارپیچ عمارت خود، کاخ تروبتسکوی در مسکو، را سفارش می‌دهد. در نتیجه، ماتیس رقص عریان را نقاشی کرد. این نقاشی منع، تاریک و ترسناک، قومی قبیله‌ای، فرقه‌های غیرمذهبی، حتی شیطانی توصیف شده است. این صحنه بازیگوش و در عین حال جنسی، اثر هنری عالی برای تزئین فضایی است که بوجک در آن مهمانی‌های مجلل  خود را برگزار می‌کند.

 

۴٫ اندی وارهول(Andy Warhol)

نقاشی‌های پاپ آرت نعل اسبی بالای تخت بوجک به وضوح به ترکیب بندی‌های پر جنب و جوش اندی وارهول اشاره دارد. وارهول عاشق تکرار بود. او اغلب یک تصویر را تکرار می‌کرد و رنگ آن را تغییر می‌داد. شایان ذکر است که خود وارهول فرهنگ سلبریتی، هالیوود، زرق و برق و البته فرهنگ پاپ را دوست داشت و همین طور بوجک که این نقاشی به آن اشاره دارد.

 

 

۵٫ مارک روتکو(Mark Rothko)

یکی از پیشگامان نقاشی رنگی، مارک روتکو، از چیدمان های انتزاعی از اشکال، از شکل های بیومورفیک سورئال در کارهای اولیه خود گرفته تا مربع‌ها و مستطیل‌های تیره در سال‌های آخر از مثلث استفاده کرد. هدف آنها این است که بعد متافیزیک را از طریق ارتباط  چشم بینندگان با بوم در یک محیط کنترل شده برانگیزند. در قسمتی “پرنسس کارولین” مدیربرنامه بوجاک در تلاش است تا بازیگری به نام والاس شاون را متقاعد کند که نقش بوجاک سوارکار را در فیلمی به نام Mr. Peanutbutter’s Hollywoo Heist بازی کند. دیالوگ به این صورت است:

  • پرنسس کارولین: من دارم سعی می‌کنم والی بهت کمک کنم. اما شما کسی هستید که به خرید آثار روتکوهای گران قیمت ادامه می‌دهید.
  • والاس شاون: من معتادم. آیا به یک الکلی میتوانی بگویی که الکل نخرد؟
  • پرنسس کارولین: می‌دانید،اثر شماره ۷ سیاه و آبی روتکو هفته آینده به حراج گذاشته می‌شود.
  • والاس شاون: باشه. توی فیلم احمقانتون بازی می‌کنم.

نقاشی‌های روتکو اغلب رکوردهای حراج را به ثبت می‌رساند. به عنوان مثال، شماره ۱۰ او در حراج کریستی نیویورک ۸۲٫۹ میلیون دلار فروخته شد.

 

۶٫کیت هرینگ Keith Haring

کیت هرینگ یک هنرمند آمریکایی است که آثارش با الهام از هنر پاپ و گرافیتی ریشه در فرهنگ خیابانی شهر نیویورک در دهه ۱۹۸۰ دارد. آثار هارینگ به دلیل طراحی‌های بسیاری که متروها را تزئین می‌کردند، در سراسر شهر نیویورک نمادین شد. این نقاشی‌ها شامل طرح‌های گچی بر روی زمینه‌های سیاه و سفید خالی تبلیغاتی بود. آنها تصاویری از نوزادان درخشان، بشقاب‌های پرنده و وفاداری سگ‌ها را به نمایش گذاشتند. پس از ستایش عموم، او شروع به خلق آثار بزرگتر مانند نقاشی‌های دیواری رنگارنگ کرد. کارهای بعدی او اغلب به موضوعات سیاسی و اجتماعی، به ویژه همجنس‌گرایی و ایدز، از طریق شمایل نگاری منحصر به فرد خود پرداخت. نقاشی‌های کیت هرینگ روی دیوار آپارتمان بوجک زمانی به نمایش گذاشته می‌شوند که بوجک متوجه می‌شود بهترین دوستش هرب کازاز همجنس‌گرا است.

 

۷٫ ژان میشل باسکیاJean-Michel Basquiat

ژان میشل باسکیا هنرمندی آمریکایی بود. باسکیا برای اولین بار با تگ‌های خیابانی به نامSAMO  شناخته شد که خوانده می‌شود(same-oh) به معنی اوه همان همیشگی، او کسی است که جملات کدنگاری شده و رمزی در گرافیتی اواخر دهه ۱۹۷۰ در مرکز منطقه جنوب شرقی منهتن، جایی که جنبش‌های هیپ هاپ، پانک و هنر خیابانی ادغام شده بودند، به شهرت رسید. هنر باسکیا بر «نصیحت‌های تضادی» مانند ثروت در مقابل فقر، ادغام در مقابل جداسازی و تجربه درونی در مقابل بیرونی متمرکز بود. او شعر، طراحی و نقاشی را به خود اختصاص داد و متن و تصویر، انتزاع، فیگوراسیون و اطلاعات تاریخی آمیخته با نقد معاصر را با هم آمیخت.

باسکیا در نقاشی‌های خود از  پند و نصیحت‌های اجتماعی به عنوان «سکوی پرشی برای رسیدن به حقایق عمیق‌تر درباره فرد» و همچنین حمله به ساختارهای قدرت  نظام سرمایه‌داری و نژادپرستی سیستماتیک استفاده کرد. در ضمن شعرهای او در نقد استعمار و حمایت از مبارزه طبقاتی به شدت سیاسی و مستقیم بود. او در ۲۷ سالگی بر اثر مصرف بیش از حد هروئین در استودیوی هنری خود درگذشت عکس گرافیتی او را در گرافیتی کلوپ ۲۷ در کنار کورت کوبین خواننده نیروانا میتوانید ببینید.

اما در انیمیشن می‌توانید آثار ژان میشل باسکیا را در دفتر هرب کازاز دوست بوژاک مشاهده کنید. هرینگ (آرتیست شماره ۶) و باسکیات دو تا از برجسته ترین هنرمندان دهه ۸۰ و دوستان صمیمی مانند بوجک و هرب بودند که این وجه تشابه و عمق جزییات بکار رفته در انیمیشن را می‌رساند.

 

۸٫ پل سزان(Paul Cezanne)

لازم نیست پل سزان و سبک زندگی او را معرفی کنیم. آقای پینات باتر، دوست و رقیب بوژاک، صاحب شاهکاری به نام «خود» است که ترکیبی از سیب‌های معروف با برخی چیزهایی است که سگ‌ها بیشتر دوست دارند: مانند روزنامه و دمپایی

 

 

۹٫ فرانتس مارک(Franz Marc)

فرانتس مارک عاشق نقاشی اسب بود. شهرت او بیشتر به خاطر تصاویری از حیوانات با رنگ‌های روشن است که از آنها برای انتقال پیام های عمیق در مورد بشریت، جهان طبیعی و سرنوشت بشر استفاده می‌کرد. مارک در ارتباط با نقاش و نظریه پرداز روسی، واسیلی کاندینسکی، گروه Der Blaue Reiter را تأسیس کرد که بر استفاده از فرم‌های انتزاعی و رنگ‌های جسورانه تأکید داشت. این گروه اشکال انتزاعی و رنگ‌های جسورانه را ابزاری نمادین برای غلبه بر آنچه آنها به عنوان حالت سمی دنیای مدرن بود، می‌دیدند. با نزدیک شدن به جنگ جهانی اول، تنش نقاشی‌های مارک به شدت مورد توجه قرار گرفت، تقریباً گویی او هم سرنوشت خود و هم سرنوشت اروپا را به عنوان یک کل پیش بینی می‌کرد.

 

۱۰٫ کلود مونه (Claude Monet)

نیلوفرهای آبی مجموعه ای متشکل از ۲۵۰ نقاشی رنگ روغن از کلود مونه امپرسیونیست فرانسوی است. این نقاشی‌ها باغ گل او را در خانه‌اش در گیورنی به تصویر می‌کشند و تمرکز اصلی تولیدات هنری او در سی سال آخر زندگی‌اش بوده است. بسیاری از آثار در حالی نقاشی شدند که مونه از آب مروارید رنج می برد. نمونه اثر کلود مونه را در دفتر چارلی ویترسپون (Charley Witherspoon) منشی دست و پا چلفتی پرنسس کارولین در فصل ۲ یعد از اینکه ارتقا درجه یافت مشاهده کنید. اینکه او یک غورباقه است ومحل زندگی نیلوفر آبی و غورباقه در برکه است میتواند نشان دهنده علاقه این کاراکتر به زندگی در طبیعت، جایی که دور از زندگی ماشینی و هیاهو و مشکلاتی که به خاطر دست‌های چسبنده‌اش در فیلم دارد باشد.

 

۱۱٫ کاسیوس مارسلوس کولیج(Cassius Marcellus Coolidge)

سگ‌های در حال بازی پوکر اثر کاسیوس مارسلوس کولیج اشاره به یک نقاشی ۱۸۹۴، یک سری از شانزده نقاشی رنگ روغن سال ۱۹۰۳ که توسط براون و بیگلو برای تبلیغ سیگار برگ سفارش داده شد، و یک نقاشی ۱۹۱۰ اشاره دارد. تمام هجده نقاشی در مجموعه‌ای کلی سگ‌های انسان‌نما را نشان می‌دهند، اما نقاشی یازدهم که در آن سگ‌ها دور یک میز کارت بازی نشسته‌اند، در ایالات متحده به عنوان نمونه‌ای از آثاری که مناسب دکوراسیون منزل است شناخته شده‌اند. در فیلم،  این نقاشی رو می‌بینیم که بازی دوز به جای پوکر جایگزین شده است.

 

۱۲٫ امانوئل لوتزه (Emanuel Leutze)

این نقاشی عالی در کاخ ریاست جمهوری سریال است. تصویرسازی لوتز از حمله واشنگتن به هسیان ها در ترنتون در ۲۵ دسامبر ۱۷۷۶، موفقیت بزرگی  برایش بود. نکته جالب این است که نسخه اصلی بخشی از مجموعه در Kunsthalle در برمن، آلمان بود و در یک بمباران در سال ۱۹۴۲، در طول جنگ جهانی دوم نابود شد. Leutze دو نسخه دیگر را نقاشی کرد که یکی از آنها اکنون در موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک است. دیگری در بخش پذیرش وست وینگ کاخ سفید در واشنگتن دی سی بود، اما از مارس ۲۰۱۵ در موزه هنرهای دریایی مینه سوتا در وینونا، به نمایش گذاشته شده است.

 

۱۳٫ ادوارد مانه (Edouard Manet)

المپیا نقاشی زنی برهنه را نشان می‌دهد که روی تخت دراز کشیده و خدمتکار او گل  برایش آورده است. المپیا از ویکتورین مورنت کسی که گفته می‌شود مدل مورد علاقه نقاش بوده، الگوبرداری شده است. لخت بودن وی با تضادی که با خدمتکار محجبه اش دارد قابل تامل است اما  طرز نگاه عمیق او در این نقاشی  چیزی است که باعث شوک و حیرت همگان شد، به شکلی که تو را به یک مکالمه خودمانی در آن هیبت دعوت می‌کند، به ویژه به این دلیل که تعدادی از جزئیات در تصویر او را به عنوان یک فاحشه معرفی می‌کردند. گل اورکیده روی موهایش، دستبند، گوشواره مروارید، پارچه شرقی که او روی آن خوابیده است، نمادهای ثروت و شخصیت حساس او است. نوار مشکی دور گردنش، در تضاد کامل با گوشت رنگ پریده‌اش، و دمپایی از پا در آمده‌اش، بر فضای هوس‌انگیزش تأکید می‌کند. “المپیا” نامی بود که با روسپی‌ها در پاریس دهه ۱۸۶۰ گقته می‌شد در حالی که مدلی که این اثر از رویش کشیده شده خود نقاش، مدل و هنرمند است. همچنین، نگاهی به گربه در گوشه سمت راست بیندازید – درفیلم، این گربه شمایل انسانی پیدا کرده است.

اما در فیلم ما نمونه بازسازی شده این نقاشی را در فصل ۲ قسمت ۱۰ می‌بینیم که بوژاک با کارگردان فیلمش سکرتریت ملاقات می‌کند. از نقاط مشترک بین فیلم و این اثر می‌توان به حالت نشستن کارگردان روی میز و کاراکترهای اطراف او که شبیه به همان پوز در نقاشی است و همچنین سطح طبقه اجتماعی آبزیان را نشان می‌دهد که در سریال به خانواده‌هایی با سطح رفاه اجتماعی بالا عموما اطلاق شده است قابل تامل است. .وجه تشابه دیگراین نقاشی با سریال دارد این هستش که در نقاشی مدل برهنه گل‌هایی که از طرف احتمالا مشتری این روسپی به عتوان هدیه آورده شده، رد می‌کند، و رفتاری متضاد با آنچه از گرفتن هدیه رخ می‌دهد نشان می‌دهد و همین روند را در مورد رفتار کارگردان نسبت به بوژآک بعد از مهمانی آن روز شاهد هستیم.

 

۱۴٫ دیمین هرست (Damien Hirst)

تصور ناممکن مرگ جسم، در ذهن کسی که زنده است، اثر هنری است که در سال ۱۹۹۱ توسط دیمین هرست، هنرمند انگلیسی و یکی از اعضای برجسته “هنرمندان جوان بریتانیایی (YBA) خلق شد. این مجموعه شامل یک کوسه است که در ماده شیمیایی فرمالدئید در ویترین نگهداری می‌شود. در ابتدا این کار در سال ۱۹۹۱ توسط چارلز ساچی سفارش داده شد که در سال ۲۰۰۴ آن را به مبلغ نامعلومی به استیون الف  کوهن فروخت که مبلغ تخمینی این کار ۸ میلیون دلار برآورد شده‌ است. این اثر نمادین هنر بریتانیایی در دهه ۱۹۹۰ در نظر گرفته می‌شود و به نمادی از هنر انگلیسی در سراسر جهان تبدیل شده است. از آنجایی که کوسه در ابتدا غیراستاندارد نگهداری می‌شد، شروع به تجزیه شدن کرد و مایع اطراف آن کدر شد. بعد‌ها کوسه جدیدی جایگزین آن شد، اما دومی  مانند سریال شورت بوکسری نداشت و اینکه ۴۰۰ دلار فروش نرفت.

 

۱۵٫ پابلو پیکاسو (‌Pablo Picasso)

مجموعه ای از صحنه‌های عجیب ساحلی مربوط به روابط شهوانی ساحلی که در تابستان ۱۹۳۱ در استراحتگاه تابستانی فرانسوی پیکاسو، در شهر (Juan-les-Pins)، نقاشی شد. که گفته می‌شود از رابطه این نقاش ۵۰ ساله با مدل ۱۹ ساله، ماری-ترز والتر الهام گرفته شده است، فرم‌های زشت به تصویر کشیده شده در این اثر، لحظه تماس شهوانی را به سطحی از خامی و ناپختگی دراین نوع روابط ارجاع می‌دهد، که احتمالاً نشان دهنده روابط رو به وخامت با همسرش، اولگا هم است. اثری ایده آل برای قسمت سوم فصل ۳ سریال جایی که بوژاک به هتلی در شهر اقیانوس آرام می‌رود که گونه‌ای از فرهنگ آسیای شرقی را در آن مشاهده میکنیم.‌ وجه تشابه این نقاشی، شاید در تبلیغ روابط آزاد در هتل‌های آن شهر است.

 

۱۶٫ جورج بلوزGeorge Bellows

جورج بلوز (۱۸۸۲–۱۹۲۵) هنگامی که در سن چهل و دو سالگی بر اثر پارگی آپاندیس درگذشت، به عنوان یکی از بزرگترین هنرمندان آمریکا شناخته می‌شد. شهرت اولیه بلوز به تصویرهای قدرتمند او از مسابقات بوکس و صحنه‌های تلخ زندگی شهری نیویورک برمی‌گردد. او همچنین مناظر شهری، مناظر دریایی، صحنه‌های جنگ، پرتره‌ها و تصاویر و سنگ نگاره‌هایی ساخت که به بسیاری از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روز پرداخت. در اینجا، ما بوکسورهای نیویورکی را نمی بینیم، بلکه نبرد بین دو شخصیت خیالی کاپیتان آهاب و شکار جان سخت او، نهنگ سفید موبی دیک.

 

 

۱۷٫ گوستاو کلیمت(Gustav Klimt)

بوسه اثر گوستاو کلیمت بدون شک یکی از مشهورترین شاهکارهای تاریخ هنر است. در قسمت پنجم فصل سه، دایان متنی از الکسی بروسفینو، ستاره مشهور سینما و عضو همراهان «The Snatch Batch» را دریافت می‌کند که از او می‌خواهد آن شب با او مهمانی بگیرد. با وجود اینکه آقای پینات باتر می‌خواهد دایان پیش او بماند، او تصمیم می‌گیرد که برود. بروسفینو نقاشی بوسه کلیمت را روی دیوار خود دارد که ممکن است اشاره‌ای به عنوان اپیزود “عشق و یا ازدواج” و به طور کلی به مشکلات موجود دررابطه  و ازدواج آقای پینات باتر با دایان باشد.در این قسمت از سریال یکی از زیباترین مونولوگ‌های بوژاک را می‌بینیم که می‌گوید:” کسی قرار نیست کسی را کامل کند اگر به قدر کافی خوش شانس باشی که کسی را ملاقات کنی که بتوانی  تحملش کنی، باید دو دستی او را بچسبی و هرگز رهایش نکنی. چونکه در غیر اینصورت سنت زیاد میشه، شرایط سخت تر میشه و تنهاتر می‌شوی و در آینده هر کاری از دستت بر بیاد رو انجام میدی تا این خلا رو پر کنی، با دوستانت و غرق شدن در شغلت و روابط بی‌معنی، ولی اون حفره هرگز پر نخواهد شد و یک روز به خودت میای و متوجه میشی که همه عاشقت هستند ولی کسی دوستت نداره!” این جمله ارتباط نزدیکی با این نقاشی دارد که داخل تصویر فرم بوسه زدن مرد به شکلی است که بدن دو نفراز هم قابل تشخیص نیست گویی یکی شده‌اند و آن حفره پر شده است ولی این تردید را هم در چهره زن و هم در سریال شخصیت دایان، ما شاهدش هستیم و این اوج عمق این سریال را می‌رساند.

 

۱۸٫ موزاییک باستانی

موزاییک سبک رومی در حمام بوژاک نمونه ای است که باستان شناسان در خانه های باستانی اشراف پیدا می کنند. موزاییکی رومی در شهر پیرئوس  یونان که مدوسا را به تصویر کشیده است، در فرم تکنیک هنر موزایکی یونانی و رومی به نام (opus tessellatum)، قرن دوم میلادی، درموزه ملی باستان‌شناسی آتن، یونان این اثر موجود است.

 

 

۱۹٫ دیگو ریورا(Diego Rivera)

این تصویر از یک کشاورز و الاغش که در سال ۱۹۳۸ کشیده شده است، نمونه ای از تصاویر بسیاری از دیگو ریورا از زندگی روستایی مکزیک است. بدون دیدن چهره او، ما آزادیم که هر هویتی را به کشاورز کلاه بر سر بدهیم. او می تواند هر یک از بی شمار کارگران کشاورزی که در سراسر کشور مستقر‌اند باشد. در یک چرخش سرنوشت، ریورا به حزب کمونیست مکزیک ملحق شد و آشکارا مخالف سرمایه داری بود، اما اکنون آثار او به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسد. کار او در سریال در یکی از رستوران‌های فوق گران قیمت در هالیوو آویزان است.

 

 

۲۰٫ جورج رودریگ(George Rodrigue)

 

در اپیزود ۹ فصل ۲، سگ آبی، اثر جورج رودریگ را ببینیم. زمانی که او شروع به نقاشی آن سگ‌ها کرد، فعالیت حرفه‌ای این هنرمند واقعاً اوج گرفت. در اوایل دهه ۱۹۹۰، آنها تنها سوژه او شدند. او سگ‌های آبی را با رئیس‌جمهورها، با زنان برهنه، روی چمن‌ها با مهمانان باشگاه غذاخوری، داخل قوطی سوپ، در تبلیغات ودکا و در کنار مرلین مونرو نقاشی کرد. و یا با یک لک خون قرمز بزرگ. این هنرمند در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: چشمان زرد واقعا روح سگ هستند. او این نگاه نافذ را دارد. مردم می‌گویند سگ با چشمانش با آنها صحبت می‌کند و همیشه حرف تازه‌ای می‌گوید. افرادی که نقاشی سگ آبی را دیده اند همیشه آن را به یاد می‌آورند. آنها واقعاً در مورد زندگی هستند، در مورد بشر در جستجوی پاسخ. سگ هرگز موقعیت خود را تغییر نمی‌دهد. او فقط به تو خیره می‌شود. و تو به او نگاه می‌کنی، به دنبال پاسخ‌هایی می‌گردی،مانند “چرا ما اینجا هستیم؟”، و او نیز پاسخ این سوالات را نمی‌داند فقط به شما نگاه می‌کند.این را می‌توانی در چشمانش ببینی،حسرت عشق  و دوست داشته شدن را که یه نوعی جواب تمام سوالات ما است. بنابراین، سگ نماد هر چیز مهم در زندگی است. آنچه که در سریال می‌بینیم شورت قرمز پوشیده هم ظاهرا همین را بیان می‌کند.

 

۲۱٫ هدر یانش(Heather Jansch)

 

هدر یانش یک مجسمه‌ساز بریتانیایی است که به دلیل ساخت مجسمه‌هایی در اندازه واقعی از اسب‌ها ساخته شده از چوب‌های رانشی شهرت دارد. او همچنین از چوب پنبه به عنوان ماده‌ای در خلاقیت‌های خود استفاده کرده است. ما می‌توانیم کار او را در فصل دوم، قسمت نهم، در صحنه تیراندازی در گالری ببینیم که در آن بازیگر، مارگو مارتیندیل، شخصیت واقعی خود را در نشان می‌دهد. البته در دنیای هالیوو اسب روی دو پا ایستاده است.

 

 

۲۲٫ فیلیپ شلتون(Philip Shelton)

 

فیلیپ شلتون سیرز یک تنیس‌باز و مجسمه‌ساز آمریکایی بود. مجسمه‌های او حول رشته‌های ورزشی متمرکز هستند، برای مثال در سال ۲۰۰۷، یکی از آثار هنری او، (پومانانگوت) به قیمت ۱۱۲۵۰ دلار در حراج کریستی فروخته شد. در گالری هنری مجسمه دلفین را می‌بینیم که احتمالاً از  حالت مرد شناگر الهام گرفته شده است.

 

۲۳ ساندرو بوتیچلی(Sandro Botticelli)

اثری مطلقا کلاسیک ، تولد ونوس، اثر ساندرو بوتیچلی در دنیای بوجک، نقاشی دیواری روی دیوار رستوران بوجک، فیل است. همانطور که از نام مکان پیداست، در اصل سیمونتا وسپوچی (Simonetta Vespucci) با مدل فیل جایگزین شده است.


+

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو