skip to Main Content

چهار نکته برای کار کردن از خانه یا همان دورکاری (فریلنسی)

چهار نکته برای کار کردن از خانه
کارآموزان و دانش‌آموختگان انیمیشن به شما توصیه میکنند تا برای کار کردن از خانه مثبت، متمرکز و پرانرژی باشید. کاربران آنلاین‌مان، توصیه‌هایی برای کار کردن از خانه دارند تا در طول هفته بانشاط و مثبت بمانید. توصیه‌های زیر را از زبان دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان باتجربه‌ی ما بخوانید.

۱ -هر گونه عامل حواسپرتی را حذف کنید
عوامل مزاحم زیادی وجود دارند که حواس ما را پرت میکنند. یکی از راههای غلبه این است که یک لیست بلند بالا از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید و یکی یکی آنها را تیک بزنید. برای من تعیین زمان و مهلت برای هر تسک بسیار مفید است. ,Robie Peter معلمِ مکانیک بدن

من اکثر اوقات به راحتی حواسم پرت میشود اما سعی میکنم که زمانی برای خودم مشخص کنم تا مجبور شوم آن را کار را به اتمام برسانم. گوشی‌ام را خاموش می‌کنم و به مادرم هم اطلاع می‌دهم که دارم کار می‌کنم تا در میانه کارم قطع نشود.
,Taylor Erinمقدمه‌ای بر بازیگری

من به راحتی حواسم پرت می‌شود. خوشبختانه از آنجایی که حساس هستم، هنگام کار گوشیام را در جای دیگری می‌گذارم و یک ساعت هوشمند دارم که اگر پیام مهمی داشته باشم به من اطلاع می‌دهد. در غیر این صورت، به آسانی به کارم ادامه میدهم.
,Ganser Nick معلم مکانیک بدن

۲ -با افراد دیگر در ارتباط باشید
کمبود ارتباط اجتماعی بازدهی را تضعیف میکند. در ارتباط مستمر بودن با همساالن و دوستان خود در اسکایپ، گوگل یا هر شبکه اجتماعی دیگری که بتوانید کارهایتان را به اشتراک بگذارید، به پیشرفت شما کمک میکند.
دانشآموختهAdam Gillespie,

اجازه ندهید که فناوری مانع ارتباط شما با افراد دیگر شود. اگر مشکلی دارید، کمک بخواهید.
Fátima Malo Torres Trueba, معلم دوره مکانیک بدن، پیشرفته

“نفس عمیق بکشید!” آنقدرها هم که فکر می‌کنید از دیگران کمک خواستن سخت نیست. تنها شما نیستید که در این وضعیت قرار دارید. برای دستیابی به منابع بهتر و بیشتر می‌توانید از انجمن‌ها و گروههای ارتباطی کمک بگیرید. با استاتید یا معلمان‌تان نیز در ارتباط باشید و آنها را از کارهای خود مطلع کنید. به یاد داشته باشید که معلم خوب کسی است که اهمیت میدهد.

Kruger Elizabeth دانشجو

 

گروهی از همسالان یا همکارانتان را پیدا یا ایجاد کنید که کار مشابه شما را انجام می‌دهند؛ با چالشها، موانع یا پروژههای مشابه شما مواجه هستند. در ارتباط بودن و گفتگو با سایر افراد ضروری است خواه برای حمایت یا وقت گذراندن باشد یا خواه برای سوال پرسیدن و بازخورد گرفتن. به یاد داشته باشید که هر چه بکارید همان را برداشت خواهید کرد!

,Strouth Whitneyدانش آموخته


۳ -از محدودیتهایتان مطلع باشید، با چه چیزی در کشمکش هستید

خستگی یا عدم الهام، زمانی که کارم کیفیت الزم را ندارد به این دلیل است که انگیزه کافی برای انجامش را ندارم. معمولا هر زمان که اینگونه احساس می‌کنم، یک وقفه در کارم ایجاد می‌کنم، فیلم می‌بینم، استراحت می‌کنم، دوش می‌گیرم. هر کاری انجام می دهم تا دهنم را تازه و آرام کنم. سپس با ذهنی باز به کارم برمیگردم.
,Soto Bryanمکانیک پیشرفته بدن

حواسم توسط همسرم و سگ‌هایم پرت می‌شود. با همسرم زمانی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم با هم وقت بگذرانیم. برای سگ‌هایم در وقفه‌های بین کارم زمانی را اختصاص دادم و آنها را به گردش و پیادهروی می‌برم تا خسته شوند و برای استراحتشان فضایی در اتاق خودم ایجاد کردم.
Stephen Arends, Polishing & Portfolio

شما باید یک روال جدید ایجاد کنید و با پشتکار زیاد در هفته‌های اول به کارتان بچسبید! بعد از آن تبدیل به عادت می‌شود.
Taylor Smariga, Polishing & Portfolio


۴ -با خودتان صبور باشید

در مواقعی که کارتان خوب پیش نمی‌رود یا با چارچوب‌ها و منابع اینترنتی هم‌خوانی ندارد، صبور باشید، راه دیگری پیدا کنید مثال با همکارتان تماس بگیرید یا به اساتید و معلم‌تان ایمیل بزنید و از آنها توضیح بخواهید تا مساله برایتان روشن شود.
بدن مکانیکLaura de Haro

بهترین توصیه‌ام این است که همه تلاش‌تان را بکنید. با خودتان صبور باشید. هر چه کاری را بیشتر انجام دهید، آن کار آسانتر و قابل دسترس‌تر می‌شود.

,Tubbs Taylorمبانی انیمیشن

گاهی پیش می‌آید که کار آنطور که میخواهید پیش نمی‌رود یا با مشکلاتی روبهرو می‌شوید. نگران نباشید! فقط تمام سعی‌تان را بکنید و به مرور اوضاع بهتر خواهد شد.
,Vito Mariaدانش آموخته


امیدواریم که این توصیه‌ها به شما کمک کند تا روی کارتان متمرکز باشید و به اهدافتان برسید.

منبع: وبلاگ انیمیشن منتور

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. از شما ممنونم بخاطر آموزش و حمایتی که به علاقمندان انمیشن می دهید!
    من در تنهایی و بسختی در حال تجربه و یادگیری انیمیشن دوبعدی تون بوم هارمونی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو