skip to Main Content

پادکست ۱۹: نگاهی به کتاب توهم زندگی Illusion of life (قسمت هفت)

از اینجا می‌تونید به پادکست کتاب توهم زندگی به زبانِ فارسی و به صورتِ کامل گوش کنید. یا با کلیک روی آیکان سه‌نقطه، فایل ام‌پی‌تری رو دانلود کنید

زمانِ پادکست: ۳۱ دقیقه

گزیده‌ای از متن:

Supervising animator

به معنای فردی هست که مسئولیتِ کارِ انجام شده توسط افراد تحت نظارتش رو بر عهده داره. این شخص معمولا مسئولیتِ مابینِ هفت تا هشت انیماتور با توانایی های مختلف رو عهده‌دار هست. اگه اونها (انیماتورها) قدرتمند و تواتمند باشند، ناظرِ انیماتورها دردسر کمی خواهد داشت و خیلی توی زحمت نخواهد افتاد. انیماتورها کارهاشون رو از کارگردان دریافت می‌کنند و خودشون روی نماها کار می‌کنند. ناظرِ انیماتورها هم در خصوص کاراکتری که در حال کار هستند گفتگو می‌کنه، و در خصوص اینکه چطور اون رو (کاراکتر رو) روی تصویر از لحاظ ظاهر به صورتِ یکپارچه حفظش بکنند ایده‌هایی رد و بدل می‌کنند.

پادکست انیمیشن از پویانما – ترجمه و بررسی کتاب توهم زندگی از فرانک توماس و اولی جانستون – دیزنی

Animator

داستان، لی‌آوت، نقاشی، استایلینگ، همه کارهایی هستند طالبِ خلاقیت، سخت و خوشنودکننده و جالب توجه، اما اساسا، درگیرِ حل و فصل کردنِ مشکلات هستند به هنرمندانه‌ترین روش ممکن. فقط انیمیشن جادویی و مَجیکال هست. این هم جزو زیباییِ انیمیشن هست   در این مقام و جایگاه، یک هنرمندِ خلاق می‌تونه چیزی ایجاد و خلق بکنه که وجود یا حضور داره و به صورتِ مستقل نفس می‌کشه و فکر می‌کنه، که برمیگرده به انتظارِ ما از همه‌ی هنرهای والا: آیا زنده هست؟ تکنیک‌ها رو میشه کپی کرد، ماشین‌ها رو میشه تکثیر کرد و حتی خودِ طرحی که انیماتور زده رو می‌شه از روش مجدداکشید یا Trace کرد ، اما اون بارقه‌ی زندگی تنها از جانبِ یک انیماتور می‌آد. ( اینجا نوشته بود But the spark of life comes only from the animatorمن اسپارک رو توی لانگ‌مَن سرچ کردم از میونِ تعاریف متعددی که داشت این تعریف خیلی نزدیک بود به این مبحث: تعریف شماره‌ی پنج نوشته بود: هوش یا انرژی، کیفیتی از هوش و ذکاوت یا انرژی که باعث میشه کسی جالب توجه بشه و بودن باهاش لذت بخش باشه. فکر می‌کنم بهترین تعریف از اسپارک این باشه. ) و بعد کتاب ادامه می‌ده: ذوق، تصمیمات و ایده‌های انیماتور مختصِ خودش و کارِش هست. انیماتوری به میزانِ خیلی زیاد کاری هست انفرادی.

پادکست: بررسی کتاب توهم زندگی از فرانک توماس و اولی جانستون – دیزنی
ادامه در فایل صوتی پادکست
ترجمه و گویندگی: میرتوحید رضوی
تدوین: میرامید رضوی
منبع: کتاب توهم زندگی Illusion of Life

برای دسترسی به همه پادکست‌ها، از منوی “مباحث انیمیشن” روی پادکستِ انیمیشن کلیک کنید. اگر با گوشی هوشمند وارد شده‌اید، از گوشه سمتِ چپ روی آیکان “سه خطِ تیره” تَپ کنید و سپس روی فلشِ مقابلِ مباحث انیمیشن بزنید، از زیرمجموعه‌ی ظاهر شده، پادکستِ انیمیشن را انتخاب کنید تا همه پادکست‌ها نمایش داده شود. 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو