skip to Main Content

“مامور ۳۲۷: عملیات آرایشگاه”: توانایی Blender در سطح انیمیشن‌های هالیوودی

موسسه Blender جدیدترین پروژه اش را در حالی رونمایی کرده است که قابلیت‌های متن باز  و  ابزارهای سودمند انیمیشن را دارد. پروژه درباره یک موردکاوی براساس کامیک‌های آلمانی مورد علاقه Martin Lodewijk، مامور ۳۲۷ است که تبدیل به فیلم سینمایی خواهد شد.

عملیات آرایشگاه از سری کامیک مامور ۳۲۷ است که دشمن­اش او را در حین انجام ماموریت طعمه قرار می‌دهد که در نهایت به یک جنگ کامیکی منجر می­‌شود.

گفتگویی با Ton Roosendaal مدیر موسسه Blender درباره رسیدن به کیفیت بالای این نرم‌افزار در ساخت انیمیشن عملیات آرایشگاه و برنامه­‌های آتی آن انجام دادیم که در ادامه می­‌خوانیم.

 

Blender یک ابزار بسیار محبوب، متن‌باز و کاملا رایگان است ولی همواره یک ابزار حرفه ای در سطح تولیدات هالیوود به شمار نمی‌رود. انیمیشن عملیات آرایشگاه اثبات می­کند که این نرم افزار قادر به ساخت یک کار با کیفیت سینمایی است.

Roosendaal می­گوید: Blender سال هاست که برای کیفیت هالیوودی آماده است. همه ما می­دانیم که بیشتر بستگی به کار خلاقی دارد که شما روی آن پیاده می­کنید. فقط کافی است تیم خوبی جمع کنید. به تازگی Barnstorm VFX از این نرم افزار در ساخت فیلم “مردی در قلعه بلند” استفاده می­کند.  کمی اغراق گونه است اگر فکر کنیم که مایا شما را تبدیل به یک هنرمند بزرگ خواهد کرد!

از طرف دیگر کار ما با Blender تمام نشده است. اکنون نقاط ضعف و قدرت آن را می­دانیم. پروژه Blender 2.8 ‘Workflow’ با ارتقای viewport به رندر PBR  (physically based rendering)برای رفع این نواقص اجرا شد و امکان پیکربندی Blender را با ورک فلو‌های انفرادی می­دهد که شامل ترکیب بهتر Blender در پروسه تولید است.

در پستی که در وب‌سایت Blender Cloud در آپریل ۲۰۱۶ منتشر شد، Roosendaal اهداف انیمیشن آزمایشی را آشکار کرد. به لحاظ فنی Blender این کار ما را با چالش های خوبی مواجه خواهد کرد. باید در عین حالی که کاراکترها کارتونی و زنده بنظر برسند می‌خواستیم به فرمی که درون سه مثلت  Big Hero 6, How to Train Your Dragon و Despicable Me قرار می‌گیرند نیز دست یابیم. ما از اکثر قابلیت‌های Blender در این انیمیشن استفاده کرده‌ایم ،یک ویراستار منحنی جدید ، تکنولوژی  OpenSubdiv برای مدلینگ، ویجت‌های جدید و شبیه‌سازی لباس‌ها استفاده خواهیم کرد و با مش‌بندی و اصلاحات آن هم راستا خواهیم بود.

مسیر آینده

قبل از تولید چیزی در Blender، Roosendaal ابتدا بدنبال یک تم یا داستان مناسب برای همخوانی با فیلم سینمایی بود. او می‌دانست که مجموعه مامور ۳۲۷ در کشور هلند و مخاطبان بین المللی محبوبیت زیادی دارد. از طرفی می‌دانست که تبدیل یک کارتون به فیلم سینمایی نیازمند داستان قوی و سرمایه‌گذاری است. بنابراین برای شروع، پروژه مامور ۳۲۷ بطور آزمایشی انتخاب شد. این پروژه بطور مستقیم از درآمد موسسه از طریق خدمات وب‌سایت Blender مورد حمایت مالی قرار گرفت.

Roosendaal درباره این تصمیم می­گوید: می­دانیم که این بهترین کار است. می­خواهیم تحقیقاتی انجام دهیم تا بدانیم چگونه این کمیک را بعنوان یک انیمیشن به صحنه نمایش بیاوریم.

کارگردان انیمیشن Hjalti Hjalmarsson ایده‌ای درباره صحنه جنگی کامیکی در عملیات آرایشگاه داشت. استوری بوردهای اولیه با استوری بوردهای Matias Mendiola که از قلم دو‌بعدی Blender استفاده کرده، ترکیب شدند. بیشتر پروسه تولید در بیرون از استودیوی Blender در آمستردام انجام شد و کمک‌هایی در بخش‌های استوری بورد، ریگ، صدا و گرید انجام شد.

 

انیمیت مامور ۳۲۷

هنرمندان، عملیات آرایشگاه را در Blender با کمک نرم افزار Krita در قسمت گرافیک کامپیوتری و سایر ابزارها تکمیل کردند. برای تسریع پروسه تولید، تیم نرم افزار Blender توانستند رندر motion blur در Cycles (موتور رندر Blender) را بهینه و زمان‌های موثر شبیه سازی لباس را ایجاد کنند.

در این حین، دو نفر روی شات‌ها و نرم افزار مدیریت پروژه (Attract) و نیز  یک نفر به عنوان رندر منیجر کار می­کردند. همه این کارها در وب‌سایت Blender Cloud انجام شد که برای همکاری و کار از راه دور بسیار مناسب است. و البته نرم افراز در سرور سایت برای همه قابل دسترسی است.

Roosendaal می­‌گوید این انیمیشن آزمایشی تنها یک آغاز است. تیم با یک شرکت بدون نام هالیوودی برای نمایش مذاکره کرده و در حال حاضر با سرمایه‌گذاران،آژانس‌های فروش و شریکان تهیه‌کنندگی صحبت‌هایی انجام داده است. انتظار داریم که نمایش عملیات آرایشگاه بتواند به لینک کردن بهتر ما با این افراد کمک کند و برنامه‌هایی برای توافق‌های بیشتر در جهت گسترش و تولید فیلم در آینده داریم.

 

برای اطلاع از پیشرفت پروژه می­توانید به وب سایت www.agent327.com مراجعه کنید.

مترجم: میر امید رضوی

منبع

درهمین زمینه:

سینتل “Sintel”

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو