skip to Main Content

سیل‌های افسانه‌ایِ ایرلند

پنج سال پیش، Tom Moore با تیم انیمیشن کوچکی از جنوب ایرلند با تولید انیمیشن بلند ‘راز کلز’، جان‌ تازه‌ای به صنعت انیمیشن دو بعدی بخشیدند. فیلم به جشنواره‌های معتبری راه یافت و نامزد دریافت بهترین انیمیشن بلند هم شد. تنها یک ماه پیش، انیمیشن دیگری از این کارگردان در فیلم فستیوال بین المللی تورنتو توجه همگان را بار دیگر به خود جلب کرد.

‘سرود دریا’ داستانی تخیلی برگرفته از افسانه‌های ایرلندی آمیخته با اشعار محلی است که ماجرای پسر بچه‌ای ۱۰ ساله به نام بن را در دنیای امروزی به تصویر می کشد. قهرمان داستان با پی بردن به راز خواهر کوچکترش که آخرین بازمانده از بچه سیل های آبی بوده، مسیر تازه‌ای را در زندگی پیدا می کند.

نظر خود کارگردان: ‘دلیل انتخاب چنین داستانی این بود که خودم تجربش کردم. سال‌ها پیش‌همراه با خوانواده‌ام برای گذران تعطیلات به کلبه‌ای ساحلی رفته بودیم که پسرم بن (هم نام قهرمان داستان) کنار آب متوجه یه سیل آبی مرده شد. خانمی که کلبه ساحلی رو بهمون اجاره داده بود توضیح‌ داد که چطور کشتی‌های ماهیگیری باعث مرگ بیش از حد این حیوانات دریایی شدند و اینکه از قدیم گفتن این سیل‌ها هر نیمه شب تبدیل به آدم میشن و ما نباید اونا رو بکشیم. توضیحات اون زن من رو کنجکاو کرد تا بیشتر در مورد این افسانه‌ها بخونم و این شد که موضوع انیمیشن بعدی رو پیدا کردم.’

در ادامه، کارگردان از فضای داستان می‌گوید که حال و هوای سال‌های ۱۹۸۰ را بازتاب می‌دهد. چرا که مصادف با دوران تحولات صنعتی‌ در ایرلند بوده است.

Song of the Sea
Song of the Sea
Song of the Sea
Song of the Sea
Song of the Sea
Song of the Sea

Song-of-the-sea-post6

Song of the Sea
Song of the Sea
Song of the Sea
Song of the Sea

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. سلام ،یه لطفی کن اگه لینک دانلودی از این انیمیشن داری بذار ، من تیزر این انیمیشنو دیدم خیلی قشنگ بود ولی نتونستن ازش لینکی پیدا کنم!
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو