skip to Main Content

نقد کتاب | Animating Your Career

1016156-cover-620

7456442_origکتاب جدید استیو هیکنرز (Steve Hickners) یک راهنمای دقیق و ماهرانه در زمینه بدست آوردن شغل در صنعت انیمیشن است که به تازگی چاپ شده است. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که تعداد قابل توجهی کتاب در این زمینه منتشر شده است، اما شما باید بین این همه کتاب، دنبال یک کتابی باشید که نویسنده آن حرفه‌ای و دارای تجربیات فراوان مانند آقای استیو هیکنرز را پیدا کنید. استیو راه خود را از طریق دیزنی، Amblimation و استودیو انیمیشن دریم ورکز به عنوان یک هنرمند استوری‌بورد، تهیه کننده و کارگردان پیدا کرد. اعتبار او شامل فیلم‌هایی مانند، فرشته کوچولو پری دریایی، Who Framed Roger Rabbit ، شاهزاده مصر، Antz، غرور پدر و فیلم زنبور بوده که تجربیات ممتد او در این آثار دیده می‌شود.  او با برخی چهره‌های نام‌آوری همچون استیون اسپیلبرگ، جفری کاتزنبرگ، ریچارد ویلیامز و رابرت Zemeckis همکاری داشته است.  اگر دنبال یک مشاور حرفه‌ای هستید کسی نیست جز، Steve Hickners .

همه مطالب و مباحث مورد اشاره در این کتاب ارزشمند است. شما یک منبع غنی و حرفه‌ای در اختیار دارید که با خواندن آن می‌‎توانید در پایان کتاب به خودتان بگویید من هم می‌خواهم در انیمیشن سرمایه‌گذاری کنم.

اولین کتاب او یعنی، Animating Your Career، کتابی بسته بندی شده و علمی و متفکرانه در مورد شغل انیمیشن در دنیای رقابتی انیمیشن و همچنین برای پیشبرد حرفه‌ای در این صنعت از یک کاربر معمولی تا یک تهیه کننده یا کارگردان حرفه‌ای.

نیمه اول این کتاب، “رویای خودتان را بسازید”  به این صنعت به طور دقیق و موشکافانه‌ای می‌پردازد. همانطور که استیو کلید موفقیت خود را با بهره‌گیری از یک کار طولانی و موفق در صنعت فیلم به دست آورده است. بسیاری از نقاط قوت استیو با نمونه‌های واقعی جهان و اینکه چگونه آنها را در زندگی حرفه‌ای خود و یا مشاغل کسانی که در اطراف او هستند بکارمیگیرد همراه است. این بخش از کتاب انگیزه و حس مثبت را در خواننده ایجاد می‌کند.

در نیمه دوم از کتاب استیو همه چیز را به چالش میکشد. به نقش مدیریت، مانند سرپرستان، تهیه کنندگان و کارگردانان اشاره می‌کند. همانطور که استیو به نقش برجسته سرپرست انیماتورها اشاره می‌کند در ادامه نیز باید به این نکته توجه کرد که این مقوله خیلی  متفاوت از قسمت انیمیت است. در بسیاری از استودیوها هنرمندان می‌توانند با استفاده از نقش‌های خلاقانه بدون آموزش تا نقش‌های مدیریتی را در دست گیرند.

منبع

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو