skip to Main Content

چوب حراج به ورشکستگان زندگی‌ پای

تنها دو هفته پس از اعلام ور شکستی  استودیوی سازنده‌ی جلوه‌های ویژه‌ زندگی‌ پای به دلیل عدم توانایی در پرداخت حقوق هنرمندان و دیگر مخارجشان، استودیو JS Communications Co از کشور کره، در نامه‌ای رسما داوطلب خرید این استودیو و تمامی بدهی‌هایش شد.

JS Communications Co  در حالی‌ پا پیش می‌گذارد که Rhythm & Hues, تنها تا ۱۵ ماه مارچ، ۵ روز دیگر، توانایی قانونی مالکیت استودیو را دارد. با پایان این ۵ روز، حتی توان روشن نگاه داشتن چراغ‌های استودیو نیز از توان مالی صاحبانش خارج خواهد بود و بر طبق قوانین دادگاه ورشکستگی، اختیار استودیو از دست صاحبانش خارج خواهد شد ودر یک حراج، به برگزیده‌ ترین خریدار داوطلب با هر قیمتی، خیلی‌ کم یا خیلی‌ زیاد، خواهد رسید. وضع، تا این حد وخیم است.

هر چند، در صورت اعلام ور شکستی، شرکت‌های بیمه‌، تا سقف صد و پنجاه هزار دلار بدهی‌های استودیو را تقبل خواهند کرد، ولی‌ حتی این مقدار پول نیز، ذرهٔ کوچکی از آن چه این استودیو برای تهیه فیلم زندگی‌ پای خرج کرد که رقمی‌ نزدیک به بیست میلیون دلار تخمین زده شده را نخواهد پوشاند.

در کنار تمام این داستان، این سوال پیش می آید که چرا استودیویی، باید فردای روز اسکار اعلام ور شکستگی کند. اسکاری که به همین استودیو هم رسید. و فقط کمتر از ۲ هفته، شرکت دیگری از کره، حاضر به تحویل گرفتن یک شرکت ور شکسته شود که حالا با جایزهٔ اسکار در دست، چندین برابر زیر قیمت بازار قیمت خورده. جالب نیست؟

85th_Academy_Awards_-1_t607
From left, Guillaume Rocheron, Bill Westenhofer, Erik-Jan De Boer and Donald R. Elliott pose with their Oscar for visual effects for “Life of Pi” at the 85th Academy Awards.

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو