skip to Main Content

پیش بینی وضع هوای انیمیشن

John Lasseter
John Lasseter
John Lasseter

بازار انیمیشن، امسال و در طی‌ هشت ماه اول سال جاری شاهد اکران شانه به شانه‌ی انیمیشن‌های گوناگونی از استودیو‌های مختلف بوده که به عقیده ی بسیاری از شبکه‌های خبری، هضم این همه انیمیشن برای بازار فروش فیلم، امری کم نظیر و بحث برانگیز است. بر همین اساس، روزنامه ی لس‌آنجلس تایمز در شمارهٔ این هفتهٔ خود، نظر سه‌ تان از پیش کسوتان صنعت انیمیشن را در مورد این مساله به چاپ رسانید که خود این نظریات در بسیاری نقاط، انتقادات زیادی را به سوی این سه نفر کشاند.

جان لستر، مدیر خلاقیت پیکسار/ دیزنی، جففری کتزنبرگ فیلمساز سرشناس دریمورکز و کریس ملدندری بنیا‌گذار استودیو ایلومینیسن.

Chris Meledandri: همهٔ ما که در این صنعت مشغول به فعالیت هستیم، روی یک خط بسیار ظریف و باریک قدم بر می‌داریم و خوشحالم که خیلی‌‌هامون تا امروز هم دوام آوردیم. ولی‌ نگرانی من از اینه که تولید زیاد و اکران سریع این همه انیمیشن، ما رو به جایی‌ میبره که برای ادامهٔ حیات، شروع به نابودکردن دیگران کنیم.

Paul Dergarabedian رئیس شبکه خبر هالیوود: سیل عظیمی‌ از انیمیشن به سمت بازار فیلم در حل حرکت است. هیچ جای شکی‌ نیست که استودیو‌ها، منابع عظیمی‌ رو در اختیار فیلم سازان قرار داده‌اند، ولی‌ مهمتر اینه که در کنارش به تحقیق در مورد نحوه‌ی برخورد خانواده‌ها با ساخته‌هایشان بپردازند به ویژه در این دوران که حجم آموخته‌ها میتونه خیلی‌ بیشتر و سریع تر باشه. به هر حال، ساخت انیمیشن در طول این سالها بسیار پر سود بوده. و تا روزی که خانواده‌ها بچه دار می‌شوند، استودیو‌ها هم به تولید انیمیشن خواهند پرداخت.

تا روزی که خانواده‌ها بچه دار می‌شوند، استودیو‌ها هم به تولید انیمیشن خواهند پرداخت.

Jeffrey Kazenberg: الان وسط طوفانی از فیلم و انیمیشن هستیم. هیچ وقت شاهد هضم این همه انیمیشن در بازار فیلم نبودیم.

John Lasseter: برخی‌ از سازندگان انیمیشن، وارد میدان می‌شوند و فیلمی می‌سازند که مورد پسند نیست و زود هم از میدان بیرون رانده می‌شوند. من طرفدار رقابت سالم هستم. ترجیح میدهم در یک بازار سالم کار کنم تا تنهایی‌ و بدون رقیب در یک بازار مرده.

این‌ها نقطه نظرات تولیدکنندگان موفق بازار انیمیشن بود که توانسته‌اند در طول یک دهه گذشته، محسولات بسیار پردرآمدی را روانه بازار فیلم کنند. اما در پایان، این موضوع پیش می‌آید که چه کسی‌ قادر است مرزی بین تولید کنندگان انیمیشن بکشد تا بدانیم چه وقت از حد خود پا فراتر گذاشته‌ایم و آیا این پا فرا گذاشتن که در بسیاری موارد به نفع مصرف کننده بوده، آیا حرکتی‌ سالم و سازنده است یا مضر و خود خواهانه!

Planes / Turbo / Smurfs 2
Planes / Turbo / Smurfs 2

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو