skip to Main Content

“چیزِ متفکر-Thinker Thing” امواج ذهن را مجسم می‌کند!

 چطور می‌شود کودکی موجودی خیالی را تصور بکند و بلافاصله به یک جسم قابل لمس تبدیل شود؟ مدیرِ خلاقیت، برایان سالت Bryan Salt روی همین سوال کار کرده است و نتیجه‌اش شده یک هد‌ست‌ی که مدل‌های سه‌بعدی خلق می‌کند.

Thinker Thing - puyanama -  (5)

برایان در ایام کودکی همیشه یک رؤیایی در سر داشت و این بود که ماشینی بسازد تا اشیاء را از ذهن، به واقعیت منتقل کند!.

او در حال کار روی این ایده‌ی دوران کودکی‌اش هست و نام آن را Thinker Thing گذاشته است. سخت‌افزاری که سنسورهایی روی آن تعبیه شده و بر اساس امواج مغزی کودکان کار می‌کند و این امواج توسط پلاستیک قابل پرینت شدن می‌باشد.

او در خصوص ایده‌اش توضیح می‌دهد: “این سخت‌افزار اینطور نیست که فکر کنید و آبجکت را به شما تحویل دهد!، بسیار سخت است که تشخیص داد که شما به رنگ قرمز فکر می‌کنید، ولی بسیار ساده است تا ترجیح شما به استفاده از رنگ قرمز را تشخیص داد.”

Thinker Thing - puyanama -  (3)

در عوض، کودک این هدست را روی سرش می‌گذارد و شروع می‌کند به فکر کردن به موجودات خیالی. 14 سنسور امواج مغزی او را دریافت می‌کنند که می‌توانند تشخیص دهند که چه چیزی قرار است متولد شود.

 در نظر بگیرید که شما مثل یک موجود خیالی هستنید که چهار دست و دو چشم دارد و چاق هم هستید. تلفیقی از این اطلاعات اولویت را از میان اطلاعات پیچیده جدا می‌کند، به نوعی یک انتخاب است نه از تعداد دقیق دست‌ها، بلکه کلیت موجودی که در ذهن شماست پرینت می‌شود. سیستم پیچیده‌ایست. ولی کودک نگران این موضوع نیست، او صرفا یک رفتار طبیعی به ورودی‌ها می‌فرستد و ما آنها را از مغز استخراج می‌کنیم.

این همان راه‌حل محدودیت‌های فعلی است. اطلاعاتی که از اسکن مغز ساخته می‌شود. نتیجه این است که کودک قادر به مشارکت در روند تولید یک موضوع سه‌بعدی می‌شود.

Thinker Thing - puyanama -  (6)

پروژه که توسط دولت شیلی بودجه‌اش تامین شده و در مدارس منطقه‌ی محروم به عنوان راهی برای خلق هنر توسط علم و فن‌آوری‌ استفاده می‌شود، همچنین الهام‌بخش آنان خواهد بود تا ببینند  که تکنولوژی، هنر و مهندسی را می‌توان به شیوه‌های جادویی استفاده کرد.

در حال حاضر “چیز متفکر” قادر است تا ستون فقرات، بازو‌ها، سر و دمِ موجودات خیالی را بسازد. این شرکت انتظار دارد تا هیولاهای کامل‌ی تا 26 ژوئن تولید کند!

Thinker Thing - puyanama -  (2)

tt_page2

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو