skip to Main Content

استقبال از تغییرات در انیمیشن کرودها

croods3-620
The Croods. All images © 2013 DreamWorks Animation LLC. All Rights Reserved.

‌”شما نمی‌توانید از تغییرات در امان بمانید و آن را پنهان کنید، چراکه در نهایت را پیدا‌یمان خواهند کرد.” این گفته‌ی کارگردان انیمیشن Croodsها آقای کریس سندرز Chris Sanders است. غارنشینان خود را با شرایط محیط وفق می‌دهند یا می‌میرند. این نگاه ناتورالیستی از انیمیشن چگونه اژدهای خود را تعلیم دهید به دست آمده است.

croods2-620

در واقع، از جنبه‌ی هنری، نورپردازی‌ها و طراحی بافت‌ها را واقعی‌تر کردیم تا قابلیت باورپذیری و وزن را القا کند. همچنین پارک بین المللی زیون Zion برای ما منبع الهام جهت طراحیِ محیط‌ها و طرح‌های عجیب و غریب بود.

croods-visdev2-620
Early visual development.

  croods-visdev3-620_1 croods-visdev-450

به دست آوردن طرز فکر غارنشینی در ذهنِ بینندگان هدف اصلی ما بود. آقای کیرک دمیکو Kirk DeMicco کارگردان می‌افزاید داستان متعلق به آقای John Cleese به سال 2005 هست که در آن زمان در استودیوی دریم‌ورکز و آردمن کار می‌کرد.

سندرز می‌افزاید: “ما مشکلات زیادی را برای ساخت یک دنیای کاملا جدید و نویی که در آن مردم نمی‌دانستند قرار است در گوشه و کنار آن چه بگذرد را داشتیم.”

مدیر ارشد بخش انیمیت آقای جیمز بَکستر James Baxter اضافه می‌کند: خانواده‌ی کرود باید شبیه میمون‌ها می‌شدند.

cat-620

درحقیقت ما کمی خصوصیات حیوانی را بیشتر کردیم، دست‌های شخصیت‌ها را روی زمین‌ قرار دادیم. چونکه می‌خواستیم همه آنها را به ویژگی‌های حیوانی نزدیکتر کنیم، بنابراین کاراکتر Grug مانند گوریل است. کاراکتر EEP شبیه گربه‌ی جنگل.

cat-chase-620

سندرز می‌گوید آنها به اطراف می‌دوند و خرابکاری‌هایی به وجود می‌آورند زیرا آنها غارنشین هستند و در دنیای بسیار خصمانه‌ای زندگی می‌کنند. اما تا به حال توانستیم حس تعادل ظریفی را بین مخاطبین و شخصیت‌های داستان به وجود بیاوریم که حس باورپذیری بیشتری به آنها بدهد.

بسیاری از جلوه‌های ویژه به سرپرستی  Markus Manninen خلق شد. مانین می‌گوید: می‌خواستیم به نورپردازی‌های فیزیکی با نتایج واقعی برسیم، حتی توانایی اغراق بیشتری در فضاها داشتیم که باعث خلاقیت و سرگرمی بیشتری شود.

دریم‌ورکز برای چند سال است که از تکنیک point-based global illumination (PBI) استفاده می‌کند که باعث می‌شود به نورهای خیره کننده‌ای دست پیدا کنند. سرپرست جلوه‌های ویژه در ادامه می‌گوید: می‌خواستیم بهترین و آسان‌ترین راه را برای دستیابی به نورپردازی‌های Soft به دست بیاوریم. نه فقط خورشید، بلکه کل آسمان به عنوان منبع نوری تعیین شده بود. پس خانواده‌ی ما واقعا احساس می‌کرد که در زمانِ غارنشینی به سر می‌برند!، نورها نه فقط از یک منبع، بلکه مقدار کمی هم از زمین، اکثر جاها در همان محیط کار گذاشته شده بود، تابیده می‌شد.

lava-620

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو