skip to Main Content

چگونه تصمیماتی ناب اتخاذ کنیم؟

طبیعی‌ست که در حین اتخاذ تصمیم، نیاز به اطلاعات ورودی داریم. اگر به صورت نصیحت ارائه‌ شود، طبیعی به نظر نمی‌رسد. دنیای کسب و کار به ما می‌آموزد تا چگونه دیدگاهی فعال داشته باشیم، از ایده‌های کوچک دیگران استفاده کنیم و در نهایت ایده‌های اجرایی خود را نشان دهیم و از قدرت شگفت‌انگیز مغز در جهت تصمیم‌گیری‌های عالی استفاده کنیم.

قدرت اصلی در اختیار داشتن تفکر گروهی‌ست. اگر می‌خواهید متفاوت باشید، اگر می‌خواهید به “تفاوت” برسید، تنها چیزی که اهمیت پیدا می‌کند، شما هستید و تصمیمات گروهی‌تان. هنگامی که در حال تصمیم‌گیری هستید، همه چیز به شما بستگی دارد، دیدگاه شما، شور و شوق‌تان، انگیزه‌تان و احساس شما در قبال مسئولیت.

مطمئناً سخت تلاش می‌کنید تا اشتباهات دیگری را اصلاح کنید، با هر مانعی مبارزه خواهید کرد اگر به تصمیم و صداقت خود ایمان داشته باشید.  همه چیز ممکن است، شما می‌توانید آن را بوجود آورید. پس، وقتی تصمیم مهمی را می‌گیرید، مهمترین قسمت کار این است که چگونه ورودی و دیدگاه‌ها را دریافت کرده و آن را به یک تصمیم نهایی تبدیل کنید:

1- ایده‌ای ناب و دیوانه‌وار و خلاق داشته باشید:

چیزی را انتخاب کنید که در نیمه‌ی شب اتفاق افتاده به جای چیزی که در نور روز سعی در امتحانش دارید، و یا چیزی را انتخاب کنید که قبلاً گفته‌اید هرگز کار نخواهد کرد.

2- در ایده‌ها جستجو کنید، نه نظرات:

نظر و دیدگاه افراد دیگر مهم است. اما تنها در صورتی که این ورودی‌ها به صورت امتیاز باشد، نه نظرات صرف. دیدگا‌ه‌ها وزن اضافی حمل می‌کنند!، مثل گفتن این جمله: او باهوش است، پس حق با اوست. اگر نظر کسی برایتان مهم است، از او بپرسید که چگونه به این نظر رسیده است، همیشه پشت نتایج به جستجوی اطلاعات بپردازید.

3- ارزیابی داده‌ها:

تجزیه و تحلیل داده‌ها آسان است. فهرستی از جوانب مثبت و منفی تهیه کنید. حساسیت را اعمال کنید. هدفمند باشید. هوشمند باشید، چراکه از نحوه‌ی انجام آن اطلاع دارید.

4- بر اساس شدت ایمانی که دارید تصمیم بگیرید…:

یک محصول نو‌آورانه چیزی شبیه به درک یا ادراک است. ظهور یک صنعت جدید تنها پس از این پدیده اجتناب ناپذیر است. در برخی موارد، افرادی هستند که به چیزی اعتقاد دارند، در حالی که دیگران چنین اعتقادی ندارند.

5- سپس تصمیم بگیرید:

اگر به موضوع مورد تصمیم اعتقاد دارید در حالی که دیگران ندارند و بخش عمده‌ای از این اعتقاد بر اساس تجزیه و تحلیل است نه زور معده!، به دنبالش بروید. کسب و کارتان را شروع کنید. آن را بفروشید و شانس خود را روی محصولی جدید امتحان کنید.

“به دنبالش بروید”، مشخص است که شما سخت‌تر، سریع‌تر و با پشتکار به دنبال تفکراتتان می‌روید، چون تنها کسی که واقعاً این تصمیم برایش مهم است، خود شما هستید.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو