skip to Main Content

طراحی در انیمیشن

یک انیماتور خوب ۲D یا ۳D، باید قادر باشد حالت‌ها را در فرم ساده و در کلید‌های اصلی طراحی کند. نیازی نیست تا در این زمینه درخشان ظاهر شوید، ولی تا جایی که امکان داشته باشد به این موضوع بپردازید، این بهترین  راه برای تفسیر دنیای اطرافتان است. طراحی، چیزی در حال حرکت است، این بدان معنی است که باید بتوانیم حرکت و نوع آن را بشناسیم.

حضور در کلاس‌های طراحی و تمرکز روی طراحی پوز‌ها به صورت سریع (کمتر از ۱۰ دقیقه). اگر مدل ساعت‌ها قرار است مقابل شما باشد، سریع از یک زاویه آن را طراحی کنید و سپس در اتاق قدم بزنید و از زوایای گوناگون آن را طراحی کنید. این روش ثبتِ حالتِ بدن با کمترین میزان خط را به شما یاد می‌دهد. روی ساختار، وزن و تعادل تمرکز کنید.

به باغ‌وحش بروید و از حیوانات طراحی کنید. باید بتوانید سریع طراحی کنید تا حیوانات درحال حرکت را روی کاغذ ثبت کنید. این به مراتب بیشتر از طراحی از روی کتاب، اینترنت و تلوزیون آموزنده است.

مهمترین نکته در خصوص طراحی، نشستن و توجه به جزئیات دنیای اطرافتان است. چیزهایی که به صورت نرمال متوجه آن نمی‌شدید؛ چطور مردم اشیاء را برمیدارند؛ حالت‌های صورتشان، زبان بدن و… بیشتر آشکار می‌شوند.

در نهایت این دفاتر طراحی شما در حین انیمیت، منبع مناسبی برایتان خواهد بود.

-Steve Roberts

در همین زمینه بیشتر بدانید

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو