skip to Main Content

تکنولوژی‌های استفاده شده در پارانورمن

آخرین فیلم لایکا با نام پارانورمن از هفته‌ی پیش روی پرده‌های سینماهاست. در این قسمت، نگاهی سریع خواهیم داشت به تکنولوژی‌های استفاده شده در این انیمیشنِ استاپ‌موشن.

دوربین‌ها:

برای فیلمبرداری صحنه‌ها از ۶۳ عدد دوربین کانن ۵D MarkII استفاده شده است. این دوربین‌ها روی Sliderها یا ریل‌هایی سوار شدند تا تصاویر استریو را ضبط کنند. همچنین تولید روی ۵۳ سیستم کنترل حرکت تا ۳۶ سیستم Kuper و ۱۷ سیستم اختصاصی، ۲۱ مسیر کنترلِ حرکت‌ها و تجهیزات Boom استفاده شده است. در این بخش ۲۰ ساعت و ۲۹ دقیقه فوتیج تصویری حدوداً ۱٫۷۷۰٫۶۰۱ فریم تولید کردند.

[jwplayer config=”video” file=”/wp-content/uploads/paranormantimelapses.flv ” image=” /wp-content/uploads/ParaNorman_PS_Puyanama.jpg “]

ویدئو، بدون صداست.

عروسک‌ها:

پرینترهای سه‌بعدی، مورف‌های صورت را بر اساس فایل‌های Maya و Zbrush، برای عروسک‌ها پرینت کردند. مجموعاً ۳۱٫۰۰۰ مورف به صورت جداگانه برای کاراکترها ساخته شد که در انیمیت صورت استفاده شده‌اند. نمونه‌سازی‌های صورت کاراکترها ۱۰ مرحله‌ای با ۵-۶ ساعت تمیزکاری و پولیش بود. برای فیلم، ۱۷۶ عروسک مجزا طراحی و ساخته شد. شخصیت اصلی با نام “نورمن” ۲۸ جزء فردی و بیش از ۸٫۰۰۰ مورف دارد.

جلوه‌های ویژه:

با اینکه این فیلم استاپ‌موشن است، ولی بسیاری از صحنه‌ها با جلوه‌های ویژه‌ی دیجیتال بهینه شده‌اند. شامل حذف Rigها، گسترش دکورها، جلوه‌های اشباح، اتمسفر، جمعیت‌ها و….

استفاده از نرم‌افزار KATANA، محصول The Foundry، در مراحل نورپردازی هم قابل اشاره است، به طوری که این نرم‎افزار در تولیدات بعدی لایکا نیز استفاده خواهد شد. این نرم‌افزار در بسط و بهینه‌سازی نورپردازی مورد استفاده بود؛ مدیر فن‌آوری تولید، جف استرینگر می‌گوید: باید تاثیر نورها و بافت‌ها را در صحنه هماهنگ می‌کردیم.

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

  1. واقعا با محمد موافقم، اما ای کاش بیشترترتر قدر این هنر رو میدونستند.
    ایشالا درست میشه. خداییش پیشرفتهایی زیادی دیده شده، ولی گفتم دیگه
    بیشترترتر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو