skip to Main Content

Paperman، دیزنی و احیای انیمیشن کلاسیک

Paperman, Disney
[jwplayer config=”video” mediaid=”5663″]

پیشرفت چشم گیر صنعت انیمیشن به ویژه در چند سال اخیر با ابداعات و اخترات جدید علمی‌-مهندسی‌ در زمینهٔ علوم تصاویر متحرک، هر چند به کیفیت تولید تصویر, کمک‌های غیر قابل انکاری نموده، ولی‌ از سو‌ی دیگر و به نظر بسیاری از بزرگان انیمیشن، این امر موجب کم رنگ شدن ابعاد دیگر تصویر سازی گردیده.

بنا‌ بر همین باور، John Kahrs کارگردان انیمیشن اخیر دیزنی Paperman, پس از به پایان رساندن انیمیشن Tangeled، تصمیم بر طراحی و تولید انیمیشن کوتاهی‌ نمود که در آن، بیشتر, کیفیت خط در کنار داستان، مدّ نظر است. این کارگردان کهنه کار, در انیمیشن کوتاه خود Paperman، آنچه که یک هنرمند کلاسیک با دیدنش به وجد میاید را به تصویر می‌‌کشد.

Paperman که از ۴ ژوئن در جشنواره بین‌ مللی انیمیشن Annecy برای نخستین بار به اکران در‌آمد، داستان مردی تنها را بازگو می‌کند که در یک نگاه، شیفتهٔ زنی‌ زیبا شده اما نام و نشانی‌ از او ندارد. در ادامهٔ داستان، شخصیت انیمیشن به یافتن دوبارهٔ زن گمنام می‌گردد.

John Kahrs

John Kahrs : “جرقهٔ داستان به دوران زندگی‌ من در دههٔ ۹۰ و در شهر نیویورک بر می‌گرده. زمانی‌ که در استودیوی Blue Sky انیماتور بودم. یادم میاد هر وقت به ایستگاه قطار مرکزی شهر می‌رفتم، به این فکر می‌کردم که زندگی‌ من باید بهتر از این باشه. شاید با دیدن آدمای دیگه در طول مسیر به این فکر فرو میرفتم.

خیلی‌ معمولیه که همیشه به دیگران نگاه می‌کنید ولی‌ انگار در برابرتون سپر گرفتند و نمیخوان با شما تماس بر‌قرار کنند. ولی‌ گاهی هم یه نفر پیدا می‌شه که باهاتون گرم میگیره. ولی‌ همون جا آشنایی تون به پایان می‌رسه و همیشه از خودتون می‌پرسید اون کی‌ بود یا اسمش چی‌ بود. داستان این انیمیشن کوتاه هم به دور مردی می‌گرده که با دختری روبرو می‌شه و در ادامهٔ داستان بدون داشتن هیچ نام و نشانی، سرسختانه به دنبال پیدا کردنش می‌گرده. در نهایت، داستان به بیننده نشون میده که چه طور این جهان به کسی‌ که برای رسیدن به هدفش زحمت بکشه جواب میده.

بیشترین انگیزهٔ تکنیک به کار برده شده در طراحی و تولید این انیمیشن، از زمانی‌ که با Glen Keane در فیلم بلند Tangled کار می‌کردم بهم دست داد. خیلی‌ مهم بود که راهی‌ پیدا کنیم تا خط و کامپیوتر-گرافیک رو در کنار هم بذاریم. خط‌های کشیده شده توسط دست، ویژگی تصویری خاص خودشونو دارند. بنیادی‌ترین حالت پیدایش هنر، از خط شروع میشه.

یادم میاد Glen در طول ساخت Tangled, فریم به فریم از انیمیشن رو روی کاغذ چاپ میکرد و روشون با مداد خط می‌کشید و از ما می‌خواست که این طور که چاپ‌ها رو خط خطی‌ کرده بود، سکانس رو اصلاح کنیم. تو اجرای Paperman هم از طراحی‌های سه بعدی استفاده شده، ولی‌ در مراحل تکمیلی کار “Post Production”، با مداد روشون طراحی کردیم و همون طور انیمیت کردیم. خیلی‌ جالب بود که نتیجهٔ کار همون طور که دوست داشتم، در اومد.”

در همین زمینه:

‘Paperman’ را تماشا کنید، داستانی عاشقانه از دیزنی

Paperman, Disney
“Meg” concept art. All images ©2012 Disney. All Rights Reserved.
“George” concept art.
Paperman, Disney
Paperman, Disney

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو