skip to Main Content

نگاهی اجمالی بر Modo 601

.

روند کامل تولید انیمیشن سه‌بعدی به همراه کاراکتر انیمیشن در نسخه‌ی جدید Modo عرضه شده است.

مدیرعامل و موسس Luxology، آقای Brad Peebler توضیح می‌دهد: با پیشرفت‌های خوب در نسخه‌ی جدید و اضافه کردن ویژگی‌های منحصر به فرد نرم‌افزار ما تبدیل به راه‌حلی قدرتمند برای تولید تصاویر دیجیتالی و ابزاری مناسب برای هنرمندان و دیزاینر‌ها به حساب می‌آید.

 در نسخه جدید می‌توانید از ابزارهای ساخت انیمیشن و Rigging کامل با IK استفاده کنید و از امکان لایه‌بندی کردن Deformerها هم برخوردار باشید.

بر اساس موتور فیزیکی Bullet هم‌اینک داینامیک‌های Rigid body و Soft body نیز جزئی از نرم‌افزار شده‌است، که امکان شبیه سازی حرکت‌های ارگانیک و مکانیکی را به هنرمند  میدهد. همچنین امکان Import و Export کردن Deformer ها نیز فرآهم شده است. با این حال این قابلیت به همراه لایه‌بندی کردن Deformerها امکان ایجاد Deformation هایی که قبلا سخت به نظر می‌رسید را به راحتی فراهم می آورد.

همچنین Modo601  ابزار جدیدی به نام Pose Tool دارد که می‌توانید به محض ایجاد آن، یک Rig کامل در اختیار داشته و آن را با ابزارهای مربوطه به Geometry کاراکتر Bind کنید.

Volumetric رندر‌ها هم به عنوان طیف وسیعی از Booleanها و شیدر برای مو و پوست هم در نسخه جدید Modo وجود دارد، هم برای رندر Photorealistic و هم Stylize .

سیستم پیش‌نمایش رندر هم به تدریج از تصویر نامفهوم به تصویری با کیفیت قابل ارائه می‌رسد. ویژگی‌های اضافه شده در سیستم رندر عبارت اند از: سیستم رندر Pass ، ابزار جدید با عنوان Splitter برای نمایش تصاویر در کنار هم و مقایسه رندر‌ها، بهبود سیستم Preview Renderer برای خروجی نهایی و قابلیت رندر جلوه‌های Volumetric این سیستم پیش‌نمایش می‌تواند زمان کل رندر را مشخص کند که در اینصورت می‌توان ضرب‌العجل‌های دقیقتری برای رندر مشخص کرد.

سیستم چند منظوره 3D Paint هم میتواند در Vertex های روی مِش‌ها Scale, Erease و Smooth شود. Luxology Modo قابلیت خواندن فایل‌های LXO را دارد( فرمت رایج صحنه‌های مودو) ولی قابلیت خواندن فایل‌های زیر را هم داراست:

  SolidWorks formats sldprt و sldasm, LightWave objects LWO2 و LWOB, Autodesk DXF, FBX, 3ds Max, OBJ, COLLADA DAE, MDD and Videoscape GEO

 همچنین: , Adobe EPS, AI and PSD, and Sony Imageworks/Lucasfilm’s Alembic format.

Modo هم‌اینک روی سیستم‌عامل‌های Mac و Windows با قیمت 1.195 دلار آمریکا در دسترس است. اگر قبلا مودو را خریداری کرده‌اید هزینه‌ی آپگرید آن 495 دلار آمریکا است.

در زیر نمونه تصاویر 3D خلق شده با این نرم‌افزار را می‌بینید.

منابع + و +

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو