skip to Main Content

چند رندر نهایی از انیمیشن تهران1500

بعد از اینهمه تلاش و کار شبانه روزی تمامی کسانی که در تولید این پروژه سهیم بودند، بالاخره چند رندر از شات های این فیلم بلند انیمیشن در دسترس وب سایت های خبری و انیمیشن قرار گرفت. امیدواریم به عنوان اولین کار انیمیشن سه بعدی با این ابعاد وسیع که در کشور ساخته شده، بتواند توجه مخاطبین را به خود جلب کند.

 

 

این مطلب 11 دیدگاه دارد.

  1. در مورد تهران 1500 باید بگم که اگه از بدو بدتر یکی رو انتخاب کنیم باید بد و انتخاب کرد. من خودم انیماتور هستم و میخوام بگم به قول شرکت های انیمیشن سازی آمریکایی یا اروپایی, انیمیشنی که با موشن کپچر درست بشه انیمیشن به حساب نمیاد یرای اونا انیمیشن موقعی ارزش داره که حرکات دستی و با رعایت قوانین 13 گانه دیزنی انجام شده باشه. حتی در جشنواره هاشونم فیلم هایی که با موشن کپچر ساخته بشه حق شرکت ندارن . فعلا باارزش ترین کار ها, انیمیشن های استاپ موشن هستن و بعد تری دی های کامپیوتری و بعد دو بعدی ها و در آخر موشن کپچر ها و الان انیمیشن های کامپیوتری به دلیل سرعت ساخت و حرکات نرم و طنزی در بهترین ها قرار دارن

  2. واقعا کار خیلی خوبیه. نقد همیشه هست و نظرات فراوان ولی واقعا تو این فقر و نداری تو انیمیشن این کار واقعا عالیه. وقتی تو کارهای بزرگ با هزینه های خیلی بالا که تو بلاد کفر (:-دی) ساخته میشه اینهمه عیب وایراد وجود داره دور از انصاف که از صنعت نوپای انیمیشن خودمون انتظار لالیگا داشته باشیم. در حد لیگ خلیج فارس باشه کافیه. :-دی

  3. به نظر من این یک انیمیشن موفق شده ، می دونید که این اولین انیمیشن بلند هست که در ایران تولید میشه و در هر صورت باید به این دوستان خسته نباشید گفت. من نمی خوام این انیمیشن رو با پروژهای خارجی مقایسه کنم چون هنوز تجربه کافی برای اینگونه انیمیشن ها در ایران وجود نداره ولی در پروژهای بعدی به وجود میاد (به امید خدا) …….
    اما در موردمشکلات نظر من (البته فقط من) اینه:
    مثل اینکه سعی شده تا سر کاراکتر ها real طراحی بشه اما بدن اون ها فانتزی این در واقع بیشتر شبیه کالیکاتور است
    محیط هم آنچنان مدلسازی قابل قبولی نشده
    و رنگبندی (!!!!)
    در هز صورت هنوز جای کار داره
    ………………………………………………………………….
    اونجوری که من تو تیزر دیدم انیمه این خیلی زیبا کار شده
    مدلسازی هم تو جاهایی عالیه (مثل شهر،ماشین ها و کاراکترها)
    صدا گزاری حرف نداره
    و در کل انیمیشن خوبی شده …
    در حال پیشرفت…
    خسته نباشد..

  4. من از فرم شخصیتها خوشم نیومد.انگار یک مدل ساخته شده و مپ صورت بازیگرها روش پروجت شده..اینائی که اینجا هست نه مدل رئال شخصیت هاس.نه کاریکاتورشون و نه یه مدل کارتونی.و این مشکل موقعی زیاد به چشم میخوره که مثلا مهران مدیریه نیمه رئال رو کنار رباتهای کاملا کارتونی میبینیم…یعنی هیچ هماهنگ سازی نمیبینیم این وسط…انگار هیچ ذهن واحدی روی کاراکترها.مدلها و شیدینگ ها وجود نداشته!
    در ضمن حتا سر و تن کاراکترها هم از لحاظ طراحی,مدل, تکسچر و شیدینگ نا هماهنگ هستن!
    به هرحال جمع کردن یک پروژه خودش به تنهائی کار بسیار سختیه که باباتش به همه دست اندرکاران این پروژه و خود آقای عظیمی خسته نباشد میگم و امیدوارم در پروژه بعدی با حواس جمعتر کار کنن.

  5. در یک انیمیشن زیبا ! اصلی ترین نکته طراحی محیطی و پس زمینه ای جذاب میباشد.که درهمین رندرهای فوق تصویری که شبیه “مهران مدیری” هستش از پس زمنیه واقعاً بی مزه ای الهام گرفته.

    موفق باشند

    و راه را برای سایر هنرمندان و قبول انتقاد های باشند.

    در یک کار هنری مخاطب باید نظر اصلی را بدهد نه تعریف و تمجید های سازندگان

  6. سلام دوستان …
    صبر میکنم تا فیلم پخش بشه بعد نظرم رو بدم ، ولی تا اینجای کار کیفیت و سطح کار اصلا در حد ادعای کار و بودجه کار ( نسبت به بودجه کارای انیمیشن در ایران ) نیست …

  7. با شناخت تقریبی که از انیماتورهای این کار و از تلاش دوستان هنرمند دارم مطمئن هستم در تمام زمان این فیلم، شاهد انیمه های خوبی هستیم گرچه قسمت های کوتاهی از این کار رو من دیده ام. قبل از هر چیز این فیلم یک انیمیشن هست و انیمیشن یعنی باور سازی بصری و زنده نمایی از محیطی که خلق می شود که در این فیلم نمی شود از این نکته خوب فاکتور گرفت.
    متاسفانه در ایران به واسطه موج جدید واقع گرایی در تکسچرینگ و بعضا مدلینگ پیشرفته و علاقه ی هنرمندان و دوستان زیادی به این بخش مهم از یک پروداکشن حرفه ای، معمولا سلایق و نوع کانسپت ها در این قسمت از یک پروداکشن شخصی است( وبیشتر از سوی طراح کانسپت قابل توجیه و دفاع). اما این مطلب در مورد خود انیمه ها به سختی صدق میکند که ما در یک پروژه حرفه ای انمیشن شاهد انیمه های سلیقه ای باشیم. که در کل دنیا تقریبا به یک استاندارد نسبی رسیده است. ( زمان بندی ها و انتظار منطقی از نوع یک حرکت) و خوشبختانه می توان گفت که در اکثر کارهای جدید ایرانی به این امر خوب و قابل قبول پرداخته می شود. و سعی هنرمندان برای بهتر کردن انیمه های منطقی بیشتر شده است. مانند همین کار.
    امیدوارم برای بهتر دیده شدن زحماتی که برای این فیلم کشیده شده است برای رسیدن به خروجی نهایی بر روی کامپوزیت و اصلاح برخی پارامتر های ساده اما مهم سینمایی وقت و دقت بیشتری اعمال گردد تا این خبر سازی در شان و منزلت جایگاه خوب این انیمیشن و دیگر هنرمندان فعال ایرانی در این عرصه باشد.

  8. چیزی که از تصاویر به وضوح دیده میشه – تلاش هنرمندان در مدلینگ و تکسچرینگه .
    ولی متاسفانه ترکیب بندی و نور پردازی تصاویر بسیار ضعیفه .
    تصاویر به علت نبود عناصر مهمی مثل عمق میدان، پرسپکتیو روشنایی و رنگ و نقطه تمرکز واضح به اندازه کافی خوانا نیستند و این امر ضربه جدی به زحمات سایر دوستان در مدلینگ- تکسچرینگ – و انیمیشن زده .
    اشکالاتی که میتونست در مرحله کامپوزیتینگ رفع بشه .
    امیدوارم این فیلم با تکیه به طنز گفتاریش و چهره هایی استفاده شده اونقدر درآمد ایجاد بکنه که جا برای ارتقای بصری نسخه بعدی باز بشه و شاهد فیلم های بعدی با تصاویر جذاب تر و دل نشین تر باشیم .

  9. اگر کسی از اعضای تیم پروژه تهران 1500 این کامنت رو میخونه حقیقتش رو بگم میخوام با چند تا انتقاد شروع کنم. پس فعلا این خسته نباشید رو داشته باشید تا بعد! D:

    البته بنده به این مسئله آگاه هستم که مشکلاتی مانند سخت افزار، محدودیت زمانی و مشکلات مالی، مشکلات نرم افزاری و مسائل دیگر و حاشیه ها گریبان اکثر پروژه های انیمیشن در کشور را گرفته اند و بعید است که پروژه تهران 1500 از این مورد مستثنی بوده باشد. خصوصا که تهران 1500 یک کار بلند هست و علاوه بر مشکلات معمول مشکلات خاص خود رو هم دارد. با این وجود بعد از اینکه تیزر پروژه و رندرهایی که جدیدا منتشر شده را دیدم احساس کردم که تصویری که میبینم در بعضی موارد با انتظاری که از یک پروژه خبر ساز که اسمش رو از مردم کوچه و خیابان میشنوید تناسب کافی ندارد.

    به عنوان مثال در مورد تکسچرینگ محیط ها، با رعایت بعضی نکات تکسچرها میتوانستند جذاب تر دیده شوند و بعد و جلوه بیشتری به محیط بدهند. به عنوان یک نکته اینکه به نظر می رسد اثر چندانی از اکولوژن محیطی در محیط به چشم نمی آید البته شاید هم به خاطر کیفیت پایین و اندازه کوچک تصاویر اشتباه میکنم. ولی از تأثیرگذاری اکولوژن در بعدبخشی به تصویر کسی بی خبر نیست. یا مورد دیگر اینکه به عنوان مثال در یکی از فریم ها در پس زمینه به وضوح از یک پروسجورال خام برای تکسچر استفاده شده که نکته جالبی نیست.

    از این مسئله که بگذریم باید بگویم از نورپردازی کار واقعا لذت بردم. اگر اشتباه نکنم نورپردازی پروژه شبیه به نورپردازی در فیلم رئال انجام شده و نور یک دست و ملایمی را در خیلی از پلان ها میبینیم که فضای کار را آرام و لطیف میکند. تنها نکته ای که در مورد نورپردازی به نظرم میرسد این است که در بعضی موارد تاریکی و روشنی ها و کنتراست ها بر روی صورت ها زیاد مناسب نیست.

    در مورد خود کاراکتر ها اولین چیزی که نظر من و فکر کنم هر بیننده دیگری را به خود جلب میکند این است که مدل های کاراکتر ها خیلی خوب و تمیز ساخته شده اند، خصوصا صورت کاراکتر ها. و باید این مطلب را ذکر کنم که حالات و شیدینگ موها و ریش ها به نظر من خیلی خوب شده و نظر من را واقعا جلب کرده است. خصوصا در مورد کاراکتر بهرام رادان که به نظرم نتیجه عالی شده. بر روی تکسچر کاراکتر ها هم خیلی خوب کار شده است. هرچند با کمی کارکردن روی مپ ها و تنظیمات شیدر ها میشد حس و روح بیشتری به آنها داد.

    در مورد محیط، جزئیات خوبی در پلان های مختلف دیده میشود که محیط را باورپذیرتر کرده و این جای خسته نباشید به مدل ساز ها و طراحان و کانسپت کار های پروژه دارد. البته ای کاش روی محیط های خارجی بیشتر از این کار میشد. به عنوان مثال در مورد لانگ شات های شهر تصویری که بیننده میبیند با انتظاری که از کار میرود تطابق ندارد. البته محیط های خارجی به دلیل اندازه و تعداد المان ها تعاریف و محدودیت های خاص خود را دارند که این قابل درک است ولی عنوان کار چیز دیگری میگوید و بیننده انتظار دارد که این لانگ شات ها جزو بهترین پلان های کار باشند.

    البته قصد ندارم با انتقاداتم زحمات این تیم پرتلاش را در این چند سال نادیده بگیرم و واقعا به تک تک اعضای پروژه تهران 1500 خسته نباشید میگوبم و برایشان چه در این پروژه و چه در پروژه های بعدیشان و چه در زندگی شخصیشان آرزوی موفقیت دارم. همین مسائلی را هم که مطرح کردم مطمئن هستم خود دوستان در نظر داشته اند و اگر هم شرایط در حال حاضر به این صورت است حتما دلایلی منطقی برایش وجود دارد. با این وجود احساس کردم اینها مطالبی هستند که باید بیان کنم.

    ممنون که وقت گذاشتید و مطلبم رو خوندید. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو