skip to Main Content

کارگردانان تکنیکی Technical Directors

کارگردانان تکنیکی در هر کمپانی در این بخش ها حضور دارند :
• کارگردان تکنیکی نورها Lighting TDs : نور و رندر صحنه های سه بعدی
• کارگردان تکنیکی کاراکتر ها Characters TDs : موظف به تجهیز کاراکتر با اسکلت، لباس، مو و کنترل کننده های Deformation .
• کارگردان تکنیکی Shader ها Shader TDs : نویسنده Shader ها ،( لازم به ذکر است، در ایران بسیاری از موارد تکنیکی از کمبود نیروی متخصص رنج می برد که بحث نوشتن Shader نیز بی نصیب نمانده است ) مسئول سطوح سه بعدی و آماده سازی مدل ها برای بخش ایجاد بافت هستند.

این افراد در حوزه ی تکنیکی بوده و به عنوان کارگردان واقعی از آنها یاد نمی شود. این افراد باید درک تکنیکی و دید هنری مناسب و توانایی حل مشکلات تکنیکی را داشته باشند. بسیاری از TD ها از زبان های برنامه نویسی مختلفی در پروژه استفاده می کنند، مانند : MEL, TCL, Perl, یا Python . استفاده از زبان های برنامه نویسی در پروژه، در بسیاری موارد جلوبرنده ی کار است، به این معنی که :این افراد می توانند ابزار هایی آماده کنند که دیگر افراد پروژه با استفاده از آنها سریع تر به نتیجه ی مطلوب برسند و در مواردی اقدام به رفع مشکلات تکنیکی می کنند.

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو