skip to Main Content

انیماتیک یا حلقه داستان


در کل ، انیماتیک ها به شما کمک می کنند تا درک کلی از خروجی نهایی پروژه  داشته باشید. برای تهیه ی انیماتیک، باید شات ها ی استوری بورد ها را( اگر به صورت دیجیتالی اجرا نشده باشد) اسکن کنید و سپس آنها را بر اساس زمانبندی ذکر شده در استوری بورد کنار هم بچینید و با حرکات ساده ی Zoom و Pan حرکت های دوربین را شبیه سازی کنید و… پس از اتمام کار، شما می توانید جریان حرکت یا Flow Of Motion و زمانبندی را بهتر درک کنید. در مواردی از شکست خط فرضی یا پرش ها در حین کات Jump Cut آگاه شوید و بتوانید تغییرات لازم را قبل از لی اوت روی استوری بورد انجام دهید (برای ساخت انیماتیک می توانید از افتر افکت یا پریمیر استفاده کنید )
در همین راستا، انیماتیک های سه بعدی چند قدم فراتر رفته اند و با استفاده از مدل ها و متریال ها و رنگ های ساده، تست کات های اولیه ی فیلم( راف کات) ، ورود  و خروج از کادر را تصویر می کنند . همچنین انیماتیک ها با صدای دیالوگ شاهد و دیگر صداها افکت ها و موزیک ترکیب و هماهنگ شده و در نهایت به دست تهیه کننده می رسد تا قبل از شروع تولید ، تصًوری از محصول نهایی را ببیند و از ریتم و کلیت کار، آگاه شود. نام دیگر انیمایک ، حلقه ی داستان یا Storyreel است.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو