skip to Main Content

مصاحبه با Rafael Grassetti

سلام رافائل، از این که وقت گذاشتی برای این مصاحبه ممنونم. برای شروع کمی بیشتر در مورد خودت بگو. اهل کجا هستی و از این جور چیزا…

سلام، اهل برزیل هستم و در سال 1988 متولد شدم. مثل تمامی کسانی که در آن بر‌هه بودند ، طراحی‌ها، اسباب بازی‌‌ها و مجسمه‌ها توجهم را جلب می کرند، 3 سال پیش، قبل از اینکه با 3D آشنا شوم، تصمیم گرفتم که مجسمه‌سازی یاد بگیرم.از آن موقع به بعد، شروع به یادگیری در رشته هنر کردم.

موقعیتت در دنیای گرافیک کامپیوتری چگونه است ؟ کجا کار می کنی ؟


من کارم را در زمینه CG 2 سال پیش با لوشیانو نوس  Luciano Nevesدر InfiniteCG شروع کردم. کارهای فیلم و تلوزیونی انجام میدادیم. در این دوران کارهای آزاد زیادی انجام دادم و بیشتر در قسمت مدلسازی مشغول بودم. همچنین به صورت تخصصی مدلسازی کاراکتر، مجسمه سازی دیجیتال و تکسچرینگ کار می کنم.

چه چیزی الهام بخش توست ؟ بیشتر به سمت فانتزی و کمیک کشده شدی، در این مورد کمی توضیح بده.
مثل تمامی قالب ها، بیشتر وقتم را برای مطالعه و نگاه کردن به کمیک ها و یا نگاه به مجسمه های سنتی می گذرانم. همچنین هنرمندان دیگری هم هستند که الهام بخش من هستند، اکثرا در تالار های گفتگو به کارها نگاه می کنم و آنها را دنبال می کنم. ZbrushCentral منبع بسیار خوبیست.

مدل های تو جزئیات وحشتناکی دارد !، Zbrush چگونه به تو کمک می کند؟

با Zbrush به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توانم چیزی که در ذهن دارم را پیاده کنم و مدل را به سمت کیفیت و جزئیاتی که دوست دارم سوق دهم. روند کاری من کاملا با این نرم افزار دگرگون شده است.

آیا از Zbrush فقط برای ساخت مدل استفاده می کنی؟ یا اینکه در ساخت تکسچر و دیگر موارد هم از آن بهره می بری ؟

اکنون Zbrush قسمت مهمی از روند کاری من است و تبدیل به ابزار پایه ای برای ساخت بافت هاست.

می توانی در خصوص جریان کاری ات کمی بیشتر توضیح دهی ؟

کارم را ساخت BaseMesh در Max شروع می کنم، سپس همین مدل ساده را وارد Zbrush می کنم و شروع می کنم به کار روی زوایای مختلف تا به چیزی که می خواهم برسم. وقتی از نتیجه راضی بودم، دوباره مدل را از Zbrush وارد Max می کنم و روی UV ها و روی اصلاح توپولوژی کار می کنم. برمیگردم به Zbrush، کار اصلی ساخت جزئیات را شروع می کنم تا کار به اتمام برسد. سپس روی بافت ها کار می کنم، بوسیله PolyPaint و ZApplink تمامی جزئیات را ثبت می کنم و سپس وارد پروسه رندر می شوم. پس از اتمام کل کار، دوباره وارد Max می شوم تا روی Shader  ها، Texture ها و رندر کار کنم و یا به صورت Real-Time خروجی بگیرم.

کدام مدل را بیشتر دوست داری ؟ و چرا ؟

کار روی نمونه کارهایم را از 4 ماه پیش شروع کردم، فکر می کنم هنوز مدلی که دوست داشته باشم را ایجاد نکرده ام! .ولی شاید Holy Water . این اولین مدل من بود و آن را تماما در Zbrush ساختم ، کمک زیادی کرد تا با ابزار ها و محیط نرم افزار خو بگیرم.

مدل Hunter را که در تالار به اشتراک گذاشته ای بسیار زیباست، چقدر طول کشید تا تمام شود ؟

ممنونم، حدودا یک ماه، و در زمان های آزادم رویش کار کردم. اولین کاراکتر شخصی ام که تمام شده به حساب می آید.

چقدر Polygon دارد ؟ و چقدر Subtool؟
تقریبا 5.201.000 Polygon و چیزی حدود 36 Subtool.

گفتی از ZApplink استفاده می کنی. چه نقشی برایت بازی می کند؟

یکی از امکانات مورد علاقه من Zapplink است، در کار طراحی باقت بسیار به من کمک می کند، و باعث می شود تا از ابزار های مورد علاقه ام به صورت یکجا در Zbrush استفاده کنم، واقعا عالیه. معمولا Zapplink جزئیات بافت را پس از طراحی بافت پایه مدل هایم با Polypaint  را به من می دهد.

آیا از TransPose Master برای ایجاد Pose در کاراکتر هایت استفاده می کنی ؟

یک ابزار فوق العاده برای ایجاد Pose است، حتی وقتی که Subtool هم استفاده شده باشد. یک ابزار ضروری برای ایجاد Pose . واقعا کمک کننده است.

امکان دلخواهی که در Zbrush دوست داری کدام است ؟

فکر نمی کنم ابزار دلخواهی داشته باشم ! تمامی ابزار ها فوق العاده هستند، مثل : SubTool, 3D Layers, Sculpting Tools, TransPose, Poly Paint, Retopology, MatCap و… . ولی ابزارهای Sculpting بسیار کمک می کنند تا مدل های ارگانیک طبیعی ایجاد کنم. همچنین ابزار های ایجاد بافت هم کمک می کنند در حالی که در پروسه ساخت مدل هستم، بتوانم بافت را هم ایجاد کنم.

چه مدت است که از Zbrush استفاده می کنی ؟ آن را چگونه می بینی ؟

وقتی با Zbrush آشنا شدم که نسخه دومش ارائه شده بود، با دوستم Alex Oliver هنگامی که کار هایش را دیدم شیفته این نرم افزار و قدرتش شدم.

آیا فکر می کنی یادگیری Zbrush آسان است ؟ چقدر روی سرعت کارت تاثیر داشته ؟

بسیار ساده است، سرعت در یادگیری و فهم UI نرم افزار بسیار زیاد است، نرم افزار را بسیار پرسرعت و قدرتمند می دانم و خیلی از آدم های اطرافم هم همین نظر را دارند، تمامی مراحل کاری ام سریع شد، و اکنون اکثر کارهایم در Zbrush تمام می شود.

در 5 سال آینده چه کارهایی می خواهی انجام دهی ؟ اهدافت در آینده چیست ؟

پیشنهادات کاری خوبی دریافت کردم و از این بابت بسیار خوشحالم، در پنج سال، دوست دارم به صورت تمام وقت روی ساخت کاراکتر در یک کمپانی خفن روی پروژه های خفن کار کنم !

زمان های آزادت را چگونه سپری می کنی ؟

بیشتر وقت ها را با دخترم بیرون می روم، سفر را دوست دارم و اگر زمان آزاد پیدا کنم معمولا ساحل می روم و خوش می گذرانم .

و سخن آخر ؟

به Pixologic تبریک می گوییم، نرم افزاری فوق العاده را به دنیای CG معرفی کردند.

منبع : ZbrushCentral.com

در همین زمینه

این مطلب 5 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو