skip to Main Content

مصاحبه با Guillaume Menuel

سلام Guillaume، می توانید کمی در مورد خودتان و آنچه شما برای کار و بازی انجام می دهید صحبت کنید؟
Guillaume :سلام ، من 28 ساله ،هنرمند کانسپت آرت فرانسوی هستم،  در حال حاضر به عنوان کانسپت آرتیست برای یوبی سافت (UbiSoft) کار می کنم. سعی می کنم روی پروژه های شخصی زیاد کار کنم چون باعث میشه، مهارت های من روی کار بیشتر بشه چون در این صنعت سطح مهارت حرف اول را می زنه و به من کمک می کنه تا در این صنعت بتوانم کارهای قابل قبولی ارائه دهم. همچنین برای تفریح، نقاشی سنتی انجام میدم (اکرلیک روی بوم) همچنین از رنگ آمیزی دیچیتال هم استفاده می کنم، تونالیته فیلم ها رو میبینم، زیاد مطالعه می کنم، بازی می کنم و از بیرون رفتن با دوستانم لذت می برم… این راه خوبی برای زنده نگه داشتن الهام گیری است.

به نظر می رسد شیوه زندگی خوبی داشته باشید! از پاریس تا شهر کبک!، وقتی از شما می پرسند تفاوت های اصلی بین شهرستان فرانسوی کانادا و شهر نشینان فرانسه چیست چه پاسخی می دهید؟

Guillaume : ذهنیت مردم خیلی متفاوت است! من در کبک به این حس رسیده ام که بسیار ساده نشین هستند. مردم زندگی می کنند و از زندگی لذت می برند، اما جای بسیار صلح آمیزی است، اما در فرانسه این چنین نیست ، مردم خوشحال نمی شوند و همیشه به دنبال راهی برای شکایت هستند …! اما اینکه ما چگونه هستیم و جهان چگونه ما را دوست دارد مهم است ، من به بودن خود افتخار می کنم (می خندد)
همانطور که می گویند، خیلی ها کار شما را جدی نگرفته اند، آیا شما با هدف سرگرم کردن بیننده و یا انتقال احساسات با سایر زبان ها سروکار دارید؟ من فکر می کنم نظر بیننده برای شما زیاد مهم نیست و فقط برای خودتان طراحی می کنید؟
Guillaume : من همیشه به مخاطب فکر می کنم، کار دو طرفه است یعنی هردو برای سرگرمی مردم (به عنوان یک آهنگ و یا هر رسانه هنری) و البته لذت بردن خودم. یکی از مهمترین نیت من، انتقال احساسات است.

بسیار خب، به نظر میرسد شما توانایی طبیعی برای انتخاب رنگها و پالت دارید، می توانید کمی بیشتر در مورد نحوه استفاده از رنگ ها را در کارهایتان برای ما توضیح دهید؟
Guillaume : واو، بسار ممنونم ، نمی گویم یک توانایی طبیعی است، زمانی که شروع به رنگ آمیزی می کنم زمان بیشتری روی نحوه انتخاب رنگها و مخلوط کردن لایه ها اختصاص می دهم. و این طولانی ترین پروسه در کارم است. اما ای کاش می توانستم قبل از شروع کار با پالتها و رنگها تصمیم بگیرم ولی همیشه مراحل مختلف کار مدام در حال تغییر است. از آنجایی که تمام وقتم را به عنوان کانسپت آرتیست و کار کردن می گذارم، یاد گرفته ام که چگونه پلت های مختلف رنگ را کشف کنم! شما می توانید در طول مدت زندگی خود خیلی چیزها یاد بگیرید و من فکر می کنم که هنوز در ابتدای راه قرار دارم.

ما وقتی نمونه کارهای شما را می دیدیم، نظرمان به کاراکتر هایی که روبات بودند جلب شد، چرا عشق پینت کردن روبات داری و برای خاص کردن این شخصیتها چه کارهایی انجام میدهی؟
Guillaume : بله البته، من علاقه زیادی به فرهنگ گیک دارم مانند: (مانگا، فانتزی و فضایی و …) برای همین کاراکتر هایم تحت تاثیر علاقه من قرار دارند. چون نسل من با روباتها و موجودات خیالی رشد کرد. من آنها را به دلیل داشتن قابلیت گرافیکی دوست دارم. شما می توانید هر آنچه که در قالب خط (Shapes) هست را به عنوان شخصیت طراحی کنید و یا به موجودات ترسناک تبدیل شان کنید. من عاشق طراحی قطعات تیز، پیچ و مهره زنگ زده هستم.

آیا تا به حال سعی کرده اید با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی، روبات هایتان را سه بعدی کنید؟
Guillaume : من چند سالی را در صنعت بازی های ویدئویی کار کرده ام و هرچقدر پیش می رویم صنعت سه بعدی بیشتر نمود پیدا می کند. شانس خودم را با نرم افزار ZBrush امتحان کرده ام !، امسال هم در یک فیلم کوتاه با همکارانم کار کردیم و در جشنواره فیلم کوتاه کبک هم شرکت دادیم. تجربه شگفت آوری بود تمام قطعات دو بعدی و طراحی شخصیت را خودم انجام دادم می توانید ازاین اینک این فیلم کوتاه را ببینید

کار شما به اسم میامی (Miami) در کتاب دیجیتال آرت مستر Vol 3 چاپ شد، نظر شما در این باره چیست؟
Guillaume : این تجربه برای من بسار بزرگ بود، اولین کار شخصی و حرفه ای من بود که منتشر شد. و واقعا بسیار هیجان زده شده بودم، طوری که فرصت نکردم در مورد عکس و پس زمینه آن و این که چگونه روی آن کار کرده بودم را توضیح بدم!.
آقای Guillaume، بسیار خوشحال شدیم که وقت خودت را برای مصاحبه با ما گذاشتید، با آرزوی لحضاتی خوش برای شما…
Guillaume : من هم از شما ممنونم …

منبع : 3dtotal.com

در همین زمینه

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو