skip to Main Content

اغراق یا Exaggeration

یکی از راههایی که کمک می کند تا بدانید که کیفیت انیمیت های شما چقدر است، این است که آنها را به کسی نشان دهید. نه این که حتما به یک انیماتور نشان دهید و نظر او را جویا شوید. هر کسی می تواند روی کارتان نظر دهد.مثلا : پدرتان نمی تواند بگوید چرا حرکت نرم نیست، ولی می تواند بگوید چیزی در این کار اشتباه است ! گاهی اوقات این نظرات، بسیار برایتان مفید خواهد بود.
اگر شما اغراق را شناختید و آن را به کار بستید، می توانید با نشان دادن این اغراق ها به اشخاص، از درست اجرا شدن آن اطمینان حاصل کنید، شاید با تمرین زیاد و بدون نشان دادن کارهایتان، انیماتور خوبی شوید، ولی لازم است، گاهی اوقات کارهایتان را به افراد نشان دهید.
اغراق عنصر ظریفیست که می توانید با آن بازی کنید، باید تعادل میان واقعیت و اغراق را حفظ کنید، اگر اکثر موضوعات صحنه را اغراق آمیز انیمیت کنید، درک و حتی نگاه کردن به آن غیر ممکن خواهد شد!. شما باید بیننده را تا حدی در واقعیت نگه دارید تا با کارتان ارتباط برقرار کند
به عنوان مثال، در انیمیشن های عصر یخبندان و ماداگاسکار ، از اغراق های حرکتی بسیار خوب و زیرکانه استفاده شده است. در اینجا فقط اغراق در فرم نیست ! اغراق در نحوه ی حرکت است .
اولیوِر مارتین جانستون Oliver Martin Johnston )ملقب به اولی جانستون (Ollie Jhonston می گوید : “آنها را طبیعی نسازید، قابل باور بسازید” ( این مرد یکی از 9 مرد پیر والت دیزنی بود که در سن 95 سالگی در 14 آپریل 2008 درگذشت )
استفاده ی مختصری از اغراق در یک کار طبیعی، می تواند آن را تا حدودی داینامیک تر و جذابتر کند. با اعمال اغراق بیشتر ، کار شما کارتونی تر خواهد شد. به عنوان مثال: ماداگاسکار، کارتونی تر از عصر یخبندان و شگفت انگیزتر است، مقدار اغراق بیشتر به سبک پروژه بستگی دارد .
این اغراق ها را نباید حدس بزنید، بلکه باید درباره ی آنها  فکر کنید.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب یک دیدگاه دارد.

  1. داستان این تصویری که انتخاب کردید چیه؟ هیچ توضیحی در موردش ندادید و عجیبه که برام خیلی آشناست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو