skip to Main Content

انیمیشن Inner Workings دیزنی، برقراری تعادل میان کار و زندگی

جدیدترین فیلم کوتاه دیزنی با استفاده از نرم افزار Meander طرح‌های دوبعدی دستی را با گرافیک کامپیوتری ترکیب می‌کند تا ظاهر دلپذیری به کارمند معمولی انیمیشن بدهد.

Inner Workings انیمیشن کوتاهی از استودیوی والت‌دیزنی و داستان کارمندی است که هر روز سر کار می‌رود اما میل قلبی‌اش او را به ترک شغلش ترغیب می‌کند. صداپیشه‌ی او آقای Raymond S. Persi می‌باشد و هم اکنون اکران فیلم در سینماها و سالن‌ها از انیمیشن موانا پیشی گرفته است. فیلم ترکیبی از طرح‌های دستی دو‌بعدی و گرافیک کامپیوتری است که قبلا در فیلم‌های Paperman و Feast استفاده شده است. بازیگران فیلم شامل یک مرد و اعضای بدنش، قلب و ریه هستند که توسط عواطفش و خود بخودی تحریک می‌شوند و سایر اعضای بدن را به جستجوی لذت و رضایت آنی می‌کشاند. مغز یک رئیس کسل و خسته کننده است که سعی در فرونشاندن طغیان این تمایلات دارد تا مرد بر کارش تمرکز کند. موسیقی فیلم که یادآور فضای بدون اینترنت دهه هشتاد می‌باشد، توسط Ludwig Göransson آهنگسازی شده است.

Inner Workings که بعنوان بخشی از برنامه WDAS تولید شده است، از میان ۷۳ مورد انتخاب گردید. Matsuda و تهیه کنندگی آقای Sean Lurie جایزه بهترین فیلم نامه جشنواره Annecy را دریافت کردند و اکنون نیز Inner Workings جزو ده فیلم برتر نامزد اسکار در بخش فیلم کوتاه است. آقای Matsuda که در فیلم‌های زوتوپیا و Big Hero 6 همکاری داشته است نامزد Annie Award برای طراحی استوری برد فیلم Wreck-It Ralph شد. Lurie تهیه کننده فیلم،با ده سال سابقه در دیزنی، از استودیوی DisneyToon شروع کرد که در آنجا فیلم Tinker Bell and the Lost Treasure را قبل از ارتقایش به مدیریت تولید در سال ۲۰۱۰ ساخت. در سال ۲۰۱۴ در سمت مدیر توسعه به والت دیزنی منتقل شد. او همزمان رهبری فیلم‌هایBig Hero 6, Zootopia و Moana و تولید فیلم کوتاه Inner Workings را برعهده داشت. بنا به گفته آقای Matsuda –با نژاد ژاپنی برزیلی-فیلم به نوعی زندگی خودش را تصویر می‌کند. کودکی که در دهه هشتاد و بدون اینترنت بزرگ شده بود و خانواده‌اش هر ساله نسخه جدیدی از دایره‌المعارف بریتانیکا را می‌خریدند. او این کتاب‌ها را دوست داشت، مخصوصا بخش‌هایی که مربوط به آناتومی اندام‌های بدن انسان بود. او می‌گوید: “من بخش ژاپنی داشتم که بسیار منضبط و منطقی بود و از طرفی قسمت برزیلی که عاشق کارناوال و جشن و سرور بود. مثل اینکه یک جنگ جهانی در بدنم رخ می‌داد.”

Matsuda آقایان Jacques Tati وWes Anderson را کاگردانان سینمایی انیمیشن قرار داد تا با سبک کاریشان، حس بازی و نمایش را در تماشاگران القا کنند. اندام‌های Paul کار آقای Ward Kimball که یکی از “نه مرد معروف پیر” دیزنی است. بدلیل وجه گرافیکی برای شخصیت اصلی،فیلم‌سازان سر پاول را مربع و بدش را شبیه چوب لباسی ساختند. با این شرایط حرکت دهان روی صورت مربعی یک چالش بود. مانند انیمیشن استاپ موشن، تیم تولید با ایجاد دو سر یکی با یک دهان در جلو و دیگری با یک دهان در کنار توانستند به این افکت دست یابند.

برای مدلسازی محیط، ماکتی از چیزهایی که دوربین برای فیلم‌برداری لازم دارد،درست کردند تا بازده بیشتری داشته باشند. در تضاد با ظاهر مربعی وسایل اتاق پاول،کاراکترهای ساحل و کافه انحنادار،شل و رنگی هستند. بمنظور ایجاد سکانس‌های شلوغ در ساحل از دو کاراکتر زن و مرد استفاده می‌شود که تغییر در اندازه و آرایش و لباس‌شان حس تنوع را در مخاطب القا می‌کند.

در ادامه چند مورد از کانسپت‌های مربوط به تغییر محیط‌ها و طراحی کاراکترهای Inner Workings را مشاهده می‌کنید:

 

منبع

درهمین زمینه:

نگاهی به کتاب هنری انیمیشن زوتوپیا از والت دیزنی

کانسپت‌آرت‌هایی از انیمیشن Inner Workings دیزنی

اعلام نامزد‌های بخش انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۱۷

Inner Workings انیمیشن کوتاهی از دیزنی

 

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

    1. مفاهیم دیگه رو هم میرسوند، مفاهیم جنسی! و همچنین نشون میداد که همش برآیند واکنش های شیمیایی-بیولوژیکی هست و مثل inside out القا میکرد که هر کاری کردی اراده ای در میان نیست همش فعالیت های دستگاه های داخل بدن هست، این انیمیشن ها سطحی از خطرناکی رو دارند، اینقدر هم دیگه نباید مثبت نگاه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو