skip to Main Content

بهرام عظیمی، انیمیشن و تداکس تهران

[jwplayer config=”video” file=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/Videos/Bahram Azimi at TEDxTehran.FLV” image=”http://puyanama.com/wp-content/uploads/TedxTehran_BahramAzimi_Puyananama.jpg”]

 

 

Bahram_Azimiبهرام عظیمی را همه می‌شناسیم، ولی با این‌حال سخنرانی او در کنفرانس تد‌اکس تهران و به اشتراک گذاری تجارب‌اش، بیشتر با شخصیتِ بهرام عظیمی و فلسفه‌ی کارهای او آشنا خواهید شد. عظیمی در این سخنرانی از زندگی خود در شمال گفته تا ورود‌اش به کاریکاتور و انیمیشن و در نهایت انیمیشن تهران 1500.

درباره‌ی تداکس تهران

TEDxتهران، برنامه ای ست محلی که به صورت مستقل سازماندهی می شود تا ضمن دنبال کردن فلسفه ی TED برای به اشتراک گذاشتن ایده های با ارزش، تجربه ی حضور در رویدادهای اصلی TED را برای شرکت کنندگان ایجاد نماید. در یک رویداد TEDx، پخش تصاویر ضبط شده از سخنرانی های با ارزش TED و سخنرانی های زنده با هم ترکیب می شوند تا زمینه ساز مباحث و گفتگوهای عمیق تر و موثرتری میان شرکت کنندگان در گروه های کوچک تر شود. در واقع، این رویدادهای محلی خودجوش، TEDx نامیده می شود و در این نام x به معنای رویداد TED با سازماندهی مستقل می باشد. کنفرانس های TED به عنوان الگوی اصلی برای برگزاری رویدادهای TEDx مورد استفاده قرار می گیرند ، اما این رویدادها به صورت مستقل سازماندهی و طراحی می شوند.

 

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 10 دیدگاه دارد.

  1. ببخشید دختر من ۱۲ساله شه و خیلی نقاشی های قشنگی میکشه دقیقا مثل صفحات کارتون های والت دیزنی.میخواستم راهنمایی کنید برای شکوفایی استعدادش در زمینه ی انیمیشن چکار کنم .ممنون

  2. bazam damesh garm….
    honaresho dare
    joaratesham dare
    orzeye jam kardane sarmaye ham dare
    avalin animation bolande irano ham sakhte
    …..
    kheyli ha entezare bishtari az animation tehran1500 dashtan hata khode man…
    ama oonay ke talab karan lotfkonan age orzasho daran khoeshoon dast be kar shan. 🙂

  3. نوید جان بنده صرفا از جانب خودم هیچ جوابی به شما نمیدم . چون اگر از انیمیشن سر رشته ای دارید و این حرف رو میزنید باید برای شما هم متاسف بود و اگر سررشته ای ندارید لزومی نداره برای شما توضیحی بنویسم. ولی ای کاش سرمون رو از زیر برف بیرون بیاریم و کلاهمونو قاضی کنیم و در مورد حیف میل بودجه و این به اصطلاح شاهکار اقای عظیمی که انیمیشن رو دوست ندارن و فقط به خاطر پولش چسبیدن به این شغل قضاوت صحیحی بکنیم.
    و ای کاش با ادعای کار فرهنگی آتش به فرهنگ بدبخت شده این ملت نزنیم.
    ای کاش.

    1. سلام آقا رضا
      منم کار تهران ۱۵۰۰ رو دیدم و از ضعف فیلمنامه ش بشدت رنج بردم.ولی شما مثل اینکه مشکلت با ۱۵۰۰ نیست و با خود آقای عظیمی مشکل داری چون چیزهایی که نوشتی فقط بوی توهین و بی احترامی و حسادت میده.حالا کارش بده میتونی اگه خودت اینکاره هستی تخصصی راجع بهش صحبت کنی دیگه به ریش این بنده خدا چیکار داری!بالاخره هر کسی در یک رشته ایی مطرح میشه کلی دشمن هم پیدا میکنه،دشمنان ترسویی که با بجا نگذاشتن ردی از خودشون کارشون اینه که زیر مطالب، کامنت های توهین آمیز میذارن،شما با این حرفهایی که زدی ثابت کردی آدم ترسو ،بی تربیت و حسودی هستی،اگه غیر از اینه که بعید میدونم،اسمو فامیلتو درست بنویس و بگو چیکاره ایی که باهت بشه درست صحبت کرد.من سال ۸۰ از شاگردهای خانه کاریکاتور و آقای عظیمی بودم و اونزمان هم که ایشون راه براه از جشنواره های کاریکاتور جایزه میگرفتن،کم نبودن آدمهای حسود و بی تربیتی مثل شما که به ایشون گیر میدادن.خلاصه برادر من اگه خودت اینکاره باشی و انیمیشن کار میکنی و کارت هم اگه خوب باشه که ،البته بعید میدونم،یه روزی گیر آدمهای بی ادبی مثل خودت خواهی افتاد.
      حمید زارعی

      از مدیر محترم سایت هم خواهش میکنم که پای افراد بی تربیت رو به این سایت تخصصی باز نکنند.متشکرم

  4. با سلام و خسته نباشید به استاد عزیز و دوست داشتنی چه با سختی ها و فشارهای اقتصادی و بی اعتمادی های زیاد افراد در صنعت انیمیشن به موفقیت اولین انیمیشن بلند سه بعدی ایرانی شدند…رضا جان انیمیشن کار راحتی نیست هر دقیقه برای ساخته آن زمان و هفته ها وقت میخواد شما اگه واقعا حرف من رو قبول نداری برو پشت پرده های استاد بهرام عظیمی رو جستجو کن و بررسی کن چقدر سختی کشیدند تا بتواند این انیمیشن را توی پرده سینما ایران جا بدهند…ما انیمیشن سازان ایرانی اول راهیم باید از بهرام و بقیه دوستان ایشان تجربه کنیم تا قوی تر و بهتر شویم تا در صنعت انیمیشن دنیا جایگاهی پیدا کنیم شاید همه بخندند به امیدی چه دادم چون خودشون رو باور ندارند…موفق باشید 🙂

  5. بلاخره کارمزخرفی رو که 5_6 سال طول کشید ساخته شه با بودجه چند میلیاردی همه دیدن و به ریییییییششش بعضی ها خندیدن _ کیفیت = 0 کارگردانی = 0 تکنیک افتضاح و …. ادعا اندازه ی ریش _
    یه مساله ای هم که هست اینکه بعضی افراد به حدی احمق تشریف دارن که فکر میکنن انیمیشن کوتاه ( شطرنج باز ) ساخته پیکسار رو فقط خودشون دیدن نه کسی دیگه _ بنابراین از روی همین حماقت کاراکتر یه داستان کهنه مغز و عهد عتیق دیگشونو ( که البته قبلا کاریکاتورشو هم کشیده بودن و چند نفری به این کار به به هم گفته بودن ) از این فیلم کپی کردن _ بابا جم کنین کاسه کوزه تونو
    برین خودتونو مسخره کنین

  6. آقای بهرام عظیمی: … وارد شغل انیمیشن شدم خیلی اتفاقی، من کارم انیمیشنه ولی انیمیشنو اصلا دوست ندارم! ولی چون درآمد برام داره و کار باهاش میکنم سعی میکنم تمام توانمو روش بزارم.
    هنر آقای عظیمی در زمینه کاریکاتور بر کسی پوشیده نیست ولی به هیچ عنوان دلیلی بر موفقیت ایشان در زمینه انیمیشن نمی باشد.
    شاید اگر ایشان در مورد عدم علاقه خود به انیمیشن نیز صحبت نمیکردند با دیدن خروجی کار تهران 1500 همه چیز روشن میشد. کاری که آقای محمدرضا شریفی نیا در برنامه هفت آن را با کارهای والت دیزنی! مقایسه کردند.
    مشکلات ساختاری فیلمنامه، عدم درک صحیح فانتزی، دکوپاژ نامناسب، عدم رعایت staging صحیح، بافت و شیدرهای ضعیف، شبیه سازیهای ابتدایی، انیمیت های ضعیف و دم دستی، … و تمام نقاط ضعفی که جامعه انیمیشن تنها نظاره گر آن است.
    شاید برای جامعه انیمیشن ایران (که برخلاف آقای عظیمی اکثرا عاشق کارشان هستند) دست یافتن به تکنولوژی ساخت فیلم سینمایی انیمیشن آن هم با انیمیشن تهران 1500 اصلا قابل قبول نباشد.
    من به شخصه آرزو دارم اولین فیلم انیمیشن(اکران شده) سینمایی با استقبال خوبی مواجه شود، نه به خاطر اینکه آقای عظیمی پولدار شدن را دوست دارند، بلکه به خاطر اعتماد سرمایه گزاران به انیمیشن. اما بیم آن دارم که باز همانند کارهای سیاساکتی توقع مخاطبین از سطح کیفیت تولیدات داخل روز به روز پایین تر بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو