پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

جکوب کالینز Jacob Collins درمورد Grand Central Academy می‌گوید

Jacob-Collins داشتم تو وب‌سایت جکوب کالینز گشت و گذار می‌کردم که به نوشته‌ای در خصوص نحوه‌ی پایه‌گذاری آکادمی گرند‌سنترال و سیستم آموزشی‌شون برخورد کردم!؛ برام جالب بود.  من که به نوعی درگیر این مبحث شدم، نتونستم راحت از کنارش عبور کنم!

****

 

در پاییز سال ۲۰۰۶؛ آکادمی مرکزی هنرهای زیبا را با تعدادی از شاگردان معدودم در بالاترین سطح کیفی بنیان نهادم که تمامی آنها از فارغ‌التحصیلانِ مدرسه‌ی اولم در Water Street Atelier بودند. آنها در حدود یک دهه به من کمک کردند تا این آموزشگاه سرپا بماند. جایی که هنرجویان می‌توانستند به خوبی بر اساس آموزش آکادمیک تربیت شوند.

همیشه در آن سالها که در خیابانِ Water بودیم، به این موضوع فکر می‌کردم که چگونه این نقطه‌ی آغازین را به صورت قوی‌تر و کاملتری از آموزش کلاسیک سروسامان دهم، در نهایت همه چیز که نمی‌توانست در محیطِ محدودِ یک آتلیه گرد هم بیاید!. در نهایت منجر به بازگشایی "گرند سنترال آکادمی" شد. با معلمانی پراستعداد، با محیطی بزرگ و برنامه‌ی درسی سازمان‌یافته‌تر برای پاسخ به نیازهای فزاینده از نسلی که هنرمندانِ جوانش می‌خواهند آموزشی دقیق و کامل در هنر سنتی کلاسیک داشته باشند.

آکادمی، در درجه‌ی اول، چهار سال برنامه‌ی آموزشی فول‌تایم یا تمام‌وقت را ارائه می‌دهد. که در هر سال، با حدود تقریبی پانزده دانش‌آموز آغاز به کار می‌کند. سبک آموزش هم بر اساس روش آموزش استادانِ قرن پانزده-شانزده میلادی‌ست که در خیابانِ Water Street حسابی امتحانش را پس داده و روی آن کار کرده‌ایم که با موفقیت روبرو شده است. شامل: طراحی کست، نقاشی سیاه‌و‌سفید یا Grisaille است که عموما تک رنگ می‌باشد، در مراحل پیشرفته به طراحی آناتومی و در نهایت به نقاشی بدن انسان می‌رسیم. هسته‌ی اصلی GCA فراتر از اینها هم می‌رود، که شامل: کپی از روی آثار نقاشانِ بزرگ در فضای موزه‌ی متروپولیتن، یادگیری پرسپکتیو، آناتومی، پرتره، تکنیک‌های نقاشی و کار با مواد، تئوری رنگ و ترکیب رنگ و همچنین تاریخ هنر و نقاشی نیز می‌شود؛ که تمامی اینها توسط هنرمندان خبره آموزش داده می‌شود. رابطه‌ی تاریخی میانِ نقاشی، مجسمه‌سازی و معماری نیز در این میان نیز جزو مواردی هست که به آن پرداخته می‌شود. هر مرحله‌ی مشخص از این موارد، بر اساسِ تصور و راه بزرگتری کنترل می‌شود که در نهایت مهارت و درک لازم را برای ایجاد نقاشی‌های کلاسیک در هنرجو تربیت و شکوفا می‌کند.

ما همچنین به تازگی دوره‌های مجسمه‌سازی نیز در برنامه‌ی آموزشی آکادمی گنجانده‌ایم. نقاشان و مجسمه‌ساز‌ها، ‌باهم‌ طراحی کست و نقاشی بدن انسان را انجام می‌دهند. باهم نیز تاریخ هنر و آناتومی فرا می‌گیرند، اما، مجسمه‌سازها در زمینه علوم سه‌بعدی بیشتر پیشروی می‌کنند و به صورت تمام وقت در استودیو مجسمه‌سازی مشغول کاراند.

GCA برنامه‌های کامل و متنوعی از کلاس‌های آخر هفته و ورکشاپ‌های آموزشی ارائه می‌دهد. همچنین از جشنواره‌ها و سخنرانی‌ها حمایت‌های لازم را نیز به عمل می‌آوریم.

برنامه درسی ما در چهار سال شامل:

سال اول:

صبح‌ها: طراحی کست

بعد‌ازظهرها: کپی آثار، Block-inها یا ایجاد تناسبات، طراحی فیگور، پرسپکتیو.

سال دوم:

صبح‌ها: نقاشی کست

بعد‌ازظهر: طراحی فیگور، آناتومی، تک رنگ کردن فیگور

سال سوم:

صبح‌ها: طراحی فیگور، figure grisaille

بعد‌از‌ظهر: نقاشی فیگور به صورت رنگی، تئوری رنگ

سال چهارم:

صبح‌ها: نقاشی فیگور به صورت رنگی

 

بعد‌ازظهر: نقاشی از فیگور، طبیعت بیجان

چند نمونه از کارهای این استاد نقاشی:

afternooninterior201 westofwashington2sm dairybarn01 breadandwater01 autumnlandscape01

میر‌توحیدرضوی

۳ نظر

    • خواهش می‌کنم. طراحی کست به طراحی از روی مدلِ مجسمه‌هایی گفته می‌شه که نورپردازی شدن و باید عینا روی کاغذ از لحاظ تناسبات و اندازه‌، و همچنین جای سایه‌ها منتقل بشن و بعد سایه‌ها با حساسیت فراوان زده بشه. کَست همون مجسمه‌های قالب‌ریزی شده‌ی فایبرگلاس یا گچی هست که مدل کوچک شده‌ی مجسمه‌های معروف کلاسیک هستند و الان تو آکادمی‌های معتبر اروپا و امریکا جزو واحد‌های درسی‌شون هست.
      اینجا می‌تونید لیستی از اونها رو ببینید:
      http://www.giustgallery.com/index.php

      0

آمار پویانما در یک نگاه

  • 82,229
  • 961
  • ۶ تیر, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید