skip to Main Content

Call of Duty Ghosts و تغییراتِ تکنیکی‌اش

callofduty-ghosts- (2)

Infinity Ward قسم خورده بود که در نسخه‌ی جدید بازی Call of Duty تجربه‎‌ی منحصر به فردی را در گیم‌پلی، موتوربازی و فضاها ایجاد کند. داستانِ بازی توسط Stephen Gaghan نوشته شده است که بازیباز بخشی از نیروی کارکشته‌ای هست که برای مبارزه با حمله‌ای  اعزام می‌شود که آمریکا را فلج کرده.

در این نسخه از بازی، توسعه‌دهندگانِ بازی روی انیمیشن‌ها، تعداد پولی‌گان‌ها، بافت‌ها و … به صورتی که تجربه‌ای واقعی به بازیباز منتقل کند متمرکز بوده اند. با سیستم رندرینگ Sub-D و بافت‌های Displace وقتی به موضوعات و آبجکت‌های داخل بازی نزدیک می‌شوید تغییر می‌کنند و باعث می‌شوند تا کوچکترین جزئیات روی تخته‌سنگ‌ها نیز ایجاد شوند. به عبارت دیگر، فقط هنگامی جزئیات ایجاد می‌شود که بازی‌باز به آبجکت‌ها نزدیک بشود که طوایا و منحنی‌های چشم‌نوازی خصوصاٌ در ادوات و لباس‌های شخصیت‌ها ظاهر می‌شود، در این بازی، تیم Call of Duty موتور جدیدی را ایجاد نکرده است، ولی برای به دست آوردنِ بهترین کیفیت، موتور قبل را بهینه کرده اند.

callofduty-ghosts- (6)

تنظیماتِ تیرگی و روشنایی هنگامی که از محیط تاریک به محیطی روشن می‌روید به خوبی انجام می‌شود. هنگامی که از مناطق روشن به پوشش گیاهی جنگلی میرسید این تاثیر به خوبی خود را نشان می‌دهد. بازگشت به روشنایی نیز مدت کوتاهی تشعشعی را ایجاد می‌کند.  همچنین در نقشه‌های چند نفره پیشرفت‌های چشم‌گیری بوجود آمده است. زمین‌لرزه‌ها، انفجارها و تکراری نشدنِ روندِ بازی.

در زیر، چند تصویر خیره‌کننده از این بازی را می‌توانید ببینید:

 callofduty-ghosts- (3)callofduty-ghosts- (4)callofduty-ghosts- (5)coddd.0_cinema_640.0

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو