skip to Main Content

کشف طرحی اولیه‌ای از میکی در میان آرشیو دیزنی

Ferdinand Horvath

درست قبل از آخر هفتهٔ مراسم اسکار، کمپانی دیزنی در میان انبوه آثار آرشیو شده در انبارش، یکی‌ از طراحی‌های نخستین میکی از ۱۹۳۸ را پیدا و منتشر نمود. طراحی یافت شده که بخشی از پروسهٔ تکامل شخصیت میکی از زمان خلقش به نظر می‌رسد، تصویری از کاراکتر در حال فرار از دست دندان پزشک و صندلی دندان پزشکی‌ست که توسط دشمن معمولش، Pete در حال گریز است.

Ferdinand Horvath
Ferdinand Horvath

Ferdinand Horvath طراح دیزنی که خالق اثر است، میکی را در حالی‌ ترسیم می‌کند که به خاطره درد دندان به مطب دندان پزشک آمده، ولی‌ به دلیل استشمام بیش از حد گاز خنده که برای بیهوشی بیمار استفاده می شود، به خوابی‌ عجیب تر از معمول فرو میرود. به کابوسی که در آن، مسواک، نخ دندان و صندلی‌ دندانپزشک، به تعقیب میکی می‌گذارند. در این میان، شخصیت مقابل میکی، ‌Pete در نقش دندان پزشک موفق به دستگیری میکی می‌شود و در پایان خواب، میکی در محضر دادگاه به عدم مراقبت از دندانش محکوم می‌شود.

یافته‌ ای این چنین از آرشیو دیزنی، چندان هم عجیب نیست. چند ماه پیش در خبری مشابه، طرح دیگری از میکی مربوط به ۷۲ سال پیش، از گوشه‌ ای از انبار‌های دیزنی به دست آمده بود. این یافته اخیر به همراه دیگر آثار این استودیو، در جشن سالیانهٔ دیزنی، D23، به معرض نمایش در خواهد آمد.

Ferdinand Horvath متولد ۱۸۹۱ که نقش به سزایی در تکامل شخصیت میکی داشت، نقاشی‌ و طراحی را در کمپ کار اجباری روسیه و در دوران نوجوانی به خود آموخت. وی در سال ۱۹۲۱ به آمریکا آمد و در میان سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۴، در بیش از ۷۰ انیمیشن ساختهٔ‌ دیزنی از جمله سفید برفی و هفت کوتوله سهیم بود.

Mickey’s Toothache
Mickey’s Toothache

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو