skip to Main Content

آیا لزومی دارد به عنوان انیماتور، Rigging هم یاد بگیرم؟


Shawn Kelly پاسخ می‌دهد:

سوال خوبی‌ست. در اکثر رشته‌های CG، تجهیز کاراکتر قطعا به کار انیماتورها مربوط می‌شود. Rig واقعا یک هنر است و اگر به صورت درست انجام شود تاثیر بسیار زیادی روی کار انیماتور خواهد داشت. در هر دو جنبه، اینکه انیماتور چه کاری می‌خواهد با Rig انجام دهد و چقدر سریع به نتیجه‌ی مورد نظر برسد همگی مربوط به کار ریگر است.

داشتن Rig خوب باعث می‌‎شود تا سریع‌تر کار کنید بخصوص  وقتی نگاهی به ضرب‌العجل‌ها بیندازید، این تفاوت بسیار چشمگیر می‌شود. در سمت دیگر، ایجاد یک ریگ منعطف و قدرتمند توانایی شخص را به چالش می‌کشد، توانایی ایجاد امکاناتی که انیماتور نیاز دارد تا بتواند عملکرد شخصیت را به خوبی خلق کند.

بنابراین، از دید من، یکی از جنبه‌های فوق‌العاده مهم کار ما، Rigging است.

نه به این معنی که یک “انیماتور” نیاز دارد تا تمامی نکات مربوط به Rig را بداند، با این حال “مقداری” لازم است در مورد آن و اینکه Rig چگونه ایجاد می‌شود مطالعه داشته و بدانیم.

علاوه بر این، بسیاری از استودیو‌های کوچک ترجیح می‌دهند تا انیماتورهای آنها دانشی قوی از Rigging را داشته باشند و در بسیاری از آنها، انیماتورها و Riggerها این دو وظیفه را همزمان انجام می‌دهند.

کمی دانش داشتن در هردوی این موارد باعث می‌شود تا فرصت‌های شغلی بیشتری برایتان فرآهم بیاید. اما باید بدانید که این شغل‌ها راه را به استودیو‌های فیلم‌بلند انیمیشن و حتی استودیو‌های بازی/تلوزیون باز نخواهد کرد. استودیو‌های بزرگ، هنوز هم به دنبال کارشناسان خبره در هر یک از این دو مورد هستند و به عنوان ساختار کاری، ارائه‌ی بهترین کیفیت در هر یک از اینها برایشان بسیار اهمیت دارد.

به هر حال، به مانند چیزهای دیگر، بد نیست در این خصوص زمان صرف کنید و یاد بگیرید. ولی من زمان زیادی صرف یادگیری Rigging نمی‌کنم تا وقتی که واقعاً دوست داشته باشم آن را خودم انجام دهم.

Shawn :)

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. نظر مصطفی متین است و لی خب به قول این آقا یک انیماتور حرفه ای باید از اطلاعاتی داشته باشد چون یک کارکتر موقع فیگور های پیچیده ایراد های اسکینی پیدا میکند واگر این ایراد های پیش پا افتاده باشد انیماتوری که اطلاعاتی نیمه حرفه از ریگ میدونه میتونه این مشکل رو حل کنه در غیر این صورت باید متخصص ریگ روی آن نظارت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو