skip to Main Content

نتایج جشنواره کارتون 2012

پانزده شرکت از نه کشور‌ اروپایی، در فهرست نهایی بزرگداشت انجمن اروپایی فیلم انیمیشن (Cartoon 2012) راه یافته‌اند. سالانه جوایز بخش حرفه‌ای به انیمیشن اروپا تعلق می‌گیرد. لیستی که در ادامه آمده است نشان از قدرت و توان انیمیشن اروپاست، از جمله کانالهای محلی و منطقه‌ای، کارفرمایان برجسته و سرمایه‌گذاران و همچنین برخی از خلاق‌ترین استودیو‌های مستقل در اروپا هستند، فرانسه با پنج نامزد در بالای این لیست قرار دارد و ایرلند و اسپانیا نیز هر کدام با دو نامزد در مراحل پایینتری هستند.

جشنواره کارتون که توسط انجمن اروپایی فیلم انیمیشن حمایت می‌شود، با اهدای جوایز به پخش کننده‌گان، سرمایه گذاران، و تولید کنندگان تاثیر مثبت و پویایی را در توسعه صنعت انیمیشن اروپا در سال‌های گذشته داشته است. برندگان توسط مربیان مجرب و بسیار حرفه‌ای از بین 800 شرکت انتخاب شده‌اند.

برنده‌گان بخش برودکست در سال 2012

Disney Junior (انگلستان)
Gulli (فرانسه)
MTV Media Finland (فندلاند)
VRT (بلژیک)
Z@pp (هلند)

بهترین سرمایه‌گذاران / پخش کننده‌گان در سال 2012

m4e (آلمان)
France Télévisions Distribution (فرانسه)
Monster Entertainment (ایرلند)
Motion Pictures (اسپانیا)
PGS Entertainment (فرانسه)

بهترین تهیه کننده‌گان در سال 2012

Jam Media (ایرلند)
Les Armateurs (فرانسه)
Samka Productions (فرانسه)
Screen 21 (اسپانیا)
Studio Campedelli (ایتالیا)

حدود 800 انیمیشن حرفه‌ای و 250 خریدار، که نشان دهنده‌ی افزایش 10 درصدی خرید و فروش نسبت به سال گذشته است. در این رویداد، 69 سری جدید انیمیشن از 15 کشور اروپایی با هدف شتاب بخشیدن به تامین مالی و تقویت توضیع، هر دو در داخل و خارج از اتحادیه اروپا به سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها محول شد. پروژه‌های انتخاب شده جمعا 422 ساعت انیمیشن و سرمایه گذاری جهانی به ارزش 231.8 میلیون یورو، این بخش همچنان به پیشتازی خود ادامه می‌دهد. این آمار نشان می‌دهد پروژه‌های ساخته شده برای جوانان و بزرگسالان رو به افزایش است و 16 درصد نسبت به سال 2011 رشد داشته‌است.

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو