skip to Main Content

لِرُی پوتس که بود و چه کرد که مستحق این سرنوشت شُد؟

با نگاهی‌ به تاریخچه صنعت انیمیشن، شاهد حوادث خوب و بد زیادی بودیم که Leroy Poots قطعاً از دستهٔ بد‌ها ورق خورده.

پوتس (۱۹۱۰-۱۹۸۲) انیماتور و داستان‌نویس دیزنی در روزهای اول پایه گذاری این استودیو بود. به عقیده بسیاری، پوتس بی‌شک می‌توانست روزی از مهمترین انیماتور‌های دیزنی شود، ولی‌ بر عکس برای همیشه از تاریخ انیمیشن حذف شد.

لری پوتس که بود و چه کرد که مستحق این سرنوشت شود؟

از خاطرات لوسی پوتس، نوهٔ پوتس:”امروز باید از پدر‌بزرگم به عنوان اسطوره‌ی دیزنی یاد می‌شد، اگر آن اشتباه رخ نمی‌داد.”

در ادامهٔ خاطراتش:”پدربزرگ تو دیزنی از همون روزهای اول تأسیس استودیو مشغول کار بود و همزمان روی طراحی شخصیت‌های مختلفی‌ کار میکرد که امروز میبینیمشون. در همین حال شب‌ها هم روی یک کاراکتر جدید کار می‌کرد به اسم “Randy Ram “، که می‌شه گفت اول شخصیت کارتونی طراحی شده برای گروه سنّی بالای ۱۸ به حساب میاد. پدر بزرگ قطعاً جلو‌تر از زمان خودش فکر می‌کرد. کاراکتر دیگری که از این دسته طراحی کرده بود گربه‌ای بود که متاسفانه، یک استودیو‌ی دیگری ازش این کارکتر رو دزدید و دیگه هم پیگیری نشد. به هر حال، پدر بزرگم روی Randy Ram کار میکرد و تصمیم داشت که برای اولین بار در مهمونی شب کریسمس در استودیو، برای همکارانش به نمایش بگذاره. ولی‌ این وسط، کمپانی پخش کنندهٔ فیلم، این نسخه از Randy Ram رو با نسخه‌ای از فیلمی که قرار بود همون شب در سینما به روی پرده بره قاطی‌ کرد و در نتیجه، زمانی‌ که جمعیت انبوهی از مردم به سینما رفته بودن که فیلم دیگری به نام The Barnyard Concert رو تماشا کنند، با دیدن رندی رم، با عصبانیت به خیابون ها ریختن و حتا پوستر‌های دیزنی رو هم پاره کردن.

عکسی‌ از اعضای استودیوی دیزنی و پوتس که از تصویر خط خورده

بعد از این حادثه، دیزنی به قدری خشمگین بود که پدر بزرگمو نه تنها از استودیو اخراج کرد، بلکه ترتیبی داد که هیچ استودیی دیگری هم در اون شهر حاضر به استخدامش نشد. تمام طراحی‌ها و انیمیشن‌هایی‌ که خودش تا اون روز در استودیو کشیده بود رو سوزاندند! تا اثری ازش در تاریخ نماند.”

Randy Ram

و به این دلیلِ که اگر تمام انبار دیزنی رو هم وجب به وجب بگردین، هیچ آثاری از لری پوتس پیدا نخواهید کرد. ظاهراً دیزنی واقعا تونست لری پوتس رو از تاریخ انیمیشن برای همیشه پاک کند.

 

این مطلب یک دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو