skip to Main Content

جان کارتر – لِجِسی اِفِکتز

Sola
Sola

ممکن است John Carter مریخ را سیاحت کرده باشد، اما برای فیلم، قضیه از اینجا آغاز نمی‌شود. قبل از آنکه چیزی برای فیلم ساخته شود، باید در ابتدا با یک ایده‌ی اولیه آغاز شود. به طور سنتی این مفهوم از طراحی به نقاشی می‌رسد. اما به لطف پیشرفت فن‌آوری‌ها و استودیو‌های ساخت فیلم، این روند شکل کاملا جدیدی از Concepting را پرورش داده و همچنان درحال رشد است.

این مصاحبه با Scott Patton از Legacy Effects است. 

.

.

.

.


آقای
Scott Pattonکمی درباره خودتان و فیلم هایی که کار کردید برای مخاطبین ما توضیح دهید.

Scott Patton

خب وقتی کارم را در سِمَتِ گریمور یا همان Make-up Effects  در اوایل دهه 90 آغاز کردم، به عنوان مجسمه ساز و طراحی افکت مشغول به کار بودم. در طی این مدت روی حدود 200 فیلم کار کردم یا به عنوان یک مجسمه ساز، طراح، جلوه‌های آرایش، نقاش، و …

در طول این سالها روی فیلم‌هایی مانند ” شهر گناه”، “نارنیا”، “بیل را بکش” و “مسیر سبز” کار کردم، این فیلم‌ها تنها چند نمونه هستند. در سال 2005 تصمیم گرفتم که کار مجسه‌سازی دیجیتال را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم، از آن زمان به بعد در فیلم‌هایی مانند‌: “‌آواتار”، ” مرد آهنین 2″، ” ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال”، ” دزدان دریایی کارائیب”، ” سفید برفی و هانتسمن”، ” تور”، “من شماره 4″، ” گاوچرانان بیگانگان” و البته “جان کارتر”.

از تمامی کارهای خودتان، کدامیک را بیشتر دوست دارید و چرا؟

“جان کارتر”، از لحاظ داستانی فوق العاده عالی هست، در دوران کودکی یکی از کتاب‌های مورد علاقه من بوده و شخصیت‌ها چنان در ذهن من ریشه دوانده بود که‌ عاشق دنیای مریخ بودم!.

کمی درباره شرکت خودتان و تاریخچه آن بگویید.

وقتی من در شرکت لجاسی افکت Legacy  Effect کار می‌کردم در آن زمان زیرمجموعه‌ی استودیو‌های استن وینستون بود که توسط جان روزنگارد و آلن اسکات، لیندسی مکگوان و شین ماهان پایه‌گذاری شده بود. بعد از فوت  استن وینستون در سال 2008 بچه‌ها تصمیم گرفتند شروع جدیدی داشته باشیم و اینطور شد که من برای آواتار در سال 2005 آمدم و تا الان نیز در شرکت Legacy Effect مشغول هستم.

روی چه کاراکترهایی کار کردی؟

من روی طراحی کاراکتر‌های: Tars Tarkus (ویلیام دافوه) Tal Hadjus (توماس هادن چورچ) Sola (سامانتا مورتون) و Sarkoja ( پولی والکر) کار کردم. همچنین روی طراحی کاراکتر Thoat که موجود شاخدار و غول‌پیکری ایست که Thark سوار آن هست کار کردم. Woola ده پاها! (که سرگرم کننده بود)، این فیلم آنها را فقط به عنوان لاشه‌هایی که پوسیده می‌شوند نشان می‌دهد.

 

3D Print

 تحتِ چه عنوانی در پروژه فعال بودید؟ چه کار می‌کردید؟

من طراح ارشد در این پروژه هستم و همچنین کانسپت آرتیست، معمولا درگیر مراحل اولیه پروژه هستم و در مراحل مختلف طراحی و اجرایی، تیم را همراهی می‌کنم. گاهی اوقات ممکن است طرح های شخصیت انجام دهم و یا تجهیزات مکانیکی در اختیار تیم تولید قرار دهم. به کارگردان کمک می‌کنم تا مواردی که لازم است و یا نیاز دارد را بهتر درک کند، در این صورت ممکن است مدل‌های دیجیتالی پیچیده و Hires بسازیم و یا یک قطعه ماکت جهت داشتن مرجع برای منابع روشنایی.

شما به طور مستقیم با آقای اندرو استانتون (کارگردان) کار کرده اید، می توانید کمی بیشتر توضیح دهید؟

آقایان، اندرو استانتون و مارک اندروز در کنار من می‌نشینند و نحوه کار کردنم را در نرم افزار Zbrush نگاه می‌کنند، همچنین طرح هایی را که در این نرم افزار ایجاد می‌کنم. این روند بسیار سیال بود. ما روی مدل‌ها خیلی کار کردیم  تا همان‌هایی باشند که دوستشان داشته باشیم و از آنها خوشمان بیاید، (امیدوار هستیم که بینند‌گان نیز همین نظر رو داشته باشند.) سپس هفته‌ها روی مدل‌ها پولیش‌های نهایی را می زنیم و بعد از اینکه آقای اندرو خروجی نهایی را ملاحظه می‌کند، نفس راحتی می‌کشد‌!

warhoon

چگونه نرم افزار Zbrush به شما کمک کرد ؟ چه ویژگی هایی برایتان مفید بود؟

من همیشه در تعجب بودم که مردم واقعا از اعماق نرم افزار Zbrush اطلاع دقیق و درستی ندارند! من از قلمو‌های استاندارد Zbrush  استفاده کردم! Pinch, Clay, Move,  اینها امکانات بسیار اساسی هستند. من واقعا شیدر واکس” Wax” رو دوست دارم  و همچنین سایه‌های ریل‌تایم. این امکانات زمانی به کار می‌آید که ‌بخواهم روی رنگ کار کنم. از امکان دیگری که در نرم‌افزار بیشتر استفاده می‌کنم TransPose  هست، و همچنین از ابزار Retopology همیشه استفاده می‌کنم.

بعد از اینکه طرح سه بعدی در Zbrush تایید می‌شد، شما از پرینترهای سه بعدی برای پرینت گرفتن از کاراکترها استفاده می کردید، نرم افزار Zbrush چگونه در این زمینه به شما کمک کرد؟

واقعا مجسمه سازی حرف اول را در این حرفه می زند و رابطه مستقیمی بین هنرمند و نرم افزار Zbrush وجود دارد، چونکه نرم افزار یک ابزار است و این هنرمند است که با استفاده از توانایی های خود یک شخصیت را با استفاده از گِل خلق می‌کند. پروسه‌ای که با نرم‌افزار انجام می‌شود، با Clay ماه‌ها زمان خواهد بُرد. می‌دانم که هزاران بار این کار را انجام داده‌ام.

ما روش ساختن جزئیات و مدل‌ها را گسترش دادیم تا پروسه‌ی تولیدمان ساده‌تر و سریعتر شود. حقه‌های بسیاری برای ایجاد ماکت‌هایی با جزئیات وحشتناک و تمیز به کار بردیم. همچنین از Trevor Hensley و John Cherevka که جزو بهترین نقاشان مجسمه‌سازان جهان هستند بهره بردیم تا کار به خوبی به اتمام برسد.

Tars

شما همیشه مدل های خود را به تیم انیمیشن می فرستید؟ آیا این درست است؟

بله!، کاملا درست است. اندرو مصمم است که مدلهایی که با جزئیات بالا ساخته میشود به تیم انیمیشن هم فرستاده شود. تا تیم انیمیشن نیز روی مدلها آنالیز حرکتی انجام دهند و اگر مدلها اصلاحاتی هرچند جزئی، لازم داشت با هماهنگی کارگردان آن اصلاحات روی کاراکترها انجام شود.

اگر شما قرار باشد به شخصی که می خواهد وارد دنیای طراحی مفهومی و دیجیتالی شود چگونه او را راهنمایی  می‌کنید؟ و به او چه می گویید؟

همیشه در حال یادگیری باشد و همیشه در حال تغییر‌….، اگر مایلید همیشه کار کنید و سرپا باشید، هیچوقت استایل شخصی خود را از دست ندهید و  همیشه دنبال چیزهای جدید باشید، همیشه دنبال استایل درست باشید ولی این را هم به یاد داشته باشید که” کپی” نکنید، چون سبک فعلی خودتان را از دست می‌دهید، و بعد از اینکه سبک و استایل خودتان را از دست دادید، کارتان را نیز از دست می‌دهید. فقط ‌با تصاویر ارتباط برقرار نکنید، واژه ها و ایده‌ها نیز مهم هستند. زندگی خود را تغییر دهید!.

در آخر اگر حرفی دارید به خوانندهای ما بگویید.

بله حتما، در آخر تابستان امسال نیز سری DVDهای آموزشی من درباره نرم افزار Zbrush  عرضه می شود و امیدوارم علاقه مندان بتوانند نهایت استفاده را ببرند.

منبع +

گالریJohn Carter:

برای مشاهده تصاویر با کیفیت بالا، آنها را ذخیره کنید.

banth
3D Print
3D Print Detail
Sola
Sola
tars
tars standing
warhoon 3d
anatomy

این مطلب 3 دیدگاه دارد.

  1. سلام خییییییییییییییییییییییییییییییییییلی جالب بوددستتون دردنکنه.
    من همین چندروزپیش برای اولین بارفیلم جان کارتررودیدم وخیلی ازش خوشم اومد.
    من کاملابه اینکه موجوداتی جزمادرسیاره های دیگه،منظومه های دیگه وحتی ستاره های دیگه زندگی میکنن اعتقاددارم.
    ای خدایعنی میشه منم یه روزمثل جان کارتربرم مریخ؟!

  2. درود بر شما
    چقدر این ترجمه ها در پیشبرد سطح آگاهی فعالان این صنعت مهم هستن. حرکت بسیار سودمند و مفیدیه که انجام میدی. درود بر این شعور و درک. پیروز باشی دوست عزیز. متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو