skip to Main Content

استودیو‌های انیمیشن چه مقدار Ref در اختیار انیماتور ها قرار می‌دهند ؟

.

معمولا انیماتوها برای انجام کار بهتر و در حد عالی، نیاز به یک سری منبع دارند تا بتوانند خطوط و بازی ها را بخوانند و آن را روی شخصیت های انیمیشن پیاده کنند.

تفاوت های ظریف صورت و حرکت بدن است که می تواند هر کاراکتری را خاص کند، در بسیاری از موارد خود انیماتور ها هستند که از خودشان عکس یا فیلم تهیه کرده، سپس شروع به آنالیز و استخراج نکات ریز و پالایش ایده ها می کنند ؛ این کار کمک می کند تا کاراکتر ها هر چه بهتر در ذهن شکل بگیرد و به شخصیتی خاص یا واقعی تری تبدیل شوند که نتیجه آن ارتباط بهتر مخاطب با اثر تولید شده است.

وقتی قادر نباشیم این اطلاعات را درست جمع آوری کنیم، به عنوان مثال برای انیمیت دویدن یک گربه بزرگ؛ به مشکل برخواهیم خورد چون در اینترنت منابع بسیاری وجود دارد! که با یک جستجوی ساده می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، بنابراین هیچ بهانه ای وجود ندارد که بگویید منبع مناسبی پیدا نکردم! .

پس نتیجه می گیریم که خودتان باید برای انجام کار بهتر به دنبال Reference باشید! و برای این کار زمان و حوصله کافی را به خرج دهید.

در همین زمینه

.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 5 دیدگاه دارد.

  1. نمیخوام جسارت کنم آقای رضوی ولی برای ما ها که از پایه اولیه در همه زمینه علم انیمیشن رشد پیدا نکردیم باید از سه مطلب استفاده کنیم 1- رفرنس 2- رفرنس و 3- رفرنس
    بعضی انیماتور ها فکر میکنن که استفاده از رفرنس به کار آنها لطمه میزند ولی اینطور نیست بلکه انیماتور های منتور هم از از رفرنس ها استفاده میکنن و این هیچ اشکالی ندارد و فرق اونا با ما اینه که اونا انقدر تمرین کردن که در ذهنشون کتابخونه ای از رفرنس ها تشکیل شده و این باعث شده که به قدرت خاصی برسن , نظر شما چیه آقای رضوی؟

    1. ممنونم دوست عزیز، اتفاقا در این خصوص کارهای خوبی در حال انجام است . امیدوارم مورد توجه قرار بگیره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو