کنتراست در زمانبندی Contrast In Timing
گِن دیچ Gene Deitch در کتاب ” چگونه در انیمیشن موفق شویم” می گوید: چه چیزی؛ رنگ روغن، طراحی، مجسمه سازی، معماری، بازیگری، فیلم و یا موزیک را چه شنیداری و چه بصری، پویا و زیبا جلوه می دهد؟ ،این همان کنتراست است. تاریکی در مقابل نور – بزرگ در مقابل کوچک – منحنی در مقابل زاویه – نزدیکی در مقابل دوری و…
آهستگی در مقابل سرعت – ایستایی در مقابل حرکت، قلب زمان بندی و کنتراست در انیمیشن است.
رعایت تضاد در زمانبندی باعث میشود تا حرکت در طول زمان، باورپذیرتر باشد. بیننده احساس ایجاد تنش و سپس پایان آن را دوست دارد، شاید صحنهی شما دارای این تنش باشد، آن را پیدا کنید و در لحظات تنش با ایجاد وقفههای کوتاه میان فریمها، ترکیب زیبایی را به انیمیت و زمانبندیتان اضافه کنید.
ما ماشین نیستیم، ما از حالت سکون با یک ریتم ثابت به حالت خشمگین منتقل نمیشویم. صورتمان از یک احساس به احساس دیگری تبدیل میشود.
خیلی عالی
ممنون