پویانما، مباحث تخصصی انیمیشن سه‌‌بعدی

منحنی ها را تعقیب کنید Track Your Arcs

شاید در خصوص منحنی های حرکتی که در موضوعات انیمیت شده ایجاد می شوند، چیزهایی شنیده باشید. کنترل این منحنی ها روشهای مختلفی دارد. ولی یکی از این روشها که توسط انیماتور های مطرح خارج از ایران استفاده می شود، استفاده از ماژیک هایی است که به راحتی اثر آنها از روی مونیتور پاک می شود. در کل خطوط منحنی  روی مونیتور رسم شده و چک می شود. شما باید در خصوص این منحنی ها فکر کنید، خصوصا در مرحله ی اول قبل از شروع انیمت یعنی همان مرحله برنامه ریزی . در مرحله ی اجرا نیز می توانید سریعا منحنی ها را به نتایج خوبی برسانید و نکته اینجاست که این منحنی ها از همان اول ترو تمیز و خوب از آب در نمی آیند و شما باید آنها را چک کنید ، در مواقعی نیز آنها را اصلاح کنید . ابتدا یکی از اجزاء کاراکتر ، مثلا : دست را انتخاب کنید، سپس می توانید فریم به فریم و یا 3 فریم 3 فریم ( بستگی به سرعت حرکت دارد) به جلو حرکت کنید و با ماژیک روی مونیتور علامت بگذارید، سپس این نقطه ها را به هم وصل کنید ( کاری که انیماتور های دو بعدی نیز انجام می دهند ) سپس با رنگ دیگری، منحنی اصلی را رسم کرده و کیفیت منحنی را به آن برسانید ( آن را در فریم هایی که تشخیص داده اید ویرایش کنید ) منحنی ها ی این قسمت از کاراکتر ها معمولا چک می شود : 1- Hip : قسمت ران ها، به غیر از مواردی که کاراکتر ثابت است 2- دستها Hands : دست ها همیشه چک می شود 3- پاها Feet : بستگی به انیمیت آنها دارد 4- دم Tail : منحنی نوک دم را تعقیب کنید 5- نوک دماغ Nose : بهترین نقطه ی صورت برای کنترل منحنی چرخش سر 6- گوشه های لب Mouth Corners : در بعضی مواقع با کنترل منحنی هایی که در حین لبخند زدن ایجاد می شود. 7- اشیاء / اسلحه ها : در این موارد، نوک اسلحه یا شیئ را در نظر بگیرید. باید یادآور شویم که : هر موجود زنده ای  روی کره ی زمین بر اساس منحنی حرکت می کند، چیز هایی که از این روند پیروی نمی کنند ساخته های دست بشر هستند. بیننده این منحنی ها را به خوبی درک می کند، و اگر خلاف آن باشد، آن حرکت را غیر قابل باور و مصنوعی تلقی خواهد کرد.

 

میر‌توحیدرضوی

نظرتان را بنویسید

آمار پویانما در یک نگاه

  • 81,534
  • 961
  • ۶ تیر, ۱۳۹۶

تلگرام پویانما

نوشته‌های تصادفی

پویانما را دنبال کنید