skip to Main Content

پنج نکته‌ی اصلی برای تسریع در پیشبرد پروژه‌ی انیمیشن

با این پنج روش به طور چشم‌گیری می‌توانید ورک‎فلو تولید انیمیشن‌تان را سرعت ببخشید.

۱ – کلید‌های میان‌بر را یاد بگیرید

کلید‌های ترکیبی بسیار مفید هستند. در نرم‌افزار مکس شما می‌توانید تولبارهای مختص خودتان را بسازید و اگر دانش کمی از MAXscript داشته باشید می‌توانید قسمت‌هایی که در پروسه تولید سرعت شما را کاهش می‌دهند مقابله کنید. لازم است نرم‌‎افزار و دکمه‌ها و تب‌ها و دیگر گزینه‌های تکنیکال را به دست فراموشی بسپارید، شما باید و حتما کلید‌های ترکیبی نرم‌افزار را یاد بگیرید، بدون‌شک اینکار باعث می‌شود که شما تمرکز بیشتری را روی چیزهای مهم داشته باشید بدون آنکه مجبور شوید فرامین مختلف را تکرار کنید، زیرا اینکار باعث می‌شود زود خسته شوید.

۲ – ماکرواسکریپت و دکمه‌های سفارشی

کلید‌های ترکیبی بسیار مفید هستند. در نرم‌افزار مکس شما می‌توانید تولبارهای مختص خودتان را بسازید و اگر دانش کمی از MAXscript داشته باشید می‌توانید قسمت‌هایی که در پروسه تولید سرعت شما را کاهش می‌دهند مقابله کنید.

۳ – ایجاد پیش‌فرض‌ها (Presets)

ایجاد پریست‌هایی که مختص خودتان باشد بسیار مفید هستند، بخصوص در نرم‌افزار افترافکت. اگر شما پروسه‌ای و یا افکتی را در این نرم‌افزار بسازید و آنرا ذخیره کنید، اکر دوباره به این افکت نیاز داشتید می‌توانید با لود کردن و تغییر دادن چند پارامتر بدون تلف کردن وقت آن را روی لایه مورد نظر اپلای کنید.

۴ – محدودیت‌های خودتان را تست کنید

هرازچند گاهی، خوب است گردش کاری خودتان را تست کنید تا سرعت شما با توجه به زمانی که در اختیار دارید افزایش یابد. برای خودتان زمان محدودی تعریف کنید و بعد از آنکه کارتان را به اتمام رساندید، سعی کنید قسمت‌هایی که در روند کاریتان دست‌و‌پا گیر هستند را بردارید یا راه‌حل‌های ممکن دیگری را جایگزین کنید.

۵ – از خلاقیت خودتان لذت ببرید

برای اینکه بتوانید در محدوده تخصصی خودتان بمانید، باید نسبت به خلاق بودن خودتان نگاه مثبتی داشته باشید. وقتی کاری را که به آن علاقه دارید را انجام می‌دهید، همه‌چیز به صورت رعد‌و‌برق سریع پیش‌ می‌روند!ً نکته قبلی به شما کمک خواهد کرد تا کلیک‌هایی که به صورت روتین انجام می‌دهید تا پروژه‌ان به اتمام برسد را فراموش کنید و به شما اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری روی هدف‌تان داشته باشید.

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو