skip to Main Content

انجمن ملی فیلم کانادا استودیوهای انیمیشن و دیجیتال انگلیسی را در هم ادغام کرد

انجمن ملی فیلم کانادا که در حال بازسازی استودیوهای انیمیشن انگلیسی‌اش هست، تغییرات بیشتری خواهد داشت. این واحد که مقر آن در مرکز NFB در مونترال است با استودیوی دیجیتال این سازمان که محلش در ونکوور است ادغام خواهد شد. نام این واحد جدید ایجادشده استودیوی انیمیشن و تعاملی (Animation and Interactive Studio) خواهد بود. ریاست این نهاد بر عهده راب مک‌لافلین ( Rob McLaughlin) خواهد بود، وی از ماه می 2021 و پس از بازنشستگی مایکل فوکوشیما (Michael Fukushima) به طور موقت سرپرستی این مجموعه را بر عهده داشته است.

این استودیوی دیجیتال بیشتر بر روی آزمایش رسانه‌ها و فناوریهای جدید متمرکز خواهد بود. این استودیو سالانه شش تا ده اثر از واقعیت مجازی و افزوده گرفته تا بازیهای موبایلی، برنامه‌های نصبی هنری و وب‌سایت منتشر خواهد کرد. استودیوی جدید که مقر آن در ونکوور و مونترال است، در کنار تولید فیلم به تولید آثار تعاملی و سه‌بعدی رایانه‌ای هم ادامه خواهد داد. جولی روی (Julie Roy) مدیر کل و مسئول واحد آفرینش و خلاقیت NFB در نامه‌ای  که خطاب به همکارانش در این حرفه نوشته و  آن را با Cartoon Brew در میان گذاشت، اظهار می‌کند، « این استودیو موقعیت ممتازی برای برقراری ارتباط بهتر با استعدادهای مختلف در هر منطقه از دنیا خواهد داشت و توانایی خود را جهت ارائه پشتیبانی تخصصی اداری و فنی به تیمهای تولیدی‌اش تقویت خواهد کرد. »

مک‌لافلین استراتژی این استودیو را در خصوص برنامه‌نویسی برای پروژه‌های انیمیشن و تعاملی تعیین خواهد کرد و مسئولیت مدیریت امور مالی و نیروی انسانی آن را نیز بر عهده خواهد داشت. تیم وی شامل تهیه‌کنندگانی از جمله مارال محمدیان ، یلنا پووویچ (Jelena Popović)، دانا دانسرو (Dana Dansereau) و نیکلاس کلاسن (Nicholas Klassen) خواهد بود.

پیش از قبول این مسئولیت، مک‌لافلین از سال 2016 مدیریت استودیوی دیجیتال را بر عهده داشته و پیش از آن هم در فاصله زمانی سال 2008 تا 2011 به عنوان مدیر استراتژی و محتوای دیجیتال فعالیت می‌کرده است. Bear 71، Welcome to Pine Point و Biidaaban: First Light VR از نمونه پروژه‌هایی هستند که وی در آنها فعالیت داشته است. او در شبکه Postmedia و شرکت Canadian Broadcasting Corporation هم نقش‌های اجرایی داشته است.

این تجدید ساختار به برنامه انگلیسی NFB مربوط می‌شود. این سازمان یک برنامه فرانسوی هم دارد که یک استودیوی انیمیشن مخصوص به خود به سرپرستی  کریستین نوئل (Christine Noël) و یک استودیوی تعاملی جداگانه دارد. مقر هر دوی این استودیوها در مونترال است.

در سالهای اخیر تغییرات زیادی را در NFB  شاهد بوده‌ایم. کاهش بودجه تولید باعث بروز تنش میان هنرمندان و مدیریت شد و صدها فیلمساز را بر آن داشت تا  در سال 2019 در مخالفت با انتصاب مجدد یکی از اعضای هیئت مدیره NFB ، کلود جولی-کوئر (Claude Joli-Coeur) دست به اعتراض بزنند. در پاسخ به این اعتراض این عضو هیئت مدیره اقدام  به مشورت گسترده با سازندگان نمود.

پس از آن NFB برنامه استراتژیک 2020-2023 خود را منتشر کرد که بر اساس آن این سازمان متعهد شده است که به دنبال افزایش بودجه و استفاده بیشتر از نظرات فیلمسازان در تصمیم‌گیری‌ها باشد. این برنامه همچنین بر لزوم  در دسترس قرار گیری گسترده محتواهای NFB بر روی پلتفرمهای دیجیتال تأکید کرده است.

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو