skip to Main Content

پادکست ۱۴: نگاهی به کتاب توهم زندگی Illusion of life (قسمت چهار)

از اینجا می‌تونید به پادکست Illusion of Life به زبانِ فارسی و به صورتِ کامل گوش کنید. یا با کلیک روی آیکان سه‌نقطه، فایل ام‌پی‌تری رو دانلود کنید.


گزیده‌‌ای از متن:
کاتر
Cutter

تدوین‌گر یا کاتر یک انیمیشن آزادی عملی در مقایسه با همتای خودش در فیلم زنده  از لحاظ مشخص کردنِ طول صحنه یا اینکه کدام شات استفاده بشه نداره. شغل یک کاتر، اولا شامل، نگه‌داری، علامت‌گذاری و منظم کردنِ کل فیلم هست؛ و دوما شامل، حفظ همه‌ی سینک‌های مهم هست. (اینجا منظور از سینک، سینک ظرفشویی نیست! هاها، همون سینک به معنای هماهنگی صدا و تصویر هست.) برای اینکه همه چیز رو به صورت منعطف داشته باشیم درحالی که پروژه درحال تولید  ایده‌های تازه هست، صدا باید در ترک‌های جداگانه نگه‌داری بشه. حتی ساده‌ترین فیلم‌ها چهار ترک Track دارند: دوتا دیالوگ، یک ساند‌افکت و یکی هم موزیک.

 

دپارتمان مدل‌سازی کاراکتر

ص ۲۰۸

در اواسط دهه سی، جو گرانت Joe Grant، هنرمند، نویسنده، دیزاینر، و، یک زمانی، تهیه‌کننده، تسلط کامل داشت روی موضوع دیزاین و تقریبا ظاهرِ هر چیزی که روی پرده‌ می‌رفت، ذوق و دیدگاه ایشون به میزانِ زیادی مسئولِ استایل و حال و هوای راضی‌کننده‌ی محصولاتِ دیزنی بود که در اون برهه تولید شد.  دپارتمانِ مدلسازی کاراکترها که متشکل از گروهی هنرمندِ مستعد بود رو زیر پر و بالش داشت. کسایی که مسئولیتِ ساخت مدل‌هایی الهام بخش از تمام کاراکترهای دیزنی رو داشتند.

 

دپارتمانِ مدل‌سازی کاراکترها ناگهان بزرگ‌تر شد. شامل سه نفر مجسمه‌ساز که هر طرحی از کاراکترها رو به مدل‌هایِ زیبایِ گِلی تبدیل می‌کردند. اونها قالب‌گیری می‌شدند و چند نسخه‌ی محدود از پلاستر تهیه می‌شد که توسطِ “دخترانِ نقاش” رنگ‌آمیزی و بین انیماتورها پخش می‌شد.

استوری ریل Story Reel

ص ۲۱۱

اکنون باید استوری‌بوردها دست‌کاری می‌شدند تا با اون صداهای شگفت‌آور هماهنگ بشن. بنابراین کاری آماده می‌شد که می‌شد اون رو پخش کرد درحالی که همه در حال تماشای استوری‌مَن هستند که به طراحی‌های آشنا اشاره می‌کنه. (اینجا گفته طراحی های آشنا منظورش این هست که خب قبلا همه در فاز ایده پردازی و کار روی فریم های استوری بورد آشنا شده بودند با فریم ها )

باید این اجازه به تصویر داده بشه تا به سمتِ چیزی بهتر و عالی‌تر رشد بکنه.

در ارتباط با استوری ریل کلیک کنید

ادامه در فایل صوتی پادکست
ترجمه و گویندگی: میرتوحید رضوی
تدوین: میرامید رضوی
منبع: کتاب توهم زندگی Illusion of Life

برای دسترسی به همه پادکست‌ها، از منوی “مباحث انیمیشن” روی پادکستِ انیمیشن کلیک کنید. اگر با گوشی هوشمند وارد شده‌اید، از گوشه سمتِ چپ روی آیکان “سه خطِ تیره” تَپ کنید و سپس روی فلشِ مقابلِ مباحث انیمیشن بزنید، از زیرمجموعه‌ی ظاهر شده، پادکستِ انیمیشن را انتخاب کنید تا همه پادکست‌ها نمایش داده شود. 

این مطلب 2 دیدگاه دارد.

  1. اقا دمتون گرم همه مطالبی که قرار میدین عالین مخصوصا مطالب مرتبت با انیمیت پادکستهای توهم زندگی رو من تا جای که شده به اشتراک گذاشتم واقعا باید از شما تشکر کرد بابت وقتی که میزارید دمتون گرم دست مریزاد.

    1. خیلی خیلی ممنون و مچکر هستم به خاطر شِیرِ مطلب. لطف دارید، باعث خوشحالی هست که مورد توجه واقع شده‌اند پادکست‌ها. ارادت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو