skip to Main Content

مستند هایائو میازاکی: مردی بی‌پایان

GKIDS حقوق  NorAm برای مستندی در خصوص هایائو میازاکی با عنوان “مردی بی‌پایان” را به دست آورد. اکران سراسری مستندی در خصوص کارگردان تحسین شده و برنده اسکار  و بنیان‌گذار استودیو جیبلی برای زمستان ۲۰۱۸ تنظیم شده است.

هایائو میازاکی Hayao Miyazaki

نیویورک – جی‌کیدز پخش کننده‌ی تحسین شده‌ی انیمیشن برای مخاطبین بزرگسال و خانواده‌ها، حق پخش آمریکای شمالی را برای مستند “Never-Ending Man: Hayao Miyazaki” “هایائو میازاکی: مردی بی‌پایان” کسب کرد. ساخت این فیلم توسط Kaku Arakawa هدایت می‌شود. Gkids هم این فیلم را در زمستان امسال منتشر خواهد کرد.

این مستند، داستان هایائو میازاکی که اخیرا بازنشته شده را  درحالی که برای نخستین بار با انیمیشن کامپیوتری در حال کسب تجربه است را دنبال می‌کند. میازاکی یک کارگردان ژاپنی، تهیه کننده، فیلم‌نامه نویس، نویسنده، انیماتور و هنرمند مانگا هست. او در سال ۱۹۸۵ استودیو جیبلی رو بنیان نهاد و رفت سراغ ساخت انیمیشن‌های تحسین شده‌ای چون قلعه‌ای در آسمان، همسایه من توتورو، پرنسس مونوکه، شهر اشباح که در سال ۲۰۰۳ اسکار بهترین فیلم انیمیشن را ازآن خود کرد. موفقیت میازاکی همچنان در دور آخر حضورش نیز ادامه داشت که شامل فیلم‌های قلعه‌متحرک هاول، پونیو و بادبرمی‌خیزد است؛ پس از فیلم باد برمی‌خیزد بود که او بازنشستگی‌اش از کارگردانی را اعلام می‌کند.

اریک بِک‌من مدیر Gkids می‌گوید: ” Gkids بسیار هیجان زده هست  از اینکه می‌تواند این فیلم را که نگاهی صمیمانه، بدون فیلتر و به طرز شگفت‌انگیزی روشنگر در خصوص هایائو میازاکی را در خانه و در استودیو که در حال تقلا برای اتمام آخرین فیلمش هست را با مخاطبین شریک شود. سپری کردنِ این همه ساعت رو در رو با هایائو میازاکی اتفاق نادری است هم برای طرفدارانش و هم غیرطرفدارانش، همچنان که به صورت ریل-تایم شاهد شور و اشتیاق، خستگی، ناامیدی و هیجانی کودکانه او هستیم، او به صورت جدی می‌داند که شاید در حال ساخت آخرین کارش هست و تلاش می‌کند تا چیزی مهم و پرشور خلق کند. بیشتر از چهره‌ی یک فیلم‌ساز، این فیلم پنجره‌ای رو به زندگی، فلسفه و ماهیت یک هنرمند در  حال خلق اثر می‌باشد.”

آنونس این مستند را می‌توانید تماشا کنید:

منبع: AWN

 

 

میر‌توحیدرضوی

من عاشق انیمیشن هستم و در همین زمینه هم در پراگ مشغول به کار هستم. بیش از 10 سال هست که از تامین محتوی و انتشار مطالب و تجارب مرتبط با انیمیشن در پویانما و مدیریتِ اون به همراه برادرم لذت می‌بریم. من رو میتونید در اینستاگرام پیدا کنید. لینک‌های مرتبط همین پایین هست:

این مطلب 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
جستجو